kl 8B


WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 23 czerwca 2020 r.:

 

TEMAT: Test całoroczny z wos.

 

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam do godz. 10.00 na Wasze maile.

Powtarzamy materiał z podręcznika i zeszytu, wykonujemy testy powtórzeniowe online według wskazówek zawartych w załączniku.


Informatyka kl 8

 

Temat: Podsumowanie całorocznej pracy

Zadania do wykonania:

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie

  2. Zapisz w zeszycie w formie notatki, które z omawianych zagadnień informatycznych najbardziej cię zainteresowały i dlaczego?

  3. Jakie zagadnienia wprowadziłbyś w nauczaniu informatyki w klasie ósmej?

  4. Efekt pracy prześlij na poniższego maila

kontakt z nauczycielem Januszem Duda:informatykajanuszduda@o2.pl


Wychowanie do życia w rodzinie

Klasa 8 b

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 19 czerwca 2020 r.:

Temat: Wobec choroby, cierpienia i śmierci.

Uczniowie otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 19 czerwca 2020 r.:

TEMAT: Testy online z działów I -V. Test całoroczny.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Edukacja dla bezpieczeństwa

Dzisiejszy temat dotyczy komunikacji interpersonalnej czyli do podstawowej umiejętności nawiązywania kontaktów społecznych. Przeczytaj artykuł:

https://mojapsychologia.pl/artykuly/3,rozwoj_osobisty/352,zasad_dobrej_komunikacji_interpersonalnej.html

Zobacz filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=OeutRHa-dPE

https://www.youtube.com/watch?v=WZYsJmm5xjY


WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego mailahist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 15 czerwca 2020 r.:

TEMAT: Powtórzenie z działu III i II – testy online.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam do godz. 10.00 na Wasze maile.

Powtarzamy materiał z podręcznika i zeszytu, wykonujemy testy powtórzeniowe online według wskazówek zawartych w załączniku.


Informatyka kl 8

 

Temat:Projekty multimedialne – dokończenie prezentacji

Zadania do wykonania:

1. Zapisz temat lekcji w zeszycie

2. Dokończ prezentację o Twojej klasie.

3. Wykonaną pracę prześlij osobie koordynującej pracę na zakończenie roku szkolnego

kontakt z nauczycielem Januszem Duda:informatykajanuszduda@o2.pl


Wychowanie do życia w rodzinie

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Aby zrealizować treści programowe, ostatnie zajęcia z WDŻ odbędą się w piątek,19 czerwca.

Zadania na 10 czerwca 2020 r.:

Temat: Dojrzałość do małżeństwa.

Uczniowie otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.


9 czerwiec 2020r. Język angielski

Klasa VIII b

Topic: Zadania próbne –egzamin próbny.

Spotykamy się we wtorek na discordzie o 13.15 Proszę odebrać maila z materiałem na lekcje wieczorem.


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 9 czerwca 2020 r.:

TEMAT: Podsumowanie działu VI „Polska i świat w nowej epoce” – ćwiczenia i test online.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Ważne

W wtorek 9 czerwca o godz. 12.20 odbędzie się obowiązkowe szkolenie  online w aplikacji Teams, dotyczące Egazminu Ósmoklasisty  dla wszystkich uczniów klasy 8B.

w-ce dyrektor Marcin Obrusnik


WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego mailahist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 8 czerwca 2020 r.:

TEMAT: Powtórzenie z działu V i IV– testy online.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam do godz. 10.00 na Wasze maile.

Powtarzamy materiał z podręcznika i zeszytu, wykonujemy testy powtórzeniowe online według wskazówek zawartych w załączniku.


Informacja dla uczniów klas ósmych Rybnik, 5 czerwca 2020 r.

Szanowni Państwo Dyrektorzy,

bardzo proszę o przekazanie wszystkim ósmoklasistom (ich rodzicom) informacji, że działa już witryna do rekutacji „Vulcan” pod adresem:

https://slaskie.edu.com.pl

Na witrynie została opublikowania oferta edukacyjna szkół ponadpodstawowych, umożliwiająca zapoznanie się z katalogiem szkół i oddziałów.

9 czerwca o godz. 14.00 zostanie przeprowadzony (poprzez ww. witrynę) instruktaż
z działania systemu.

http://v.przybysz.org.pl/

Proszę potraktować ten instruktaż jako obowiązkową pozycję dla każdego ósmoklasisty!

 

Alicja Bartkowiak

Dyrektor Delegatury


Wychowanie fizyczne – 5.06.2020

W tym tygodniu (do 10.06.2020 r.) poprawiamy sprawność ogólną poprzez jazdę na rowerze.

Informacja: wszyscy uczniowie, którzy przesłali test sprawności fizycznej (trzy próby-szybkości, mm. brzucha i skoczności) otrzymali ocenę bardzo dobry (osoby, które nie wysłały mają czas do soboty 6.06).

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min., a przed zajęciami wykonaj rozgrzewkę.

Korzyści z jazdy na rowerze.

Siedzący tryb życia, mało ruchu, podatność na stres czy brak czasu na odpoczynek na świeżym powietrzu mogą prowadzić do problemów ze zdrowiem i gorszego samopoczucia. Jazda na rowerze może być właśnie wspaniałym lekarstwem na te wszystkie bolączki. Jednostajny i umiarkowany wysiłek fizyczny poprawia naszą wydolność. Już spokojna jazda ma zbawienny wpływ na zdrowie. Kiedy pedałujemy, zwiększa się pojemność płuc, dotleniona krew krąży szybciej, a serce pracuje aż miło. Dzięki takiej dawce pozytywnych impulsów układ krążenia pracuje dużo wydajniej, co pozwala zminimalizować ryzyko nadciśnienia, zawału serca czy miażdżycy. Inne korzyści z jazdy na rowerze, które podwyższą naszą sprawność fizyczną, poczujemy już po kilku przejażdżkach. Wzmocnione mięśnie nóg to przejawy korzystnego oddziaływania roweru na nasze ciało. Czujemy większą moc, mniej się męczymy i mamy wrażenie, że nasze nogi dalej nas poniosą. Ale w jeździe na dwóch kółkach biorą udział także inne partie mięśni. Nad utrzymaniem równowagi i sprawnym pokonywaniem kolejnych kilometrów pracują przecież ręce, plecy i brzuch. Nic więc dziwnego, że w tych miejscach także poczujemy odmianę. Ogólnie całe nasze ciało będzie bardziej sprawne i sprężyste. A wtedy lepsze samopoczucie mamy gwarantowane.

