kl 7


Geografia

Temat do realizacji do 24.06.2020r.

Konkurs – Poznaj swój kraj – III etap

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki test, który należy rozwiązać do 24.06. Konkurs składa się z trzech etapów – przewidziane są nagrody !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki

Klasyfikacja po II etapie konkursu „Poznaj swój kraj”

  1. Marta Plura 93 pkt

Laura Żurek 93 pkt

Daria Żurek 93 pkt

Wiktor Lamla 93 pkt

  1. Amelia Rostek 92 pkt

Julia Cuber 92 pkt

  1. Kamila Sławik 91 pkt

Artur Śliwka 91 pkt

  1. Sebastian Sławik 90 pkt

Maksymilian Siwoń 90 pkt

Natalia Siwoń 90 pkt

  1. Aleksandra Hołda 89 pkt

Paulina Koszut 89 pkt

Dawid Marcinowicz 89 pkt


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 19 czerwca 2020 r.:

TEMAT: Społeczeństwo polskie i osiągnięcia II RP. Polska w przededniu wojny. Podsumowanie działu VII.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


MUZYKA

Od fonografu do MP3

Przeczytajcie i popatrzcie na ilustracje str. 156-157. Popatrzcie jak zmieniła forma utrwalania muzyki na przestrzeni ostatnich 120 lat.

Kończycie lekcje muzyki! Mam nadzieję, że zapamiętaliście niektóre utwory. Muzyka klasyczna (poważna) nigdy się nie starzeje!

N. Kukulska ostatnio nagrała piosenkę na bazie poloneza Chopina, posłuchajcie: https://www.youtube.com/watch?v=R0OtzzL_gH4

A tak stworzył to Chopin: https://www.youtube.com/watch?v=m0olrJAmX60

Pewnie znacie wiele wakacyjnych piosenek, pośpiewajcie:

Pośpiewajcie, pamiętacie? Przydadzą się te piosenki;

Płonie ognisko https://www.youtube.com/watch?v=lD50sdWlqT0

Stokrotka https://www.youtube.com/watch?v=hfOFRAhKqd4

Ja mam tylko jeden świat https://www.youtube.com/watch?v=HDDgu3RVfA0

Lato, lato https://www.youtube.com/watch?v=z2wsz7qbxP8

W klimat wakacyjny wprowadzi was także „Grupa MoCarta”

https://www.youtube.com/watch?v=Tj_b20OkUXU pewnie rozpoznaliście niektóre utwory!

Życzę Wam przyjemnych wakacji! Wypoczywajcie i wracajcie we wrześniu do murów szkoły!!!


Informatyka

Temat: Edytor tekstów – podsumowanie.

Zadania do wykonania:

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

2. W edytorze tekstu wykonaj pracę zawierającą obrazy i teksty na temat:

Bezpieczeństwo podczas wakacji

3. Zapisz pracę i na razie nie prześlij na mojego maila.


Geografia

Temat do realizacji do 19.06.2020r.

Konkurs – Poznaj swój kraj – II etap

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki test, który należy rozwiązać do 19.06. Konkurs składa się z trzech etapów – przewidziane są nagrody !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki

Klasyfikacja po I etapie konkursu Poznaj swój kraj

  1. Marta Plura 45 pkt

Amelia Rostek 45 pkt

Natalia Siwoń 45 pkt

Julia Cuber 45 pkt

Laura Żurek 45 pkt

Daria Żurek 45 pkt

Wiktor Lamla 45 pkt

Maksymilian Siwoń 45 pkt

Artur Śliwka 45 pkt

Rudek Dawid 45 pkt

  1. Sara Konieczna 44 pkt

Michał Porębski 44 pkt

  1. Dawid Marcinowicz 43 pkt

Kamila Sławik 43 pkt

  1. Sebastian Sławik 42 pkt

Wychowanie fizyczne

Proszę, aby do końca roku szkolnego w ramach lekcji wychowania fizycznego każdy z Was udoskonalał grę w badmintona, ringo, unihokej, tenis ziemny, siatkówkę plażową, gry ruchowe. Skorzystać z tego można również na Orliku w Krzanowicach od poniedziałku do piątku w godzinach od 16.00 do 21.00 oraz w sobotę i niedzielę od 15.00 do 21.00.

Proszę pamiętać, aby ćwiczyć (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min., a przed zajęciami wykonać rozgrzewkę.

Rekreacja ruchowa, aktywny wypoczynek – forma ruchu, którą podejmujemy w wolnym czasie poza obowiązkami zawodowymi, społecznymi, domowymi i nauką. Stosowana na celu zaspokojenia podstawowych potrzeb ruchowych organizmu oraz relaksu, odpoczynku i rozrywki.

Rekreacja jest nastawiona na podtrzymywanie naszej naturalnej sprawności fizycznej. Dzięki niej możemy cieszyć się lepszym samopoczuciem oraz zdrowiem. Wydzielane podczas wysiłku endorfiny poprawiają humor. Szybciej krążąca krew po organizmie dotleni wasze mięśnie i mózg. Wpłynie to pozytywnie na samopoczucie oraz zmniejszy dolegliwości spowodowane pracą. Poprawi pamięć i koncentrację, a spokojna, równomierna praca serca dobrze zrobi jego sprawności i uchroni was przed wieloma chorobami. Korzystajcie z tych możliwości jak najczęściej. Droga rekreacji pozwoli wam na rozładowanie codziennych emocji, stresu, poprawę samopoczucia oraz integrację z najbliższymi. Dlatego nie zwlekajcie. Idźcie na spacer, rower, salę lub boisko itp. Zabierzcie rodzinę, znajomych, bo nic tak nie buduje relacji jak wspólna aktywność fizyczna.

Proszę zapoznać się:

www.youtube.com/watch?v=b9XVly_ioHE (aktywności fizyczna)

www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K (piramida żywienia)

http://scholaris.pl/resources/run/id/109938 (prawidłowa postawa)

www.youtube.com/watch?v=WoyPjVz-uSw (bezpieczeństwo w górach)

www.youtube.com/watch?v=sX5qMARHYBk (bezpieczeństwo nad wodą)


9 czerwiec 2020r. Język angielski

Klasa VII

Topic: Reagujemy na problem –pomoc osobie rannej.

Spotykamy się we wtorek na discordzie o 11.15


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 9 czerwca 2020 r.:

TEMAT: Rządy parlamentarne, zamach majowy i rządy sanacji. Gospodarka II RP.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Plastyka

8.06.2020r.

Temat:

Barwy w plastyce – powtórzenie

1. Niedługo wakacje! Wszyscy się już cieszymy. Gdzie w tym roku na wakacje…? Proszę abyś stworzył nazwę dowolnego miasta lub państwa, w formie liter ozdobnych, w które wplecione są elementy charakterystyczne dla danego miejsca. Czasami obrazy zastępują same litery. Życzę powodzenia!

2. W tym tygodniu nie trzeba wysyłać wykonanej pracy plastycznej.

3. Kto chce pochwalić się wykonaną pracą może wysłać na e-maila.


Wychowanie fizyczne – 5.06.2020

W tym tygodniu (do 10.06.2020 r.) poprawiamy sprawność ogólną poprzez jazdę na rowerze.

Informacja: wszyscy uczniowie, którzy przesłali test sprawności fizycznej (trzy próby-szybkości, mm. brzucha i skoczności) otrzymali ocenę bardzo dobry (osoby, które nie wysłały mają czas do soboty 6.06).

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min., a przed zajęciami wykonaj rozgrzewkę.

Korzyści z jazdy na rowerze.

Siedzący tryb życia, mało ruchu, podatność na stres czy brak czasu na odpoczynek na świeżym powietrzu mogą prowadzić do problemów ze zdrowiem i gorszego samopoczucia. Jazda na rowerze może być właśnie wspaniałym lekarstwem na te wszystkie bolączki. Jednostajny i umiarkowany wysiłek fizyczny poprawia naszą wydolność. Już spokojna jazda ma zbawienny wpływ na zdrowie. Kiedy pedałujemy, zwiększa się pojemność płuc, dotleniona krew krąży szybciej, a serce pracuje aż miło. Dzięki takiej dawce pozytywnych impulsów układ krążenia pracuje dużo wydajniej, co pozwala zminimalizować ryzyko nadciśnienia, zawału serca czy miażdżycy. Inne korzyści z jazdy na rowerze, które podwyższą naszą sprawność fizyczną, poczujemy już po kilku przejażdżkach. Wzmocnione mięśnie nóg to przejawy korzystnego oddziaływania roweru na nasze ciało. Czujemy większą moc, mniej się męczymy i mamy wrażenie, że nasze nogi dalej nas poniosą. Ale w jeździe na dwóch kółkach biorą udział także inne partie mięśni. Nad utrzymaniem równowagi i sprawnym pokonywaniem kolejnych kilometrów pracują przecież ręce, plecy i brzuch. Nic więc dziwnego, że w tych miejscach także poczujemy odmianę. Ogólnie całe nasze ciało będzie bardziej sprawne i sprężyste. A wtedy lepsze samopoczucie mamy gwarantowane.