W tym tygodniu sprawdzamy wyposażenie roweru, przypominamy o bezpieczeństwie i przepisach podczas jazdy na rowerze. Doskonalimy jazdę slalomem, po ósemce, stworzonym torze przeszkód oraz wybieramy się na wycieczkę rowerową po najbliższej okolicy. Pamiętamy też o zasadach: bezpiecznego korzystania i bezpiecznego zachowania oraz staramy się przewidzieć zagrożenia związane z jazdą na rowerze.

Proszę skopiować kolejno poniższe linki do przeglądarki i zapoznać się:

www.youtube.com/watch?v=kfrKzrUgrEk

www.youtube.com/watch?v=pSHUxUc2Ni8

www.youtube.com/watch?v=gepHawwVIA8

 

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 5 czerwca 2020 r.:

TEMAT: Świat w erze globalizacji. Wyzwania współczesnego świata.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Geografia Klasa VIII

Temat do realizacji do 11.06.2020r.

Australia – środowisko przyrodnicze, cechy gospodarki

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki

 

 


Edukacja dla bezpieczeństwa 05.06.2020

Choroby cywilizacyjne.

Przeczytaj informacje w podręczniku na str. 129 – 137. Zwróć uwagę na „wybrane problemy zdrowia psychicznego” ( str. 133). Przeczytaj artykuł zamieszczony pod linkiem:

https://www.znanylekarz.pl/blog/uzaleznienie-od-social-mediow-jak-sobie-z-tym-radzic/

Zastanów się jakie zmiany musisz wprowadzić w swoim stylu życia, aby odsunąć od siebie ryzyko choroby cywilizacyjnej.

W tym tygodniu nie musisz nic do mnie odsyłać.

 

 


Informatyka kl 8

 

Temat: Projekty multimedialne

Zadania do wykonania:

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.

  2. Przeczytaj informacje z podręcznika z stron 214-221.

  3. Opracuj krótką prezentację o Twojej klasie. Być może materiał ten przyda się na zakończenie roku szkolnego

  4. Wykonaną pracę prześlij osobie

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Wychowanie do życia w rodzinie

Klasa 8 b

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Aby zrealizować treści programowe, zajęcia z WDŻ zostały przeniesione z czwartku na środę, a ostatnie odbędą się w piątek,19 czerwca.

Uczniowie otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 3 czerwca 2020 r.:

Temat: Inicjacja seksualna. Czy warto czekać?


Język angielski

Topic: Zadania próbne –egzamin próbny.

Spotykamy się we wtorek na discordzie o 13.15 Proszę odebrać maila z materiałem na lekcje.


WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 1 czerwca 2020 r.:

 

TEMAT: Podsumowanie działu VI „Sprawy międzynarodowe” – test online.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam do godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i tekstem źródłowym według wskazówek zawartych w załączniku.


Geografia

Temat do realizacji do 4.06.2020r.

Ameryka, obszary okołobiegunowe – sprawdzian wiadomości

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki test: Ameryka, obszary okołobiegunowe

Uwaga! Sprawdzian piszemy w poniedziałek 1.06 w godz. 10.00 – 10.45 ! ( i tylko w tym czasie materiał będzie udostępniony )

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 29 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Polska w NATO i Unii Europejskiej.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Wychowanie fizyczne – 29.05.2020

Lekkoatletyka. Termin realizacji do 4.06.2020 r.

Filmy z lekkiej atletyki do ćwiczeń w domu lub ogrodzie.

Proszę po rozgrzewce według własnego pomysłu lub

www.youtube.com/watch?v=_7RtXGxe1-Q

Następnie proszę otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:

www.youtube.com/watch?v=raZKrgmLSBA

www.youtube.com/watch?v=jI5B0u51SI4

www.youtube.com/watch?v=8vI4vSyTvNs

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.

Zadanie domowe (obowiązkowe dla wszystkich na ocenę):

Wykonaj trzy testy sprawdzające i wyślij podpisane imieniem i nazwiskiem + wyniki do swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 2.06.2020 r.:

– szybkość – pokazane na filmie od 0:20 s do 1:02 (ilość klaśnięć)

httpswww.youtube.com/watch?v=HEKMt4GAnHw

– siła mięśni brzucha (ilość tzw. „brzuszków”)

https://www.youtube.com/watch?v=4fsmYTY3NlI

– skok w dal z miejsca (odległość w centymetrach)

www.youtube.com/watch?v=b2XOIN08lkE

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Wychowanie do życia w rodzinie

Klasa 8 a

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Uczniowie otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 28 maja 2020 r.:

Temat: Niepłodność i wielkie pragnienie dziecka.


Edukacja dla bezpieczeństwa 29.05.2020

Wróć do informacji w podręczniku na str.120 – 128.

Zastanów się i omów krótko skutki zachowań ryzykownych oraz zaniedbywania zachowań prozdrowotnych.

Swoje przemyślenia wyślij mi mailem do 05.06.2020


Informatyka kl 8

Temat:HTML – Tabela c.d.

Zadania do wykonania:

  1. Lekcja online w aplikacji Teams

  2. Tworzymy prostą tabelę.

  3. Notatka podana na maile uczniów.

Proszę o przesłanie gotowej pracy do najbliższego piątku.

Praca powinna zawierać polecenia z 3 ostatnich lekcji. Im będzie ich więcej, tym lepiej.

Czyli musi być zdjęcie, linki do stron, portali, zróżnicowana tabela zgodnie z poprzednią lekcji i polecenia z dzisiejszej lekcji.

Poza tym oprócz strony aby wszystko działało, należy przesłać też wszystkie pozostałe materiały, tj fotki, inne strony.

!!!! Mile widziane zastosowanie poleceń o których nie mówiłem

kontakt z nauczycielem Januszem Duda:informatykajanuszduda@o2.pl


Konsultacje

Informuje się, iż w dniach 26-29 maja dla uczniów zainteresowanych odbędą się w szkole konsultacje zgodnie z poniższym harmonogramem:

Dzień tygodnia Godzina Przedmiot
wtorek 10,00 Informatyka
12,00 język niemiecki
środa 11,00 język polski
12,00 Geografia
13,30 EDB
czwartek 12,00 j. angielski
13,00 Chemia
13,45 Biologia
piątek 9,00 Historia
9,45 Wos
10,00 matematyka
11,00 Fizyka
12,00 WF
12,30 Religia

26 maj 2020r. Język angielski

Klasa VIII b

Topic: Zadania próbne –przygotowanie do egzaminu.

Spotykamy się we wtorek na discordzie o 13.15 Proszę odebrać maila z materiałem na lekcje.


WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 25 maja 2020 r.:

TEMAT: : Problemy współczesnego świata – filmy i teksty źródłowe.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i tekstem źródłowym według wskazówek zawartych w załącznikach.


Informatyka kl 8

Temat:HTML – Podstawy tworzenia tabeli

Lekcja online w aplikacji Teams

Zadania do wykonania:

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie

  2. Na podstawie otrzymanych na maila informacji do poprzedniej pracy z obrazami stwórz dowolną tabelę, składającą się minimum z 3-5 kolumn oraz 3-5 wierszy

  3. Pracy na razie nie przesyłaj do mnie

    Przypominam lekcja na Teams środa 27.05, godz. 11.00. Zapraszam wszystkich uczniów.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda:informatykajanuszduda@o2.pl


Geografia

Temat do realizacji do 29.05.2020r.

Ameryka, obszary okołobiegunowe – powtórzenie

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki materiał powtórzeniowy.

Należy przeczytać zawarte tam treści a następnie samodzielnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia.

W przyszłym tygodniu z tego materiału piszemy sprawdzian !

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 29.05 do godz.20.00 !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki

 


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 22 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Konflikty na świecie po 1989 r. Polska w latach 90.XX wieku.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Wychowanie fizyczne – 22.05.2020

Piłka koszykowa. Termin realizacji do 28.05.2020 r.

Filmy z piłki koszykowej do ćwiczeń w domu lub ogrodzie (wykorzystaj dowolna piłkę).

Proszę po rozgrzewce otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:

www.youtube.com/watch?v=-DhQ23yVDrE

www.youtube.com/watch?v=tYnWpc4yDbU

www.youtube.com/watch?v=CRiU3TJEpC4

Zadanie domowe: zapoznaj się z przestrzeganiem przepisów i zasad gry w piłkę koszykową jako zawodnik i prowadzeniem meczu jako sędzia na stronie

pl.wikipedia.org/wiki/Regu%C5%82y_gry_w_koszyk%C3%B3wk%C4%99

lub oficjalne przepisy

sedziowanie.pzkosz.pl/aktualnosci/n/65409/oficjalne-przepisy-gry-w-koszykowke-2018–pl-.html


Zadanie domowe (obowiązkowe dla wszystkich na ocenę): Test – gry zespołowe, każdy uczeń otrzyma na platformie epodręczniki.pl, do wykonania do wtorku 26.05.2020 r.

 

Kontakt z nauczycielami:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl


Edukacja dla bezpieczeństwa 22.05.2020

Przeczytaj informacje w podręczniku na str.120 – 128.

Wypisz w zeszycie czynniki, które mają wpływ na twoje zdrowie. Które z nich są korzystne, a które szkodliwe? Na które masz wpływ, a które są niezależne od ciebie?

Tym razem nie musisz przesyłać do mnie notatki, chyba, że chcesz otrzymać dodatkową ocenę.


Wychowanie do życia w rodzinie

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Chłopcy i dziewczęta otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 21 maja 2020 r.:

Dziewczyny i chłopcy:

Temat: Aids.

Dziewczyny

Temat: Antykoncepcja i środki wczesnoporonne.

Chłopcy

Temat: Antykoncepcja i środki wczesnoporonne.


Harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych

na rok szkolny 2020/2021

Pliki do pobrania:

Harmonogram_rekrutacji_do_szkol_ponadpodstawowych_-_komunikat_MEN

Terminy_postepowania_rekrutacyjnego_2020-2021


19 maj 2020r. Język angielski

Klasa VIII b

Topic: Zadania próbne –przygotowanie do egzaminu, zadania otwarte

Spotykamy się we wtorek na discordzie o 13.15 Proszę odebrać maila z materiałem na lekcje.


WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 18 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Polska w Unii Europejskiej. Test online z działu IV Wspólnota narodowa.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Informatyka kl 8

Temat:HTML – Obrazy i linki

Zadania do wykonania:

  1. Lekcja online w aplikacji Teams

  2. Ćwiczenia w wstawianiu i formatowaniu zdjęć i obrazów.

  3. Ćwiczenia w wstawianiu linków do innych stron.

  4. Notatka podana na maile uczniów.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda:informatykajanuszduda@o2.pl


Geografia

Temat do realizacji do 22.05.2020r.

Prace badawcze w Arktyce i Antarktyce

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki dwa materiały:

Obszary okołobiegunowe – badania

Obszary okołobiegunowe – ćwiczenia

Należy przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 22.05 do godz.20.00 !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 15 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Podsumowanie działu V Upadek komunizmu. Europa po rozpadzie ZSRS.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 15 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Podsumowanie działu V Upadek komunizmu. Europa po rozpadzie ZSRS.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Edukacja dla bezpieczeństwa 15.05.2020

Na dziś przygotowałam dla was artykuły. Przeczytajcie je. Zapiszcie do każdego z nich objawy zatrucia i pierwszą pomoc. Zdjęcie notatki wyślijcie do mnie mailem.