W tym tygodniu sprawdzamy wyposażenie roweru, przypominamy o bezpieczeństwie i przepisach podczas jazdy na rowerze. Doskonalimy jazdę slalomem, po ósemce, stworzonym torze przeszkód oraz wybieramy się na wycieczkę rowerową po najbliższej okolicy. Pamiętamy też o zasadach: bezpiecznego korzystania i bezpiecznego zachowania oraz staramy się przewidzieć zagrożenia związane z jazdą na rowerze.

Proszę skopiować kolejno poniższe linki do przeglądarki i zapoznać się:

www.youtube.com/watch?v=kfrKzrUgrEk

www.youtube.com/watch?v=pSHUxUc2Ni8

www.youtube.com/watch?v=gepHawwVIA8

 

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 5 czerwca 2020 r.:

TEMAT: Walka o granicę wschodnią. Kształtowanie się granicy zachodniej i południowej.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Geografia Klasa VII

Temat do realizacji do 11.06.2020r.

Klasa VII – sprawdzian wiadomości

Uwaga! Sprawdzian piszemy w poniedziałek 8.06 w godz. 9.30 – 10.15 ! ( i tylko w tym czasie materiał będzie udostępniony )

oraz Konkurs – Poznaj swój kraj

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki test, który należy rozwiązać do 11.06. Konkurs składa się z trzech etapów – przewidziane są nagrody !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki

 

 


Kl. 7 MUZYKA

Muzyka rozrywkowa, pop i rock

Muzyka rozrywkowa to pojęcie określające wszystkie gatunki muzyczne, które posiadają szeroki odbiór publiczny. Najbardziej popularne to:

  • Rock and roll
  • Pop
  • Rap
  • Disco polo

Rock and roll powstał w ok. 70 lat temu. Posłuchajcie przykładu

https://www.youtube.com/watch?v=ufzRV3xspYA

Królem rock and rolla jet Elwis Preslay https://www.youtube.com/watch?v=gj0Rz-uP4Mk

W historii rocka zapisali się także The Beatles https://www.youtube.com/watch?v=COfLARGpr2A

Polscy przedstawiciele to Czesław Niemen https://www.youtube.com/watch?v=1FSoa-7CvgM

Pop to muzyka bardzo wszechstronna, może energiczna jak również nastrojowa.

Królem popu nazwano Michaela Jacksona https://www.youtube.com/watch?v=h_D3VFfhvs4

The beatles https://www.youtube.com/watch?v=jo505ZyaCbA

Rap to recytacja z towarzyszeniem rytmicznego instrumentu. Popularny jest ostatnio poprzez hot 16 challenge 2. Z pewnością wiele wersji znanych osobistości słyszeliście. Z rapem powiązane jest także grafitti, czyli malowidła na ścianie budynku, oraz brakdance – https://www.youtube.com/watch?v=9tG-xwv0kw0

W Raciborzu też jest popularny https://www.youtube.com/watch?v=x-tJFOtVr9E

Disco polo to najbardziej popularny gatunek i najczęściej wykonywany w mediach https://www.youtube.com/watch?v=7PbLhIMEy_I

Czekam na zaległe zadania! Czas goni, a ocena z muzyki jest na świadectwie kl. VIII.


Język angielski

Klasa VII

Topic: Wyrażenia związane z urazami-grupy słów.

Spotykamy się we wtorek na discordzie o 11.15 Proszę odebrać maila.


Plastyka

1.06.2020r.

Temat:

Gotycki spacer po Gdańsku

1. Zapoznaj się z poniższym linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=lWN63Ol3J2k&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1wgM5cVIOZWotjaRyyJRckZZtkrZVuuKM5Pwm3rPVIoBJEMpRkahj643s

2. Z okazji Dnia Dziecka w tym tygodniu nie trzeba wysyłać żadnej pracy plastycznej


Informatyka kl 7

Temat: Edytor tekstów – tworzenie tabeli

Zadania do wykonania.

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie

  2. Obejrzyj poniższe filmiki:

    https://www.youtube.com/watch?v=j5LSftQbJgg

    https://www.youtube.com/watch?v=IcG5LEJ7Cq4

  3. Na podstawie filmików stwórz tabelę z Twoim planem lekcji

  4. Pracę zapisz na Swoim komputerze i na razie nie przesyłaj do mnie.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Geografia

Temat do realizacji do 4.06.2020r.

Relacje między elementami środowiska geograficznego – powtórzenie

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki materiał powtórzeniowy

Należy przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia.

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 4.06 do godz.20.00 !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki


Historia jazzu

Posłuchajcie https://www.youtube.com/watch?v=YdXr6epIwF0 , zaskoczeni???? Ten znany przebój wykonany został w stylu jazzowym.

Poczytajcie str. 146 – 150.

Jazz to gatunek muzyczny, który powstał w początkach XX wieku na południu Stanów Zjednoczonych w Nowym Orleanie. Jest to połączenie muzyki zachodnioafrykańskiej i europejsko-amerykańskiej. Stanowi on połączenie muzyki ludowej, artystycznej i rozrywkowej.

Combo to małe zespoły muzyczne grające jazz.

Big-band (dosłownie duży zespół) to orkiestra jazzowa.

Jazzman to muzyk jazzowy.

Standard jazzowy to popularna melodia wykonywana przez różne zespoły.

Improwizacja to spontaniczny występ solowy, który opiera się na głównej melodii. Członkowie zespołu jazzowego ustalają kolejność improwizujących muzyków. Na koncercie po improwizacji słuchacze nagradzają improwizującego brawami!

Posłuchajcie:

Standard jazzowy w stylu jazzu nowoorleańskiego https://www.youtube.com/watch?v=pnPVExzm0DY , zauważyliście improwizacje???

Louis Armstrong https://www.youtube.com/watch?v=CWzrABouyeE

Ella Fitzgerald i Louis Armstrong https://www.youtube.com/watch?v=xHAfhPrrKHA

Benny Goodman https://www.youtube.com/watch?v=0jE2g055zRA zwróćcie na improwizacje poszczególnych instrumentalistów i oklaski publiczności!

Urszula Dudziak śpiewa swój najsłynniejszy utwór „Papaya” https://www.youtube.com/watch?v=Fq1WvMBM3ZI Ten rodzaj śpiewu (bez tekstu) nazywa się skat.

Adam Makowicz pochodzi z Rybnika i jest czołowym polskim pianistą jazzowym (na stałe mieszka w USA) https://www.youtube.com/watch?v=WfrvnOXTxL8

Muzyka jazzowa staje się coraz bardziej popularna. Może ją też polubicie????

Przepiszcie do zeszytu pogrubiony tekst!

Najwybitniejsi jazzmani to: ………………………………

wypiszcie ich do zeszytu i skan lub zdjęcie prześlijcie mi mailem.


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 29 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Świat na drodze ku II wojnie. Podsumowanie działu VI ”Świat w okresie międzywojennym”. Odrodzenie Rzeczypospolitej.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Wychowanie fizyczne – 29.05.2020

Lekkoatletyka. Termin realizacji do 4.06.2020 r.

Filmy z lekkiej atletyki do ćwiczeń w domu lub ogrodzie.

Proszę po rozgrzewce według własnego pomysłu lub

www.youtube.com/watch?v=_7RtXGxe1-Q

Następnie proszę otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:

www.youtube.com/watch?v=raZKrgmLSBA

www.youtube.com/watch?v=jI5B0u51SI4

www.youtube.com/watch?v=8vI4vSyTvNs

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.

Zadanie domowe (obowiązkowe dla wszystkich na ocenę):

Wykonaj trzy testy sprawdzające i wyślij podpisane imieniem i nazwiskiem + wyniki do swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 2.06.2020 r.:

– szybkość – pokazane na filmie od 0:20 s do 1:02 (ilość klaśnięć)

httpswww.youtube.com/watch?v=HEKMt4GAnHw

– siła mięśni brzucha (ilość tzw. „brzuszków”)

https://www.youtube.com/watch?v=4fsmYTY3NlI

– skok w dal z miejsca (odległość w centymetrach)

www.youtube.com/watch?v=b2XOIN08lkE

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


26 maj 2020r. Język angielski

Klasa VII

Topic: Present Perfect –przypomnienie.

Spotykamy się we wtorek na discordzie o 11.15 Proszę odebrać maila z materiałem na lekcje.


Plastyka

25.05.2020r.

Temat:

Nowe media w sztuce – powtórzenie wiadomości

1. Powtarzamy dziś na lekcji plastyki o nowych mediach w sztuce. Zapoznaj się z poniższym linkiem

https://view.genial.ly/5eb2ea3beea1660d88ce0c1d/presentation-sztuka-nowych-mediow-copy?fbclid=IwAR37_d9iVt8WsiKLSPShcY-IOrild779Is4-VrB50wBMF96BHI3pD5j0cu4

2. W tym tygodniu nie trzeba wysyłać żadnej pracy 


Informatyka

Temat: Edytor tekstów – wstawianie obrazów i innych obiektów

Zadania do wykonania.

  1. Zapisz temat lekcji

  2. Obejrzyj poniższy filmiki

    https://www.youtube.com/watch?v=qEgPjfQSIKc

    https://www.youtube.com/watch?v=BeaJSiG_QH8

  3. Uzupełnij pracę z poprzedniej lekcji, dodając do niej zdjęcia, tło, obramowanie strony, fontwork, gotowe obiekty graficzne (rysunki).