Wilcza jagoda

https://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/urazy-wypadki/wilcza-jagoda-co-jest-objawy-zatrucia-wilcza-jagoda-aa-bPpN-D81N-hRAg.html

Muchomor sromotnikowy

https://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/urazy-wypadki/zatrucie-muchomorem-sromotnikowym-objawy-i-leczenie-aa-qDum-xesA-Zewz.html

Alkohol metylowy

https://portal.abczdrowie.pl/zatrucie-alkoholem-metylowym

Jad kiełbasiany

https://www.medme.pl/artykuly/zatrucie-jadem-kielbasianym-objawy-leczenie-i-pierwsza-pomoc,69148.html

Salmonella

https://www.medonet.pl/choroby-od-a-do-z/choroby-zakazne,salmonellowe-zatrucia-pokarmowe—przyczyny–objawy–leczenie,artykul,1579500.html


Ważne informacje dla ósmoklasistów

oraz rodziców:

Poniżej są zamieszczone ważne linki zawierające informacje o rekrutacji do szkół ponadpodstawowych.

Są to tylko proponowane terminy, które mogą ulec zmianie:

Ważny komunikat MEN:

 

projekt-harmonogramu-rekrutacji-na-r.sz_.-2020-2021-konsultacje

terminy-rekrutacji-do-szkol-ponadpodstawowych_konsultacje

Tutaj można pobrać link do informatora naborowego dla absolwenta szkoły podstawowej na rok szkolny 2020/2021

Informator Naborowy dla absolwentów szkół podstawowych 2020_2021

W razie pytań jestem dostępna pod adresem mklima@spoko.pl

Doradca zawodowy Magdalena Klima


Wychowanie fizyczne – 15.05.2020

Piłka siatkowa. Termin realizacji do 21.05.2020 r.

Kilka filmów z piłki siatkowej do ćwiczeń w domu lub ogrodzie.

Proszę po rozgrzewce otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:

www.youtube.com/watch?v=D8MipUt8Miw

www.youtube.com/watch?v=1cMXGp7vogA

https://www.youtube.com/watch?v=zD14VfFjnpo

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.

Zadanie domowe: zapoznaj się z przestrzeganiem przepisów i zasad gry w piłce siatkowej jako zawodnik i prowadzeniem meczu jako sędzia.

pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C5%82ka_siatkowa

lub oficjalne przepisy
Przepisy gry w piłkę siatkową w Polsce Oficjalna interpretacja …

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Wychowanie do życia w rodzinie

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Chłopcy i dziewczęta otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 14 maja 2020 r.:

Dziewczyny

Temat: Choroby przenoszone drogą płciową.

Chłopcy

Temat: Choroby przenoszone drogą płciową.


Ważne informacje dla ósmoklasistów

oraz rodziców:

Poniżej są zamieszczone ważne linki zawierające informacje o rekrutacji do szkół ponadpodstawowych.

Są to tylko proponowane terminy, które mogą ulec zmianie:

file:///C:/Users/user/Downloads/projekt-harmonogramu-rekrutacji-na-r.sz_.-2020-2021-konsultacje.pdf

Ważny komunikat MEN:

Tutaj można pobrać link do informatora naborowego dla absolwenta szkoły podstawowej na rok szkolny 2020/2021

W razie pytań jestem dostępna pod adresem mklima@spoko.pl

Doradca zawodowy Magdalena Klima


Język niemiecki klasa – 13 maja 2020

Guten Morgen,

tu znajdziecie podsumowanie naszej ostatniej lekcji

https://niemiecki.ang.pl/gramatyka/zdania_pytajace/z_zaimkami_pytajacymi_w_polaczeniu_z_przyimkami

Następnie wejdźcie na Quizlet. Czekają tam pytania o dopełnienie. Zróbcie Fiszki, Ucz się, Dopasowanie i Test

Życzę owocnej pracy 🙂

Pozdrawiam 🙂


WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 11 maja 2020 r.:

TEMAT: Test online z działu V Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej. Unia Europejska.

Wszelkie informacje odnośnie realizacji tematu wysyłam Wam na maila około godziny 11.00.


Informatyka kl 8

Temat:HTML – lista wypunktowana

Zadania do wykonania:

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie

  2. Pobierz plik z poleceniami i przepisz je do zeszytu:

    Plik do pobrania: HTML -lista wypunktowana

  3. Obejrzyj poniższy filmik

    https://www.youtube.com/watch?v=kXj0el6ATJg

  4. Sporządź listę wypunktowaną na dowolny temat, aby jej format był podobny do przeslanego w załączniku

    Plik do pobrania: HTML – Lista wypunktowana przykład

  5. Wstaw w Swojej pracy tło w dowolnym kolorze. Jak to zrobić – filmik poniżej:

    https://www.youtube.com/watch?v=ZdMpmldtLH8

  6. Wykonaną pracę prześlij na poniższego maila

  7. Uwaga: przy ocenie będzie brana pod uwagę: stopień trudności wykonanej pracy, jej estetyka oraz jej wyjątkowość.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda:informatykajanuszduda@o2.pl


Geografia Klasa VIII

Temat do realizacji do 08.05.2020r.

Obszary okołobiegunowe

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki materiał:

Obszary okołobiegunowe

Należy przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 15.05 do godz.20.00 !

Konto na platformie ma każdy uczeń, zdecydowana większość już z niego korzysta.

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki

 


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

 

Zadania na 8 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Rozpad bloku wschodniego. Początek III Rzeczypospolitej.

(podręcznik s.220-229, ćwiczenia s.96-99)

1.Powtórzenie z poprzednich lekcji – test i gry online.

2.Rozpad bloku wschodniego. (podręcznik s.220-225, ćwiczenia s.96-97)

a) filmy,

b) ćwiczenia 1,2/96 i 4/97.

3.Początek III Rzeczypospolitej (podręcznik s.226-229, ćwiczenia s.98-99).

a) film,

b) ćwiczenia 1,2/98 i 5/99,

c) ćwiczenia dla chętnych.


Edukacja dla bezpieczeństwa 08.05.2020

Przeczytaj informacje w podręczniku na str. 114 – 118. Dodatkowo zapoznaj się z tematem dostępnym pod poniższymi linkami.

https://epodreczniki.pl/a/pierwsza-pomoc-w-przypadku-zatrucia/DeTB3MI6U

https://epodreczniki.pl/a/zalamanie-lodu-i-pomoc-osobom-tonacym/DcQtsA5Ue

Opisz zasady bezpieczeństwa ratownika podczas:

a) udzielania pomocy osobom tonącym,

b) udzielania pomocy osobom podejrzanym o zatrucie tlenkiem węgla.

Notatkę prześlij mi mailem


Wychowanie fizyczne – 8.05.2020

Piłka nożna. Termin realizacji do 14.05.2020 r.

Kilka filmów z piłki nożnej do ćwiczeń w domu lub ogrodzie.

Proszę po rozgrzewce otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:


www.youtube.com/watch?v=f8Ln93U1EhI
www.youtube.com/watch?v=yHCZunlpKvc

www.youtube.com/watch?v=FgaxzwL7G-g

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.

Zadanie domowe: zapoznaj się z przestrzeganiem przepisów i zasad gry w piłce nożnej jako zawodnik i prowadzeniem meczu jako sędzia.

pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C5%82ka_no%C5%BCna

lub oficjalne przepisy

www.pzpn.pl/public/system/files/site_content/941/3245-Przepisy_Gry_2019_2020_Internet_Final.pdf

 

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Wychowanie do życia w rodzinie

Klasa 8 b

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Chłopcy i dziewczęta otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 7 maja 2020 r.:

Dziewczyny

Temat: Temat: Przedwczesna inicjacja seksualna. Metody rozpoznawania płodności.

Chłopcy

Temat: Przedwczesna inicjacja seksualna. Metody rozpoznawania płodności.


Informator naborowy

do szkół ponadpodstawowych powiatu wodzisławskiego

Do pobrania: INFORMATOR


5 maj  2020r. Język angielski

Klasa VIII b

Topic: Zadania próbne –przygotowanie do egzaminu

Spotykamy się we wtorek  na discordzie o 13.15     Proszę odebrać maila z materiałem na lekcje.


Geografia Klasa VIII

Temat do realizacji do 08.05.2020r.

Urbanizacja w Ameryce

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki dwa materiały:

Urbanizacja w Ameryce

Urbanizacja w Ameryce – ćwiczenia

Należy przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Nie trzeba na maila przysyłać mi żadnych materiałów, wszystko należy zrobić na platformie e – podręczniki !

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 08.05 do godz.20.00 !

Konto na platformie ma każdy uczeń, zdecydowana większość już z niego korzysta.

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Wychowanie fizyczne

Pamiętaj ćwicz (dowolna aktywność z zachowaniem zasad bezpieczeństwa): minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.

Materiał szkoleniowy dla dzieci, młodzieży, rodziców i dzieci „Sport na zdrowie”.

Odcinek „Sport na zdrowie” uświadamia rolę aktywności fizycznej w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Ruch jest nieodzownym elementem życia. Korzyści z uprawiania sportu kojarzymy z kondycją, a mało kto wie, że świetnie wpływa na zdrowie psychiczne. Często nie chce nam się ćwiczyć, bo jesteśmy zmęczeni lub w słabym nastroju i wtedy właśnie paradoksalnie – nie ma nic lepszego na poprawę formy jak sport! Przedstawiamy zalety różnych aktywności, ale każdy musi dobrać sport do indywidualnych wymagań! Zwracamy uwagę na sposób odżywianie osób uprawiających sport. Zobacz film:

www.youtube.com/watch?time_continue=316&v=KSmjz0wjh9M&feature=emb_title

Propozycje zajęć, zapoznaj się i poćwicz:

www.youtube.com/watch?v=U930US8tNPw zumba

www.youtube.com/watch?v=zfFY-Di8wPw pilates

www.youtube.com/watch?v=Df3nSB1p9Eo fitness

www.youtube.com/watch?v=UVFpCQNiGSg tabata

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Wychowanie do życia w rodzinie

Klasa 8 b

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Chłopcy i dziewczynki otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 30 kwietnia 2020 r.:

Chłopcy

Temat: Rozwój psychoseksualny człowieka. Seksualność człowieka.

Dziewczynki

Temat: Seksualność człowieka.


WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 27 kwietnia 2020 r.:

TEMAT: Organizacje międzynarodowe – ONZ i NATO.

Wszelkie informacje odnośnie realizacji tematu wysyłam Wam na maila do godziny 11.00.


Zadania do wykonania –język angielski – wtorek 28 kwiecień 2020

Klasa 8 b

Topic: Zadania powtórkowe- zadania otwarte

Proszę odebrać pocztę na mailu lub klasie online z tematem, instrukcją i zadaniami do wykonania.


Geografia Klasa VIII

Temat do realizacji do 30.04.2020r.

Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki materiał: Kanada

Należy posłuchać oraz przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Nie trzeba na maila przysyłać mi żadnych materiałów, wszystko należy zrobić na platformie e – podręczniki !

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 30.04 do godz.20.00

Konto na platformie ma każdy uczeń, albo założył go sam , albo zostało założone przez nauczyciela ( o czym ci uczniowie zostali powiadomieni drogą mailową).

W przypadku jakichkolwiek problemów proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego mailahist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 24 kwietnia 2020 r. :

TEMATPowstanie „Solidarności”. Stan wojenny i schyłek PRL.

(podręcznik s.207-217, ćwiczenia s.90-93)

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Uwaga!

Proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń z tej lekcji, chyba że kogoś o to indywidualnie poproszę.

załączniku znajdziecie szczegółowe wskazówki jak wykonać zadania.

1. Powstanie „Solidarności” – filmy i ćwiczenia.

2. Stan wojenny i schyłek PRL – filmy i ćwiczenia.

3.Utrwalenie materiału – wybrane ćwiczenia.


Wychowanie fizyczne – 24.04.2020

Zapoznaj się:

Nordic walking – (nowoczesna formę aktywności fizycznej), forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijami. Wymyślony został w Finlandii w latach 20. XX wieku, jako całoroczny trening dla narciarzy biegowych. Znany był tam pod nazwą Sauvakävely, co oznacza w dowolnym tłumaczeniu marsz z kijkami. Pozostawał jednak formalnie nieopisany aż do publikacji Marko Kantaneva z 1997. W porównaniu do zwyczajnego marszu, nordic walking angażuje stosowanie siły do kijków z obu stron. Z tego powodu osoby go uprawiające angażują więcej partii mięśni, chociaż mniej intensywnie. Mięśnie (m.in. klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy, ramion i brzucha) są również inaczej stymulowane niż w zwykłym marszu. To prowadzi do większego ich wzmocnienia niż przy zwyczajnym chodzeniu czy joggingu.

Szczególnie: rozwija się siła i wytrzymałość ramion, łatwość wchodzenia na wzgórza, spala się więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu, zwiększa się stabilność przy chodzeniu z kijkami. Redukuje nacisk na piszczele, kolana, biodra i plecy, co daje korzyści dla osób ze słabszymi stawami i nie dość silnymi mięśniami, odciążone są stawy, co jest szczególnie ważne dla osób starszych.

Nordic walking można uprawiać bez względu na wiek, kondycję czy tuszę, zarówno nad morzem, w lesie, parku oraz w górach – przez cały rok. Dobrze jest rozpocząć swoją przygodę z tą dyscypliną pod okiem instruktora, który nauczy prawidłowej techniki marszu i pomoże dobrać odpowiednie kije.

Badania wykazały, że dobry trening techniki nordic walkingu pozwala osiągnąć takie korzyści zdrowotne jak: usprawnienie układu oddechowego i sercowo-naczyniowego, odciążenie stawów w tym dolnego odcinka kręgosłupa, zwiększenie poboru tlenu przeciętnie o 20 do 58%, w zależności od intensywności wbijania kijków. Rozwija też wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostownikówkończyn górnych, wzmacnia mięśnie tułowia, ramion i barków, zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa i łagodzi napięcia mięśniowe w okolicy barków. Niewielkie obciążenie stawów u osób ćwiczących nordic walking sprawia, że jest zalecany osobom otyłym. Nie pogarsza także stanu obolałych stawów, zwłaszcza kolanowych. Ponadto w porównaniu ze zwykłym chodem, uprawiający nordic walking spala przeciętnie od 20 do 40% więcej kalorii. Kijki pomagają również w utrzymaniu lepszej postawy, równowagi i stabilności podczas chodu.

W Polsce funkcjonują dwie duże organizacje: Polska Federacja Nordic Walking oraz Polskie Stowarzyszenie Nordic Walking.

Poprawny sposób uprawiania nordic walking (film):

www.youtube.com/watch?v=vNnDS7JrsQw

Pamiętaj aby ćwiczyć (dowolna aktywność z zachowaniem zasad bezpieczeństwa): minimum 3 razy w tygodniu po 30 min.

Zadanie domowe: (gdy dobrze się dziś czujesz) po rozgrzewce trwającej ok. 5/7 min. wyjdź na spacer do ogrodu (lub w dużym pokoju) poćwicz poprawny marsz (z kijkami lub bez).

Zadanie domowe (dla chętnych na ocenę): zapoznaj się i opisz jakąś nowoczesna formę aktywności fizycznej np. Zumba, Pilates lub inną.

Zadanie domowe z odpowiedziami proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 29.04.2020 r.

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Edukacja dla bezpieczeństwa 24.04.2020

Przeczytaj informacje w podręczniku na str. 109 – 113. Dodatkowo przeczytaj informacje na stronie

https://epodreczniki.pl/a/podstawy-zachowania-wobec-osob-chorych-na-padaczke-i-z-bolem-w-klatce-piersiowej/D14dEHFK1

Odpowiedz na pytania:

  1. Jak rozpoznasz zawał mięśnia sercowego? Jak udzielisz pierwszej pomocy w tym przypadku?
  2. Jak szybko rozpoznać udar mózgu? Poszukaj informacji w dostępnych źródłach.

Odpowiedzi na pytanie 1 i 2 wyślij mi mailem. (edb.kbulenda@gmail.com)


Konkurs plastyczny

Plik do pobrania: Konkurs plastyczny kl. IV-VIII


Informatyka kl 8

Temat: Zastosowanie wybranych poleceń języka HTML

Zadania na 22.04.2020 r.

  1. Obejrzyj filmiki dotyczące formatowania czcionki:Czionka – formatowanie:https://www.youtube.com/watch?v=ZaIGjy8TUMYczcionka rodzaje i kolry:https://www.youtube.com/watch?v=DPE9yB0fKaE
  2. Stwórz stronkę, na której zastosujesz wszystkie polecenia z poprzedniej lekcji oraz nowe (szczegóły w pliku do pobrania)Plik do pobrania:Polecenia języka html – 22.04
  3. Wykonaną pracę zapisz z rozszerzeniem *.html i prześlij na poniższego maila do dnia 29.04.2020

kontakt z nauczycielem Januszem Duda:informatykajanuszduda@o2.pl


Język angielski

21 kwiecień 2020r. wtorek

Klasa VIII b

Topic: Ćwiczymy do egzaminu-próbne zadania

Proszę odebrać wiadomość na mailu lub na klasie online z notatką i instrukcją do zadań.


WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 20 kwietnia 2020 r.:

TEMAT: Podsumowanie działu V- ustrój Rzeczypospolitej Polskiej

Wszelkie informacje odnośnie realizacji tematu wysyłam Wam na maila do godziny 11.00.


Geografia

Klasa VIII Temat do realizacji do 23.04.2020r.

Brazylia – eksploatacja lasów Amazonii, wielkie miasta

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce: ( uczniom, którzy mają konto na e – podręczniki poniższe materiały udostępni nauczyciel)

https://epodreczniki.pl/a/brazylia—eksploatacja-lasow-amazonii-wielkie-miasta/DHLp6ZbRm

Przeczytaj zawarte tam treści a następnie wykonaj zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia.

Zadanie domowe ( na ocenę):

Uczniowie mający konto na platformie e – podręczniki wypełniają przesłany przez nauczyciela test.

Uczniowie, którzy konta nie mają, pobierają test i rozwiązany odsyłają na poniższy adres mailowy.

Test do pobrania: W Amazonii

Kontakt z nauczycielem – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Uczniowie nie mający konta proszę , aby jak najszybciej go założyli ( każdy otrzymał nazwę użytkownika i hasło oraz instrukcję)


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego mailahist88Cybulska@gmail.com

Uwaga!

Proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń z tej lekcji, chyba że kogoś o to indywidualnie poproszę.

Zadania na 17 kwietnia 2020 r. :

TEMAT: Powtórzenie wiadomości z działu IV

(podręcznik dział IV, ćwiczenia s. 84-87).

Początki opozycji demokratycznej w Polsce

(podręcznik s.202-206, ćwiczenia s.88-89).

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile. W załączniku znajdziecie szczegółowe wskazówki jak wykonać zadania, tym bardziej, że przygotowujemy się do testu powtórzeniowego z działu IV.

 

1.Powtórzenie z poprzedniej lekcji – film.

2.Powtórzenie wiadomości z działu IV – wybrane ćwiczenia.

3.Początki opozycji demokratycznej w Polsce– wybrane ćwiczenia.

4.Utrwalenie materiału – wybrane ćwiczenia.

 


Wychowanie fizyczne – 17.04.2020

Proszę przeczytaj i zapoznaj się.

 

Pierwsza pomoc przedmedyczna to zespół czynności o charakterze ratunkowym wykonywanych w stosunku do osoby poszkodowanej w wypadku, na skutek urazu lub nagłego ataku choroby, w celu ochrony zdrowia i życia tej osoby oraz zminimalizowania następstw zdarzenia, do momentu udzielenia specjalistycznej pomocy medycznej. Pierwsza pomoc przedmedyczna może być udzielana przez osobę będącą bezpośrednio na miejscu zdarzenia nie posiadającą kwalifikacji i specjalistycznej wiedzy medycznej. Pierwsza pomoc przedmedyczna jest prawnie ustosunkowanym obowiązkiem stanowiącym zarazem jedną z zasad moralnych. Podstawowe zasady jej udzielania są stałe. W zakres czynności pierwszej pomocy przedmedycznej wchodzą:

  • ocena zaistniałej sytuacji, czyli co i kiedy się wydarzyło;
  • zabezpieczenie miejsca zdarzenia, np. ustawienie znaków ostrzegawczych, usunięcie przeszkód w dostępie do ofiary;
  • ocena stanu poszkodowanego, w tym podstawowych funkcji życiowych: przytomność, oddech, odniesione urazy;
  • wezwanie specjalistycznej pomocy, np. poprzez kontakt z numerem 112 – jednolitym europejskim numerem alarmowym;
  • udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej poszkodowanemu w czasie oczekiwania na służby ratunkowe.

Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej zależy od stanu zdrowia ofiary. W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia, jak wypadki komunikacyjne, utonięcia czy wstrząsy, często najważniejszy jest czas podjęcia pomocy oraz odpowiednio wykonywane czynności ratunkowe.

Pierwsza pomoc przedmedyczna rozpoczyna się od zapewnienia sobie bezpieczeństwa poprzez unikanie bezpośredniego kontaktu z płynami ustrojowymi ofiary i odpowiednim postępowaniem na miejscu zdarzenia. Następnie prowadzone są czynności ratunkowe.

Proszę kopiować po kolei poniższe linki do przeglądarki i zapoznaj się:

https://www.youtube.com/watch?v=hi3N-RIhZD8 (omdlenie)
https://www.youtube.com/watch?v=WZZtz93TNK0 (zadławienie)
https://www.youtube.com/watch?v=vRPyllPj4VM (potrącenie)
https://www.youtube.com/watch?v=kzgRNfccetk (porażenie prądem)
https://www.youtube.com/watch?v=KIR1atdj480 (ucisk/ból w klatce piersiowej)
https://www.youtube.com/watch?v=1VvzfAAplUE (rany)

https://www.youtube.com/watch?v=YXXlUvvtD_Y (resuscytacja)

Zadanie domowe (dla chętnych na ocenę):

Sprawdź swoja wiedzę w teście wiedzy o PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ.

Załącznik: Test pierwsza pomoc przedmedyczna

Zadanie domowe z odpowiedziami proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 22.04.2020 r. (np.: 1b, 2a, itd., nie wysyłać zdjęć testu)

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Edukacja dla bezpieczeństwa 17.04.2020

Temat: Oparzenia i odmrożenia.

Przeczytaj informacje w podręczniku na str. 104 – 108 lub prześledź informacje na stronach epodręczniki.pl klikając w poniższe linki.

https://epodreczniki.pl/a/oparzenia-termiczne-i-chemiczne/Djhc4D90a

https://epodreczniki.pl/a/wychlodzenia-i-odmrozenia/D135mQWRF

W zeszycie wykonaj ćwiczenie 2 a), b), c), d) na stronie 108 w podręczniku.


Informatyka kl 8

Temat:Podstawowe polecenia języka HTML

Zadania na 15.04.2020 r.