  4. Wykonaną pracę prześlij na poniższego maila do 29 maja. Przy ocenianiu będzie brana pod uwagę znajomość posługiwania się omawianymi narzędziami edytora oraz estetyka pracy.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Geografia

Temat do realizacji do 29.05.2020r.

Migracje a zaludnienie i struktura wieku na obszarach wiejskich

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki materiał

Należy przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 29.05 do godz.20.00 !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki

 

 


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 22 maja 2020 r.:

 

TEMAT: ZSRS – imperium komunistyczne. Kultura i zmiany społeczne w okresie międzywojennym.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Wychowanie fizyczne – 22.05.2020

Piłka koszykowa. Termin realizacji do 28.05.2020 r.

Filmy z piłki koszykowej do ćwiczeń w domu lub ogrodzie (wykorzystaj dowolna piłkę).

Proszę po rozgrzewce otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:

www.youtube.com/watch?v=-DhQ23yVDrE

www.youtube.com/watch?v=tYnWpc4yDbU

www.youtube.com/watch?v=CRiU3TJEpC4

Zadanie domowe: zapoznaj się z przestrzeganiem przepisów i zasad gry w piłkę koszykową jako zawodnik i prowadzeniem meczu jako sędzia na stronie

pl.wikipedia.org/wiki/Regu%C5%82y_gry_w_koszyk%C3%B3wk%C4%99

lub oficjalne przepisy

sedziowanie.pzkosz.pl/aktualnosci/n/65409/oficjalne-przepisy-gry-w-koszykowke-2018–pl-.html


Zadanie domowe (obowiązkowe dla wszystkich na ocenę): Test – gry zespołowe, każdy uczeń otrzyma na platformie epodręczniki.pl, do wykonania do wtorku 26.05.2020 r.

 

Kontakt z nauczycielami:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl


Muzyka

Muzyka folk i country

Muzyka folkowa to gatunek muzyki popularnej wywodzący się z muzyki ludowej. Często muzyka folkowa jest określana jako europejska muzyka ludowa. Posłuchajcie i obejrzyjcie https://www.youtube.com/watch?v=9RDCJZIwwsE

Na str. 140 macie piosenkę „Pędzą konie po betonie” , wykonawców pewnie znacie: https://www.youtube.com/watch?v=8VLHittFkSk

Kiedyś muzycy wykonujący muzykę ludową byli amatorami, teraz coraz częściej są to profesjonaliści.

Polskie zespoły folkowe to: Golec uOrkiestra, Brathanki, Enej, Zakopower.

Zaśpiewajcie piosenkę w wersji karaoke https://www.youtube.com/watch?v=k1CHQAna970 wiele utworów folkowych znacie, ale często się nad tym nie zastanawiacie.

Muzyka country to odmiana muzyki rozrywkowej, powstała w pierwszym dziesięcioleciu XX wieku z ballad kowbojskich i traperskich, śpiewanych przez wędrownych grajków wyposażonych w bardzo skromne instrumentarium – banjo, gitara, skrzypce itp.

Na str. 141 macie piosenkę „Hej Zuzanna” i dalej opis tańca. Posłuchajcie w wersji oryginalnej i zaśpiewajcie https://www.youtube.com/watch?v=jYiXyZwgPB8

Charakterystyczny jest także taniec https://www.youtube.com/watch?v=ropVsuOCLNY

https://www.youtube.com/watch?v=2oPLdEqJNXw

W Polsce dzień 30 września od 2015 roku obchodzony jest jako Polski Dzień Muzyki Country. Jedną ze znanych imprez muzyki country jest międzynarodowy Piknik Country odbywający się co roku w Mrągowie.


19 maj 2020r. Język angielski

Klasa VII

Topic: Feelings-rozmawiamy o uczuciach. .Spotykamy się we wtorek na discordzie o 11.15


Plastyka

18.05.2020r.

Temat:

Analiza dzieł sztuki

  1. Działania przez sztukę – ekspresja przez sztukę.
  2. Proszę odebrać wiadomość na WhatsApp z instrukcją do zadania.

Informatyka kl 7

Temat: Edytor tekstu – Opracowywanie tekstu.

Zadania do wykonania:

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie

  2. Przeczytaj informacje z stron 184-188

  3. Obejrzyj filmiki:

    https://www.youtube.com/watch?v=0GMIzp7wpyU&t=51s

    https://www.youtube.com/watch?v=C8-b8XQUDQs&t=15s

  4. W Edytorze Writer (Open Office) stwórz dowolny dokument (np. plakat, zaproszenie) zawierający wszystkie elementy formatowania zawarte w filmie, a w szczególności:

    – indeks górny,

    czyli np. :

    godz. 8.45

    – punktory, które wstawiają się automatycznie

    czyli np.:

    1) Temat lekcji.

    2) Oglądanie filmu

    3) Notatka

    a) Czytanie ćwiczenia

b) Praca w grupach

4) Podsumowanie

  1. Całość pracy sprawdź pod kątem błędów za pomocą narzędzia pisownia i gramatyka w poleceniu narzędzia. Pomocny tu będzie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=_6XwIKrfqio

  2. W zapisz na Swoim komputerze i na razie nie przesyłaj do mnie.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Geografia

Temat do realizacji do 22.05.2020r.

Rozwój dużych miast a zmiany w strefach podmiejskich

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki dwa materiały:

Rozwój dużych miast a zmiany w strefach podmiejskich

Zmiany w strefach podmiejskich – ćwiczenia

Należy przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 22.05 do godz.20.00 !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki

 

 


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 15 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Świat po I wojnie światowej. Narodziny faszyzmu.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Muzyka

Krzysztof Penderecki wybitna postać polskiej muzyki współczesnej

https://www.youtube.com/watch?v=KgMSOqI0Bp8 posłuchajcie i obejrzyjcie!

https://www.youtube.com/watch?v=R0CVqaPKybc

Krzysztof Penderecki(ur. 23 listopada1933 w Dębicy, zm. 29 marca2020 w Krakowie) – polski kompozytor, dyrygent i pedagog muzyczny. Przedstawiciel polskiej szkoły kompozytorskiej lat sześćdziesiątych XX wieku. Profesor i rektor Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2012 roku dziennik „The Guardian” nazwał go „najprawdopodobniej największym żyjącym polskim kompozytorem”.

W 2007 r. Penderecki koncertował w kościele Św. Mikołaja w Raciborzu.

Posłuchaj chociaż fragmentu:

https://www.youtube.com/watch?v=Pu371CDZ0ws „Tren ofiarom Hiroszimy“

w 1972 r. utwór Pendereckiego grano podczas ceremonii otwarcia igrzysk olimpijskich w Monachium – „Ekecheiria”, posłuchaj: https://www.youtube.com/watch?v=jgnvmHF0RvQ&list=RDjgnvmHF0RvQ&start_radio=1&t=0

Przepisz do zeszytu tekst pisany pogrubioną czcionką.

Niektórzy mają zaległe zadania!!! Czekam!


Wychowanie fizyczne – 15.05.2020

Piłka siatkowa. Termin realizacji do 21.05.2020 r.

Kilka filmów z piłki siatkowej do ćwiczeń w domu lub ogrodzie.

Proszę po rozgrzewce otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:

www.youtube.com/watch?v=D8MipUt8Miw

www.youtube.com/watch?v=1cMXGp7vogA

https://www.youtube.com/watch?v=zD14VfFjnpo

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.

Zadanie domowe: zapoznaj się z przestrzeganiem przepisów i zasad gry w piłce siatkowej jako zawodnik i prowadzeniem meczu jako sędzia.

pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C5%82ka_siatkowa

lub oficjalne przepisy
Przepisy gry w piłkę siatkową w Polsce Oficjalna interpretacja …

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Informatyka kl 7

Temat: Tworzenie dokumentu tekstowego

Zadania do wykonania:

  1. Przepisz temat lekcji do zeszytu

  2. Przeczytaj informacje z stron 174-179

  3. Wykonaj ćwiczenia 1 str 176 – ćw 3 str. 177 (prace zapisz na Twoim komputerze).

  4. Wykonaj ćw 4 str. 178 i swoje obserwacje zapisz w zeszycie.

  5. Wykonaj ćwiczenia 8 i 9 z str 180 (prace zapisz na Twoim komputerze).

  6. Prac na razie nie przesyłaj na mojego maila.

  7. W celu ułatwienia pracy dołączam filmiki:

    https://www.youtube.com/watch?v=f1TXgfPhwWk

    https://www.youtube.com/watch?v=kGcdQLtBwoU&t=23s

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Geografia Klasa VII

Temat do realizacji do 15.05.2020r.

Ochrona przeciwpowodziowa. Występowanie i skutki powodzi.

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki materiał:

Ochrona przeciwpowodziowa. Występowanie i skutki powodzi.

Należy przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 15.05 do godz.20.00 !

Konto na platformie ma każdy uczeń, zdecydowana większość już z niego korzysta.

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

 

Zadania na 8 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Sprawa polska podczas I wojny światowej.(podręcznik, s.180-183, ćwiczenia s.80-81).
I wojna światowa 1914 -1918 – powtórzenie wiadomości.

(podręcznik, s.155-184, szczególnie podsumowanie s.184-185; ćwiczenia s.82-83).

1.Najpierw filmowa powtórka z poprzedniej lekcji, część wiadomości będzie potrzebnych na dzisiejszej lekcji.

2.Sprawa polska podczas I wojny światowej (podręcznik, s.180-183, ćwiczenia s.80-81)

– Ćwiczenia: 1/80, 2 b/80, 3 a/81.

3. I wojna światowa 1914 -1918 – powtórzenie wiadomości.

(podręcznik, s.155-184, szczególnie podsumowanie s.184-185; ćwiczenia s.82-83).

– Najpierw powtórka z działu – przeczytaj informacje w podręczniku, s.184-185

– Ćwiczenia: 1/82, 4 i 5/83.

4. Zadania dla chętnych.


Wychowanie fizyczne – 8.05.2020

Piłka nożna. Termin realizacji do 14.05.2020 r.

Kilka filmów z piłki nożnej do ćwiczeń w domu lub ogrodzie.

Proszę po rozgrzewce otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:


www.youtube.com/watch?v=f8Ln93U1EhI
www.youtube.com/watch?v=yHCZunlpKvc

www.youtube.com/watch?v=FgaxzwL7G-g

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.

Zadanie domowe: zapoznaj się z przestrzeganiem przepisów i zasad gry w piłce nożnej jako zawodnik i prowadzeniem meczu jako sędzia.

pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C5%82ka_no%C5%BCna

lub oficjalne przepisy

www.pzpn.pl/public/system/files/site_content/941/3245-Przepisy_Gry_2019_2020_Internet_Final.pdf

 

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Muzyka XX wieku

Posłuchajcie i koniecznie obejrzyjcie https://www.youtube.com/watch?v=34aE7XzgDmk

Charakter muzyki XX w. odbiega od poprzednich epok. Określana jest jako muzyka współczesna, czyli tworzona dzisiaj, a także jako modernistyczna lub awangardowa.

Przeczytajcie str.133-137.

Początkiem tej epoki jest impresjonizm, który zapoczątkował Claude Debussy, a inspiracją był obraz Moneta „Impresja. Wschód słońca”.

Posłuchajcie utworu „Światło księżyca” C. Debussy. Zwróćcie uwagę na delikatne dźwięki.

https://www.youtube.com/watch?v=ACIbghK0JJQ Może ktoś narysuje coś inspirując się tym utworem? Jestem ciekawa i czekam na jakieś prace!

Współcześni kompozytorzy mają różne pomysły; John Cage wymyślił utwór 4’33, „posłuchajcie” https://www.youtube.com/watch?v=JTEFKFiXSx4

Krzesany Kilara https://www.youtube.com/watch?v=3IilpkT16I8

Polscy kompozytorzy XX wieku to:

Karol Szymanowski

Witold Lutosławski

Wojciech Kilar

Henryk Mikołaj Górecki

Krzysztof Penderecki

Przepiszcie do zeszytu pogrubiony tekst.

Ilustracje też chętnie zobaczę!


Plastyka

5.05.2020r.

Temat:

Analiza dzieł sztuki

1. Kontynuujemy temat – Analiza dzieł sztuki – podręcznik str. 52 – 65.

2. Proszę wykonaj drugą część notatki według podanych punktów:

  • Proporcja i skala
  • Barwa
  • Kompozycja
  • Perspektywa
  • Światłocień
  • Plama barwna
  • Linia

3. W tym tygodniu nie trzeba wysyłać notatki 


5 maj  2020r. Język angielski

Klasa VII

Topic: Recenzja piosenki oraz zaimki osobowe powtórzenie.

Spotykamy się we wtorek  na discordzie o 11.15     Proszę odebrać maila z materiałem na lekcje.


Geografia Klasa VII

Temat do realizacji do 08.05.2020r.

Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego Polski

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki materiał:

Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego Polski

Należy posłuchać oraz przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Nie trzeba na maila przysyłać mi żadnych materiałów , wszystko należy zrobić na platformie e – podręczniki !

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 08.05 do godz.20.00 !

Konto na platformie ma każdy uczeń, zdecydowana większość już z niego korzysta.

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

 


Wychowanie fizyczne

Pamiętaj ćwicz (dowolna aktywność z zachowaniem zasad bezpieczeństwa): minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.

Materiał szkoleniowy dla dzieci, młodzieży, rodziców i dzieci „Sport na zdrowie”.

Odcinek „Sport na zdrowie” uświadamia rolę aktywności fizycznej w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Ruch jest nieodzownym elementem życia. Korzyści z uprawiania sportu kojarzymy z kondycją, a mało kto wie, że świetnie wpływa na zdrowie psychiczne. Często nie chce nam się ćwiczyć, bo jesteśmy zmęczeni lub w słabym nastroju i wtedy właśnie paradoksalnie – nie ma nic lepszego na poprawę formy jak sport! Przedstawiamy zalety różnych aktywności, ale każdy musi dobrać sport do indywidualnych wymagań! Zwracamy uwagę na sposób odżywianie osób uprawiających sport. Zobacz film:

www.youtube.com/watch?time_continue=316&v=KSmjz0wjh9M&feature=emb_title

Propozycje zajęć, zapoznaj się i poćwicz:

www.youtube.com/watch?v=U930US8tNPw zumba

www.youtube.com/watch?v=zfFY-Di8wPw pilates

www.youtube.com/watch?v=Df3nSB1p9Eo fitness

www.youtube.com/watch?v=UVFpCQNiGSg tabata

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Zadania do wykonania –język angielski – wtorek 28 kwiecień 2020

Klasa 7

Topic: Przymiotniki i rzeczowniki, propozycje i prośby

Proszę odebrać pocztę na klasie online lub na mailu z tematem, instrukcją i zadaniami do wykonania.


Plastyka

27.04.2020r.

Temat:

Analiza dzieł sztuki

1. Przeczytaj temat – Analiza dzieł sztuki – podręcznik str. 52 – 65.

2. Temat ten podzielony jest na kilka lekcji, więc proszę wykonaj pierwszą część notatki według podanych punktów:

1. Co wpływa na nasz odbiór prac artystycznych?

2. Środki plastyczne

3. Technika wykonania i materiał

4. Faktura

5. Kształty

3. Kolejne punkty podam w przyszłym tygodniu. W tym tygodniu nie trzeba wysyłać notatki


Geografia Klasa VII

Temat do realizacji do 30.04.2020r.

Handel

  1. Proszę przeczytać temat „ Handel „ w podręczniku ( str. 158 – 160)
  2. Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki test: Handel

Należy wykonać zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Nie trzeba na maila przysyłać mi żadnych materiałów , wszystko należy zrobić na platformie e – podręczniki !

 

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 30.04 do godz.20.00

Konto na platformie ma każdy uczeń, albo założył go sam , albo zostało założone przez nauczyciela ( o czym ci uczniowie zostali powiadomieni drogą mailową ).

W przypadku jakichkolwiek problemów proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

 


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego mailahist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 24 kwietnia 2020 r. :

TEMATI wojna światowa na ziemiach polskich. Rewolucje w Rosji.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Uwaga!

Proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń z tej lekcji, chyba że kogoś o to indywidualnie poproszę.

Tok lekcji:

1.Wprowadzenie do lekcji – film i ćwiczenia interaktywne.

2. I wojna światowa na ziemiach polskich.

(podręcznik s. 170-174, ćwiczenia s. 76-77)

a)Obowiązkowo obejrzyj filmy iwykonaj ćwiczenie 1,2/76 oraz 4/77 jako ćwiczenie utrwalające, skorzystaj z podpowiedzi.

3. Rewolucje w Rosji.

(podręcznik s.175-179, ćwiczenia s.78-79)

a)Obowiązkowo obejrzyj filmy iwykonaj ćwiczenie 2,5/78-79 skorzystaj z podpowiedzi.

4. Ćwiczenia utrwalające.


Wychowanie fizyczne – 24.04.2020

Zapoznaj się:

Nordic walking – (nowoczesna formę aktywności fizycznej), forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijami. Wymyślony został w Finlandii w latach 20. XX wieku, jako całoroczny trening dla narciarzy biegowych. Znany był tam pod nazwą Sauvakävely, co oznacza w dowolnym tłumaczeniu marsz z kijkami. Pozostawał jednak formalnie nieopisany aż do publikacji Marko Kantaneva z 1997. W porównaniu do zwyczajnego marszu, nordic walking angażuje stosowanie siły do kijków z obu stron. Z tego powodu osoby go uprawiające angażują więcej partii mięśni, chociaż mniej intensywnie. Mięśnie (m.in. klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy, ramion i brzucha) są również inaczej stymulowane niż w zwykłym marszu. To prowadzi do większego ich wzmocnienia niż przy zwyczajnym chodzeniu czy joggingu.

Szczególnie: rozwija się siła i wytrzymałość ramion, łatwość wchodzenia na wzgórza, spala się więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu, zwiększa się stabilność przy chodzeniu z kijkami. Redukuje nacisk na piszczele, kolana, biodra i plecy, co daje korzyści dla osób ze słabszymi stawami i nie dość silnymi mięśniami, odciążone są stawy, co jest szczególnie ważne dla osób starszych.

Nordic walking można uprawiać bez względu na wiek, kondycję czy tuszę, zarówno nad morzem, w lesie, parku oraz w górach – przez cały rok. Dobrze jest rozpocząć swoją przygodę z tą dyscypliną pod okiem instruktora, który nauczy prawidłowej techniki marszu i pomoże dobrać odpowiednie kije.

Badania wykazały, że dobry trening techniki nordic walkingu pozwala osiągnąć takie korzyści zdrowotne jak: usprawnienie układu oddechowego i sercowo-naczyniowego, odciążenie stawów w tym dolnego odcinka kręgosłupa, zwiększenie poboru tlenu przeciętnie o 20 do 58%, w zależności od intensywności wbijania kijków. Rozwija też wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostownikówkończyn górnych, wzmacnia mięśnie tułowia, ramion i barków, zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa i łagodzi napięcia mięśniowe w okolicy barków. Niewielkie obciążenie stawów u osób ćwiczących nordic walking sprawia, że jest zalecany osobom otyłym. Nie pogarsza także stanu obolałych stawów, zwłaszcza kolanowych. Ponadto w porównaniu ze zwykłym chodem, uprawiający nordic walking spala przeciętnie od 20 do 40% więcej kalorii. Kijki pomagają również w utrzymaniu lepszej postawy, równowagi i stabilności podczas chodu.

W Polsce funkcjonują dwie duże organizacje: Polska Federacja Nordic Walking oraz Polskie Stowarzyszenie Nordic Walking.

Poprawny sposób uprawiania nordic walking (film):

www.youtube.com/watch?v=vNnDS7JrsQw

Pamiętaj aby ćwiczyć (dowolna aktywność z zachowaniem zasad bezpieczeństwa): minimum 3 razy w tygodniu po 30 min.

Zadanie domowe: (gdy dobrze się dziś czujesz) po rozgrzewce trwającej ok. 5/7 min. wyjdź na spacer do ogrodu (lub w dużym pokoju) poćwicz poprawny marsz (z kijkami lub bez).

Zadanie domowe (dla chętnych na ocenę): zapoznaj się i opisz jakąś nowoczesna formę aktywności fizycznej np. Zumba, Pilates lub inną.

Zadanie domowe z odpowiedziami proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 29.04.2020 r.

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Muzyka

Wielkie formy sceniczne – opera i balet

Stanisław Moniuszko jest twórcą polskiej opery narodowej „Halka”

Opera to wielkie wokalno-instrumentalne dzieło sceniczne w którym treść przekazana jest poprzez śpiew i taniec.

Balet to dzieło sceniczne w którym treść przekazana jest poprzez taniec.

Obydwa te gatunki przekazują treść zapisaną w libretcie.

Jeden i drugi gatunek zaczyna się uwerturą, czyli wstępem orkiestry, gdzie słyszymy najbardziej charakterystyczne melodie.

Aria – pieśń solowa w operze (tak jak monolog w teatrze)

Aria Skołuby z opery „Straszny dwór” https://www.youtube.com/watch?v=mUYhIUlHX70

Aria Jontka z„Szumią jodły” z opery „Halka” https://www.youtube.com/watch?v=t0PXRig8Ou0

Posłuchajcie duetu (dialogu) i mazura z opery „Halka”.

Przeczytajcie str.121-122.

Balet powstał w XVII w. we Włoszech i Francji. Najbardziej znane balety stworzył Piotr Czajkowski.

Wiele melodii znacie nie zdając sobie sprawy, że to z baletu!

P. Czajkowski „Jezioro łabędzie”: https://www.youtube.com/watch?v=HI7XdqJJfBw , https://www.youtube.com/watch?v=RuHI30slv6A

P. Czajkowski „Dziadek do orzechów” – Walc kwiatów https://www.youtube.com/watch?v=EIZ83ZfCzO8 Marsz wojskowy https://www.youtube.com/watch?v=GntxFqcTRuI

Poczytajcie str. 126-127.

Sleske Divadlo w Opawie to miejsce gdzie najbliżej możemy zobaczyć operę, operetkę lub balet.

Przepiszcie tekst napisany pogrubioną czcionką!


Konkurs plastyczny

Plik do pobrania: Konkurs plastyczny kl. IV-VIII


Informatyka kl 7

Temat: Programowanie w języku logo – procedury

Zadania na 22.04.2020 r.

1. Przeczytaj wiadomości ze stron 161-163.

2. Zapisz w zeszycie powyższy temat lekcji

3. Zapoznaj się z tworzeniem procedur przy pomocy filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=PIjlxu-3amE

4. Stwórz procedurę tworzenia ośmiokąta i jego rozety, zgodnie z poleceniami zawartymi w ćwiczeniach 6 i 7 z strony 163 podręcznika.

5. Wykonaną pracę zapisz na swoim komputerze oraz wykonaj print screen – tak jak na filmiku, i obydwa pliki prześlij na poniższego maila do dnia 29.04.2020

Dla chętnych (na dodatkową ocenę):

Zapisz procedurę, dzięki której za pomocą jednego polecenia powstanie domek, jak na rys. 1 z strony 158. Pracę prześlij na poniższego maila do dnia 29.04.2020.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Język niemiecki klasa 7 -22 kwietnia 2020
Thema: Perfekt powtórzenie
Proszę wejść na www.qulzlet.com i się zarejestrować. Proszę wybrać taką nazwę użytkownika, żebym wiedziała kto to 🙂
Podaję link do klasy https://quizlet.com/join/eB6dPdYcK  i dołączcie do klasy 7
Najpierw przypomnijcie sobie czasowniki regularne. Zakładka UCZ SIĘ zobaczcie fiszki, ucz się, pisanie. A na koniec Test.
A potem nieregularne.
Życzę wam udanej zabawy z Perfektem.
WAŻNE Wszystkie wasze aktywności oczywiście mogę sprawdzać i kontrolować 🙂

1Język angielski

21 kwiecień 2020r. wtorek

Klasa VII

Topic: Will , be going to oraz Present Continuous w wyrażaniu planów przemyślanych i decyzji spontanicznych.

Proszę odebrać wiadomość na mailu lub na klasie online z notatką i instrukcją do zadań.


Plastyka

20.04.2020r.

Temat:

Martwa natura – tworzenie z natury

  1. Rozejrzyj się w swoim otoczeniu. Wybierz z niego najbardziej interesujące przedmioty, które są w określony sposób ze sobą związane, np. mają podobne przeznaczenie lub pochodzenie. Ustaw z wybranych obiektów martwą naturę.
  2. Prace proszę przesłać do 25.04.2020r.


Geografia

Klasa VII Temat do realizacji do 23.04.2020r.

Turystyka w Polsce

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce: ( uczniom, którzy mają konto na e – podręczniki poniższe materiały udostępni nauczyciel)

https://moje.epodreczniki.pl/a-shared-owner/DGhDMp3gr/1DfVJS49

Przeczytaj zawarte tam treści a następnie wykonaj zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia.

Zadanie domowe ( na ocenę):

Uczniowie mający konto na platformie e – podręczniki wypełniają przesłany przez nauczyciela test.

Uczniowie, którzy konta nie mają, pobierają test i rozwiązany odsyłają na poniższy adres mailowy.

Test do pobrania: Turystyka w Polsce

Kontakt z nauczycielem – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Uczniowie nie mający konta proszę , aby jak najszybciej go założyli ( każdy otrzymał nazwę użytkownika i hasło oraz instrukcję)


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego mailahist88Cybulska@gmail.com

Uwaga!

Proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń z tej lekcji, chyba że kogoś o to indywidualnie poproszę.

 

Zadania na 17 kwietnia 2020 r. :

 

TEMATŚwiat na drodze ku wojnie. Na frontach I wojny światowej

(podręcznik, s.156-167 i ćwiczenia s.70-73).

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

załączniku znajdziecie dzisiejszą lekcję ze szczegółową instrukcją wykonania poszczególnych ćwiczeń i linkami do filmów. Będę miała pewność, że wszyscy zrobili je dobrze, a nie są łatwe.

Tok lekcji:

1.Wprowadzenie do lekcji – film i ćwiczenia interaktywne.

2. Świat na drodze ku wojnie (podręcznik, s.156-160 i ćwiczenia s.70-71).

Obowiązkowo ćwiczenie 2/70.

3. Na frontach I wojny światowej (podręcznik, s.161-167 i ćwiczenia s.72-73).

Obowiązkowo ćwiczenia 1,2 i 3/72-73.

4. Ćwiczenia utrwalające.

Wychowanie fizyczne – 17.04.2020

Proszę przeczytaj i zapoznaj się.

 

Pierwsza pomoc przedmedyczna to zespół czynności o charakterze ratunkowym wykonywanych w stosunku do osoby poszkodowanej w wypadku, na skutek urazu lub nagłego ataku choroby, w celu ochrony zdrowia i życia tej osoby oraz zminimalizowania następstw zdarzenia, do momentu udzielenia specjalistycznej pomocy medycznej. Pierwsza pomoc przedmedyczna może być udzielana przez osobę będącą bezpośrednio na miejscu zdarzenia nie posiadającą kwalifikacji i specjalistycznej wiedzy medycznej. Pierwsza pomoc przedmedyczna jest prawnie ustosunkowanym obowiązkiem stanowiącym zarazem jedną z zasad moralnych. Podstawowe zasady jej udzielania są stałe. W zakres czynności pierwszej pomocy przedmedycznej wchodzą:

  • ocena zaistniałej sytuacji, czyli co i kiedy się wydarzyło;
  • zabezpieczenie miejsca zdarzenia, np. ustawienie znaków ostrzegawczych, usunięcie przeszkód w dostępie do ofiary;
  • ocena stanu poszkodowanego, w tym podstawowych funkcji życiowych: przytomność, oddech, odniesione urazy;
  • wezwanie specjalistycznej pomocy, np. poprzez kontakt z numerem 112 – jednolitym europejskim numerem alarmowym;
  • udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej poszkodowanemu w czasie oczekiwania na służby ratunkowe.

Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej zależy od stanu zdrowia ofiary. W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia, jak wypadki komunikacyjne, utonięcia czy wstrząsy, często najważniejszy jest czas podjęcia pomocy oraz odpowiednio wykonywane czynności ratunkowe.

Pierwsza pomoc przedmedyczna rozpoczyna się od zapewnienia sobie bezpieczeństwa poprzez unikanie bezpośredniego kontaktu z płynami ustrojowymi ofiary i odpowiednim postępowaniem na miejscu zdarzenia. Następnie prowadzone są czynności ratunkowe.

Proszę kopiować po kolei poniższe linki do przeglądarki i zapoznaj się:

https://www.youtube.com/watch?v=hi3N-RIhZD8 (omdlenie)
https://www.youtube.com/watch?v=WZZtz93TNK0 (zadławienie)
https://www.youtube.com/watch?v=vRPyllPj4VM (potrącenie)
https://www.youtube.com/watch?v=kzgRNfccetk (porażenie prądem)
https://www.youtube.com/watch?v=KIR1atdj480 (ucisk/ból w klatce piersiowej)
https://www.youtube.com/watch?v=1VvzfAAplUE (rany)

https://www.youtube.com/watch?v=YXXlUvvtD_Y (resuscytacja)

Zadanie domowe (dla chętnych na ocenę):

Sprawdź swoja wiedzę w teście wiedzy o PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ.

Załącznik: Test pierwsza pomoc przedmedyczna

Zadanie domowe z odpowiedziami proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 22.04.2020 r. (np.: 1b, 2a, itd., nie wysyłać zdjęć testu)

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Kl. 7 MUZYKA 17.04.

St. Moniuszko życie i twórczość

Stanisław Moniuszko jest polskim kompozytorem narodowym.

Rok 2019 był ROKIEM MONIUSZKOWSKIM!

Napiszcie w 7 zdaniach najważniejsze fakty z życia kompozytora.

Czy w Raciborzu mamy jakiś akcent dot. St. Moniuszki? Napiszcie i prześlijcie!

Posłuchajcie fragmentów:

Uwertura „Bajka” https://www.youtube.com/watch?v=v_aG-4KWWvA

Najbardziej znana pieśń „Prząśniczka” w wersji oryginalnej https://www.youtube.com/watch?v=2czc8wpBqag

Oraz w wersji współczesnej https://www.youtube.com/watch?v=Ik2PUPq3r9k (nagranie z okazji 200 rocznicy urodzin kompozytora)

Posłuchajcie balladę „Dziad i baba” https://www.youtube.com/watch?v=LAcfn-jWlhE

Na pewno nie wiedzieliście, że też Moniuszki https://www.youtube.com/watch?v=nE9iPWcdE2M


Informatyka kl 7

Temat: Logo – wprowadzenie do programu.

Zadania na 15.04.2020 r.

1. Zapoznaj się z wiadomościami ze stron 157-160.

2. Zapisz w zeszycie powyższy temat lekcji

3. Przepisz do zeszytu podstawowe polecenia języka logo zawarte w pliku do pobrania:

Plik do pobrania: Polecenia Logo kl 7

4. Zainstaluj na swoim komputerze darmowy program LOGOMOCJA.

Link do pobrania programu: https://programy.net.pl/program,logomocja-imagine.html

5. Obejrzyj poniższy filmik:

Link: https://www.youtube.com/watch?v=490S_Pb-PIw

6. Na podstawie powyższej instrukcji stwórz kwadrat, prostokąt i trójkąt.

Miłej zabawy

Ważne: Bardzo proszę uczniów, którzy tego jeszcze nie uczynili, o nadesłanie zaległych prac z programu Scratch.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Język niemiecki
klasa 7 -15 kwietnia 2020
Thema: Eine Postkarte
Powtórzymy praktycznie czasy przeszłe.
Ćwiczenia strona 31 zad 15. Mamy tam życiorys Brigitte. Jeżeli chcecie napisać, że gdzieś była używacie WAR – Prateritum, w pozostałych przypadkach  używacie Perfektu, który ciągle ćwiczymy 🙂 W tym ćwiczeniu wybierzcie sobie 5 wydarzeń i je zapiszcie. Proszę również, abyście daty słownie zapisali.
Proszę również napisać kartkę pocztową ćw 16 str. 32. tu także używamy czasów przeszłych i zdjęcia Waszych kartek chciałabym zobaczyć 🙂
Myślę, że w przyszłym tygodniu spotkamy się na lekcji na Discordzie.
Pozdrawiam.


Język niemiecki klasa 7 -8 kwietnia 2020
Thema: Perfekt – powtórzenie
Posłuchajcie lekcji o Perfekcie https://www.youtube.com/watch?v=iJszD9EMwEE
Podręcznik str.59 zad. 15, proszę uzupełnić zdania i zapisać w zeszycie.
Dla chętnych zabawna piosenka z formami Perfekt, pomaga zapamiętać 😉 https://www.youtube.com/watch?v=KPoVPTX76Io
Ich wünsche Euch frohe Ostern!

Muzyka pasyjna

Zapraszam na wielkopostną podróż muzyczną!

Zaczyna się Triduum paschalne, czyli WIELKI CZWARTEK, PIĄTEK I SOBOTA. Muzyka tego okresu ma charakter poważny, opisuje bowiem ostatnie dni życia Chrystusa.

Najstarszą pieśnią jest „Ludu mój Ludu” (łaciński tekst pochodzi z VIII w)

https://www.youtube.com/watch?v=orZo6JesM_E

Muzyka PASYJNA to muzyka wykonywana w okresie WIELKIEGO TYGODNIA.

Pasja większości kojarzy się z zainteresowaniem.

PASJA w muzyce to utwór wokalno – instrumentalny (chór, soliści i orkiestra) opisujący mękę Pańską, oparty na tekstach jednego z czterech ewangelistów.

Pasję czyli opis męki Pańskiej czyta się podczas mszy w niedzielę palmową.

Mistrzem pasji był Jan Sebastian Bach, oraz niedawno zmarły (29.03.2020) Krzysztof Penderecki.

Posłuchajcie fragmentów pasji:

J.S. Bach – Pasja wg Św. Mateusza

https://www.youtube.com/watch?v=WqMMDACUW5E&list=RDWqMMDACUW5E&start_radio=1

Krzysztof Penderecki – Pasja wg Św. Łukasza

https://www.youtube.com/watch?v=SxT3tobBO08

Znanym utworem jest także „Stabat mater dolorosa” (Stała matka boleściwa) Pergolesiergo

https://www.youtube.com/watch?v=qzOmPUu-F_M (zwróćcie uwagę na charakterystyczny głos solisty. To Philippe Jaroussky –francuski śpiewak operowy, rodzaj głosu kontratenor.

W 2004 r. powstał film „Pasja” przedstawiający ostatnie 12 godzin życia Chrystusa.

Po Wielkim Tygodniu następuje Wielkanoc i rozbrzmiewa radosna muzyka.

Jerzy Fryderyk Haendel napisał oratorium „Mesjasz” z najsłynniejszym „Alleluja”.

Oratorium ma podobną budowę co pasja, tylko tematyka jest różna (np. Boże Narodzenie, Stworzenie świata, Pory roku)

https://www.youtube.com/watch?v=22fsUQnOWDE

Pogrubione fragmenty przepiszcie do zeszytu. Nie przesyłajcie!

Życzę zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych!


Zadania do wykonania –język angielski –

wtorek 7 kwiecień 2020

Klasa 7

Topic: Rozmawiamy o muzyce i naszych upodobaniach muzycznych.

Proszę odebrać pocztę na klasie online lub na mailu z tematem, instrukcją i zadaniami do wykonania.


Plastyka

6.04.2020r.

Temat:

Tworzymy wiosenny pejzaż

 

  1. Wykonaj pejzaż (inaczej krajobraz) wiosenny.
  2. Wykonane prace proszę odesłać na adres mailowy plastykaspkrzanowice@wp.pl

 


Temat: Programowanie w SCRATCH

Zadania na 03.04.2020 r.

Przeczytaj informacje

Wykonaj ćwiczenia z podręcznika str 145-148. W ramach ćwiczenia narysuj sześciokąt – rys. 12a,b,c oraz rys. 15  Zapisz prace na swoim koncie Scratch.

Mam nadzieję, że będzie wszystko działało. Efekt pracy przedstawisz po powrocie do szkoły.

W razie czego pytania proszę zadawać na maila.

Czekam na zaległe prace do 8 kwietnia.

 

Dla chętnych (na dodatkową ocenę): 

Wykonaj ćwiczenia z strony (143-144) – Sytuacje warunkowe. Wykonaną pracę zapisz na swoim koncie w programie scratch i dodatkowo na Twoim komputerze. Prześlij ją na maila podanego poniżej.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Wychowanie fizyczne 3.04.2020

Gdy dobrze się dziś czujesz, wykonaj:

  1. Rozgrzewkę trwającą ok. 7 min.
  1. Tabata – zapoznaj się z zasadami:

Trening Tabata jest przeznaczony dla każdego, kto chce poprawić ogólną wydolność organizmu i spalić zbędną tkankę tłuszczową. Doskonale sprawdzi się on w przypadku osób, które nie mają dużo czasu na ćwiczenia i chcą je wykonywać w warunkach domowych o pasującej im porze.

Jak ćwiczyć Tabata – krok po kroku:

– trening należy rozpocząć od 5/7-minut rozgrzewki,

– następnie wybieramy ćwiczenia np. pajacyki, pompki, marsz, przysiady, wyskoki w górę, brzuszki itp. (ćwiczenia mogą być na przemian trudniejsze – łatwiejsze),

– włączamy stoper i pilnujemy, aby wykonywać ćwiczenie przez 20 sekund i robimy 10-sekundową przerwę,

– powtarzamy ćwiczenia przez 4 minuty (w sumie 8 powtórzeń).

 

Pamiętaj, że trening Tabata jest intensywny, dlatego początkujący musi starać słuchać, co mówi Twoje ciało (jeśli czujesz, że nie możesz, odpuść).

  1. Teraz skopiuj poniższy link z przykładową Tabatą lub wpisz go w przeglądarce i obejrzyj film, następnie spróbuj wykonać lub ułożyć swój zestaw ćwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=Au2e8Wy2ZK8

  1. Na koniec wykonaj dwa ćwiczenia rozluźniające lub rozciągające (wg potrzeby).

W związku z zakazem wychodzenia na zewnątrz postaraj się do 8 kwietnia przeprowadzić jeszcze raz taką lekcję w przyszłym tygodniu, a ćwiczenia w Tabacie możesz zmienić/ułożyć, lub znaleźć w Internecie tak aby pasowały Tobie.

  1. Zadanie domowe (dla chętnych na ocenę):

Sprawdź swoją wiedzę w teście wiedzy o Igrzyskach Olimpijskich.

Załącznik:TEST WIEDZY O IGRZYSKACH OLIMPIJSKICH

Zadanie domowe z odpowiedziami proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 7.04.2020 r. (np.: 1a, 2c, itd.)

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Uwaga!

Proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń z tej lekcji, chyba że kogoś o to indywidualnie poproszę.

Zadania na 3 kwietnia 2020 r. :

TEMAT: Nowe ruchy polityczne na ziemiach polskich. Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku.

(podręcznik s.137-145, ćwiczenia s.62-65)

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile. W 3 załącznikach znajdziecie:

1.Kartę pracy Powstanie styczniowe – jej rozwiązanie da odpowiedź na pytanie dotyczące opanowania przez Was materiału. Rozwiąż ją wg instrukcji do 7 kwietnia i wyślij.

2.Dzisiejszą lekcję ze szczegółową instrukcją wykonania poszczególnych ćwiczeń. Będę miała pewność, że wszyscy zrobili je dobrze, a nie są łatwe.

3.Kartę pracy Polacy pod zaborami – jej rozwiązanie da odpowiedź na pytanie dotyczące opanowania przez Was materiału. Obejrzyj polecony film.

Poszukaj też informacji w dzisiejszej lekcji, rozwiąż kartę wg instrukcji do 14 kwietnia i wyślij.

4.Podsumowanie lekcji.

Obowiązkowo sprawdź swoje umiejętności (aplikacje do rozwiązania)

Uczniom zdolnym proponuję dodatkowo ćwiczenia interaktywne.


Kl. VII 3.04.2020 r. MUZYKA

Polonez jako taniec ludowy i klasyczny

Polonez należy do najdostojniejszego polskiego tańca ludowego i narodowego.

Poczytajcie str. 115-117

Zrób notatkę o polonezie. ( zdjęcie prześlij mailem blonska.muzyka@wp.pl )

Najbardziej znanym polonezem jest … kolęda „Bóg się rodzi” https://www.youtube.com/watch?v=TmgN1WwzNm4

Innym znanym aktualnie polonezem jest Polonez z filmu „Pan Tadeusz” https://www.youtube.com/watch?v=RW0WQzlutho

Pożegnanie ojczyzny Michała Kleofasa Ogińskiego należy także do często wykonywanych polonezów na studniówkach https://www.youtube.com/watch?v=RW0WQzlutho zwróćcie uwagę na dostojny charakter tańca

Inny charakter mają polonezy Fr. Chopina; one nie nadają się do tańczenia lecz do słuchania https://www.youtube.com/watch?v=m0olrJAmX60

Przyjrzyjcie się figurom poloneza (str. 116, może się kiedyś przydać na studniówce!!!

 


Klasa VII Temat do realizacji do 08.04.2020r.

Usługi w Polsce

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce:

https://epodreczniki.pl/a/rozwoj-uslug-w-polsce/DQsbxs6No

Przeczytaj zawarte tam treści a następnie wykonaj zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia.

Zadanie domowe ( na ocenę) :

Ćwiczenia 1 -7 ( zeszyt ćwiczeń str. 92 – 94 )

Zadanie domowe proszę odesłać na poniższy adres mailowy.

Kontakt z nauczycielem – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

 


Język niemiecki klasa 7 -1 kwietnia 2020
Thema: Eine Postkarte.
Podręcznik str.57 zad. 12, proszę przeczytać kartkę pocztową i odpowiedzieć na pytania w zeszycie.
Proszę powtórzyć odmianę czasownika war i wykonać ćwiczenia 12 i 13 str. 31 w zeszycie ćwiczeń.
A tu powtórka zdań w Perfekcie. Słuchajcie i powtarzajcie  https://www.youtube.com/watch?v=RAqfEqOyrF0
Tym razem nie musicie niczego wysyłać 🙂

31 marzec 2020r. Język angielski

Klasa VII

Topic: Piszemy bloga

Proszę odebrać wiadomość na mailu lub na klasie online z notatką i instrukcją do zadań.


Plastyka

30.03.2020r.
Temat:
Tworzenie z natury
1. Rysowanie z natury – przeczytaj z podręcznika (str. 94 – 107). Poniżej jest link, z którego możesz skorzystać (skopiuj link lub wpisz go w przeglądarce).
http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Do-dziela-7/#p=103
2. Wykonaj notatkę do zeszytu (jeżeli nie masz zeszytu, ponieważ masz go w szkole napisz na kartce, po powrocie do szkoły wkleisz ją).
1. Wyjaśnij pojęcia: szkic, portret, autoportret, martwa natura, pejzaż, plener, camera obscura, trompe-l ‘oeil, vanitas, weduta.
2. Wymień odmiany martwej natury.
3. Wymień typy pejzażu.
4. Wymień typy portretów.
Wykonane zadanie proszę odesłać na adres – plastykaspkrzanowice@wp.pl do 5.04.20120r.


Muzyka

tematy na 27.03.2020 r.

Formy twórczość Fryderyka Chopina

Przeczytaj str. 106-112.

Życzenie str.102 to jedna z 17 pieśni Chopina, spróbuj zaśpiewać

https://www.youtube.com/watch?v=-N3LjQb8A6Y

Notatka w zeszycie: wymień formy muzyczne które tworzył Chopin. (str. 106-107)

W trakcie pracy posłuchaj Chopina:

Polonez A-dur https://www.youtube.com/watch?v=_uBwsmnWLas

Etiuda c-moll op. 10 „Rewolucyjna” https://www.youtube.com/watch?v=Y6RIwVi1Mjs


Wychowanie fizyczne

Klasa VII Zadania do realizacji do 02.04.2020r.

Ćwicz codziennie z …

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce: https://4f.com.pl/4ftrenujzdomu

i codziennie ćwicz kilka minut z wybranym Ambasadorem 4F

Zadanie domowe:

  1. Zapoznaj się z podstawowymi przepisami i zasadami gry w piłce ręcznej.

Zadanie domowe dla chętnych ( na ocenę):

  1. Zapoznanie się z ideą olimpijską, paraolimpijską i olimpiad specjalnych.
  2. Symbolika flagi i znicza olimpijskiego.

Zadanie domowe proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego

Kontakt z nauczycielem – Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu


Informatyka kl 7

Temat: Programowanie w SCRATCH

Zadania na 27.03.2020 r.

Wykonaj ćwiczenia z podręcznika str 140-142, rys. 6-8. Zapisz pracę na swoim koncie Scratch pod nazwą: zmienne_i_obliczenia.

Dodatkowo zapisz pracę na Swoim komputerze, prześlij ją na maila podanego poniżej.

Mam nadzieję, że będzie wszystko działało. A jeśli nie – nie martw się, poprawimy to po powrocie do szkoły.

W razie czego pytania proszę zadawać na maila.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 27 marca 2020 r.:

TEMAT: W zaborze pruskim i austriackim. Rozwój gospodarczy ziem polskich.

  1. Powtórzyć o powstaniu styczniowym – notatka wklejona do zeszytu. Korzystaj też
    z informacji tam zawartych by rozwiązać nowe zadania.

Pamiętaj!

Do rozwiązania ćwiczeń potrzebny jest podręcznik i zawarte w nim treści, mapy, ilustracje. Bądź detektywem i znajdź je, wtedy na pewno zrobisz ćwiczenia dobrze. Czytaj uważnie polecenia. Korzystaj też z taśmy chronologicznej znajdującej się na początku każdego tematu. Ćwiczenia są krótkie.

2. W zaborze pruskim i austriackim – podręcznik s.126-129, ćwiczenia s. 56-57.
a) Wykonaj ćwiczenia: 1,2 i 4. Niektórzy uczniowie już je robili na lekcji.
3. Rozwój gospodarczy ziem polskich – podręcznik s.130-136, ćwiczenia s. 58-59.
a) Wykonaj ćwiczenie: 1.
b) Wykonaj ćwiczenia: 4 i 5 i i wyślij na mojego nowego maila w formie zdjęcia.
4. Chętni uczniowie mogą poszerzyć informacje:

https://www.youtube.com/watch?v=Jnxe0bB3PPE&t=29s

Film zawierający elementy powtórzeniowe, treści z obecnej lekcji oraz informacje, które będziemy poznawać na przyszłych lekcjach.

Proszę wykonać ćwiczenia najpóźniej do 2 kwietnia.


Geografia

Temat do realizacji do 01.04.2020r.

Źródła energii w Polsce

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce:

https://epodreczniki.pl/a/zrodla-energii-w-polsce/DZ9m3Dvd0

Przeczytaj zawarte tam treści a następnie wykonaj zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia.

Zadanie domowe ( na ocenę) :

  1. Jakie rodzaje energii niekonwencjonalnej powinny rozwijać się w Polsce najbardziej. Odpowiedź uzasadnij.

Zadanie domowe proszę odesłać na poniższy adres mailowy.

Kontakt z nauczycielem – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

 


Język niemiecki klasa 7 – 25 marca 2020
Thema: Wo waren Sie im Jahr…. (Gdzie Pan był w roku…)
Notatka:
Czas przeszły prosty Präteritum (zwany też Imperfekt) jest jednym z trzech czasów przeszłych w języku niemieckim. Używamy go przede wszystkim w opowiadaniach, bajkach, opisach wydarzeń i relacjach.
     sein (być – czas teraźniejszy) – war (był/była czas Präteritum  )
Proszę przepisać odmianę czasownika war – podręcznik str 56 zad 10 Grammatikecke i nauczyć się odmiany. Zwracam uwagę, że końcówki są trochę inne niż w czasie teraźniejszym. 1 i 3 osoba liczby pojedynczej są takie same.
Proszę przepisać do zeszytu przykłady z zadania 17 str. 59 w podręczniku i wstawić war w odpowiedniej formie.
Proszę również wysłać mi zdjęcia ćwiczenia 16 str. 18 w zeszycie ćwiczeń, które mieliście wykonać na adres dominikaurbas@o2.pl

Język angielski

 

Zadania do wykonania –język angielski A.Januszkiewicz Klasa VII

Proszę o przesłanie na mojego maila swoich maili do wtorku 24 marca do godz.10

Proszę też sprawdzić czy w swoich ćwiczeniach macie wklejki z kodami do ćwiczeń online i napisać mi czy macie czy nie.

Jeśli wklejki posiadacie spróbujcie postąpić według instrukcji na wklejce, każdy kod podany na wklejce jest indywidualny i nie dzielcie się nimi ,jeśli ktoś nie ma tej wklejki.

Proszę się najpierw zarejestrować – Register, używając kodu z wklejki, następnie dołączyć do klasy Join class ,wybrać i podać kod podany ode mnie kod ten otrzymacie na maila ,którego mi podacie do jutra.

Ten kod podany przez mnie jest tylko dla waszej klasy i nie przyda się żadnej innej klasie.

W razie pytań piszcie na maila.

Kontakt z nauczycielem A.Januszkiewicz : angielski_januszkiewicz@onet.pl


Chemia

Zadania z chemii dla klasy 7

Lekcja powtórzeniowa. (można powtórzyć przerobiony dział)

Zadania dla chętnych: ćw. 14,15,16,17 str.69 oraz ćw.1,2 str.83

Zeszyt ćwiczeń można pobrać. W razie pytań proszę o kontakt mailowy mklima@spoko.pl

Plik do pobrania: zeszyt-cwiczen-chemia-nowej-ery-klasa-7-zadania-na-marzec-kwiecien

 


Doradztwo zawodowe klasa 7

Uczniowie klasy 7.

W czasie naszej przerwy „Zostań w domu” korzystamy z programu edukacyjnego „Ekonomia na co dzień”

Login i hasło podam indywidualnie do programu  przez osobistego waszego maila.

 

M.Klima


Język Polski

Język polski


Religia

Temat: Praca w życiu człowieka.
Kontakt do nauczyciela: ks. Michał Krupa, Michal.Krupa@diecezja.opole.pl

Geografia

Tematy do realizacji do 25.03.2020r.

  1. Zmiany w przemyśle Polski po 1989 roku

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce:

https://epodreczniki.pl/a/zmiany-w-przemysle-polski-po-1989-roku/DCxhPNPqN

Przeczytaj zawarte tam treści a następnie wykonaj zadania.

Ćwiczenie 1: Przemiany w przemyśle po 1989 roku

Ćwiczenie 3: Specjalne Strefy Ekonomiczne

  1. Rozmieszczenie ludności Polski i jego przyczyny

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce:

https://epodreczniki.pl/b/rozmieszczenie-ludnosci-polski-i-jego-przyczyny/P12HUCLtM

Przeczytaj zawarte tam treści a następnie wykonaj zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia.

Kontakt z nauczycielem – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Plastyka

  1. W tym tygodniu proszę wykonać plakat.
    Proszę wykonać plakat w formacie A3, technika dowolna.
    Temat plakatu to:
    Corona? Wolę bez – myję ręce.
  2. W przyszłym tygodniu (tj. 23.03 – 27.03.2020r.) proszę wykonać kartkę wielkanocną (format kartki dowolny, technika dowolna).                                                                                                                                                                                                              W razie wszelkich pytań proszę o kontakt mailowy: beatakalejagorzalnik@wp.pl

Język niemiecki

zeszyt ćwiczeń:
12, 13 str. 16
16 str. 18
7,9 str. 22
12, 13, 14 str. 24,25
Kontakt do nauczyciela: dominikaurbas@o2.pl

Chemia

Test próbny dla uczniów klasy 7 z chemii.

Proszę w ramach powtórzenia działu: Łączenie się atomów. Równania reakcji chemicznych rozwiązać test próbny oraz przesłać go na mój adres mailowy mklima@spoko.pl do dnia 31.03.

Wszelkie niezbędne informacje do wykonania tego testu znajdziesz w podręczniku z chemii str.110-157

Plik do pobrania:

test próbny chemia klasa 7


Matematyka

W miarę możliwości powtarzamy i utrwalamy działania na liczbach całkowitych i ułamkach

 

Str. z podręcznika Numer zadania
50 25,29,31,32,33
53 54,57,58,59,61,62
54 64,67,68,69,70

 


Zadania dla uczniów klasy 7 z biologii:

  1. Opracować temat:

Mechanizm wymiany gazowe podręcznik :str. 138-141 oraz zrobić notatkę składającą się z następujących aspektów: budowa układu oddechowego, budowa i rola krtani jako właściwego narządu głosu.

  1. Opracować temat:

Oddychanie komórkowe: str. 142-14. oraz zrobić notatkęskładająca się z następujących aspektów: Na czym polega oddychanie komórkowe i gdzie zachodzi w komórce.

W razie wszelkich pytań proszę o kontakt mailowy: mklima@spoko.pl


Wychowanie fizyczne

Zagraj: https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia
Zapoznaj się: https://youtu.be/DF4znGEcBPU

Nauczyciele wychowania fizycznego.


Fizyka
Zadania powtórzeniowe do wykonania w zeszycie. Proszę nie przepisywać treści, wystarczy numer zadania i rozwiązanie.
W razie potrzeby proszę się kontaktować z U. Słoką na adres  matfizsloka@gmail.com.

HISTORIA

Chętni uczniowie mogą wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń:

s.64-65, ćwiczenia od 1 do 4.

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek-Cybulską: jolacybulska5@gmail.com


Informatyka

Programowanie w Scratch

Proszę wykonanie ćwiczeń 3 i 4 z podręcznika ze strony 139,  ćw. 5 ze strony 140 oraz  zapisanie ich na swoim koncie Scratch.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Język angielski

Zadania do wykonania

Podręcznik:

1)Str.74 zad.1,2,4- key phrases do zeszytu z tłumaczeniem

2)Zadania egzaminacyjne- Str. 18-19 zad .4,5,6,7,8            Str.30-31 zad.4,5,6,7       str.42-43 zad.1,4,5,6,7,8,9     str.54-55 zad.4,5,       str.66-67   zad.4,5,6,7,8

Str.78-79 zad.zad.4,5,6,7,8

Proszę odpowiedzi zapisać do zeszytu, z numerem strony i zadania

Proszę zapisać Lesson i Topic: Zadania powtórkowe i egzaminacyjne.

Kontakt z nauczycielem A.Januszkiewicz  :     angielski_januszkiewicz@onet.pl

Skip to content