  1. Zapoznaj się z tematem na str 186-188.
  2. Zapisz powyższy temat lekcji w zeszycie
  3. Pobierz poniższy plik i przepisz polecenia języka html do zeszytu. Plik do pobrania:
  4. Polecenia języka html
  5. Wykonaj zadania zawarte w pobranym pliku
  6. Przykładowa praca poglądowa do pobrania. Plik dopobrania: https://drive.google.com/drive/folders/1SaiNWfHuINj_YrXA7vpTNCVyRbELYhHe?usp=sharing
  7. Po pobraniu, plik należy otworzyć dwukrotnie:
    – w przeglądarce
    – w notatniku

Życzę miłej zabawy.

Ważne: Bardzo proszę uczniów, którzy tego jeszcze nie uczynili, o nadesłanie zaległych prac z arkusza kalkulacyjnego.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda:informatykajanuszduda@o2.pl


Język niemiecki klasa 8b
15 kwietnia 2020
Thema: Perfekt powtórzenie
Proszę wejść na www.qulzlet.com i się zarejestrować. Proszę wybrać taką nazwę użytkownika, żebym wiedziała kto to. np. Ola P. + klasa A lub B
Podaję link do klasy https://quizlet.com/join/ArBXh4Myz i dołączcie do klasy 8
Najpierw przypomnijcie sobie czasowniki regularne. Zakładka UCZ SIĘ zobaczcie fiszki, ucz się, pisanie. A na koniec Test.
A potem nieregularne.
Życzę wam udanej zabawy z Perfektem.
WAŻNE Wszystkie wasze aktywności oczywiście mogę sprawdzać i kontrolować 🙂

Język niemiecki klasa 8 b
8 kwietnia 2020
Thema: Schul-AGs in meiner Schule (Kółka zainteresowań w mojej szkole)
Niestety nie otrzymałam od wszystkich uczniów zadania domowego. Czekam jeszcze …..
Na początku powtórzymy przedmioty szkolne. Powtarzajcie 😉 https://www.youtube.com/watch?v=z7Hhd9jsOi8
Proszę uzupełnić zadanie 8 i 9 str. 58/59 w ćwiczeniach
Uczniów, którzy zdają egzamin z niemieckiego proszę aby zapoznali się z próbnym testem z OKE i w miarę możliwości uzupełniali ćwiczenia.
Nie wszystko musi być zrobione na 15,04 ale proszę tego nie zaniedbać https://arkusze.pl/egzamin-osmoklasisty-zestawy-zadan-powtorkowych-2020/
Ich wünsche Euch frohe Ostern!

Egzamin ósmoklasisty

Wybrane materiały dla uczniów przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty.

Na poniższej stronie znajdują się video-lekcje i testy z:

  • języka polskiego
  • matematyki
  • języka angielskiego

 

Są one dostępne klikając TUTAJ

 

https://8klasa.equrs.szkola.pl/courses/3-tygodnie-do-egzaminu-osmoklasisty/


Zadania do wykonania –język angielski – wtorek 7 kwiecień 2020

Klasa 8 b

Topic: Mowa zależna

Proszę odebrać pocztę na mailu lub klasie online z tematem, instrukcją i zadaniami do wykonania.


WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 6 kwietnia 2020 r.:

TEMAT: Organizacje obywatelskie. Media i opinia publiczna.

Wszelkie informacje odnośnie realizacji tematu wysyłam Wam na maila do godziny 11.00.


Informatyka

Temat: Arkusz kalkulacyjny – Porządkowanie i filtrowanie danych

Zadania na 03.04.2020 r.

Zapoznaj się z tematem na str 176-178 i wykonaj ćwiczenia 8 i 9

Czekam na zaległe prace do 8 kwietnia.

 

Dla chętnych (na dodatkową ocenę): 

Wykonaj w grupie dwuosobowej Dokumentację imprezy sportowej  z strony 182-183. Wykonaną pracę prześlij ją na maila podanego poniżej

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Wychowanie fizyczne 3.04.2020

Gdy dobrze się dziś czujesz, wykonaj:

  1. Rozgrzewkę trwającą ok. 7 min.
  1. Tabata – zapoznaj się z zasadami:

Trening Tabata jest przeznaczony dla każdego, kto chce poprawić ogólną wydolność organizmu i spalić zbędną tkankę tłuszczową. Doskonale sprawdzi się on w przypadku osób, które nie mają dużo czasu na ćwiczenia i chcą je wykonywać w warunkach domowych o pasującej im porze.

Jak ćwiczyć Tabata – krok po kroku:

– trening należy rozpocząć od 5/7-minut rozgrzewki,

– następnie wybieramy ćwiczenia np. pajacyki, pompki, marsz, przysiady, wyskoki w górę, brzuszki itp. (ćwiczenia mogą być na przemian trudniejsze – łatwiejsze),

– włączamy stoper i pilnujemy, aby wykonywać ćwiczenie przez 20 sekund i robimy 10-sekundową przerwę,

– powtarzamy ćwiczenia przez 4 minuty (w sumie 8 powtórzeń).

 

Pamiętaj, że trening Tabata jest intensywny, dlatego początkujący musi starać słuchać, co mówi Twoje ciało (jeśli czujesz, że nie możesz, odpuść).

  1. Teraz skopiuj poniższy link z przykładową Tabatą lub wpisz go w przeglądarce i obejrzyj film, następnie spróbuj wykonać lub ułożyć swój zestaw ćwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=Au2e8Wy2ZK8

  1. Na koniec wykonaj dwa ćwiczenia rozluźniające lub rozciągające (wg potrzeby).

W związku z zakazem wychodzenia na zewnątrz postaraj się do 8 kwietnia przeprowadzić jeszcze raz taką lekcję w przyszłym tygodniu, a ćwiczenia w Tabacie możesz zmienić/ułożyć, lub znaleźć w Internecie tak aby pasowały Tobie.

  1. Zadanie domowe (dla chętnych na ocenę):

Sprawdź swoją wiedzę w teście wiedzy o Igrzyskach Olimpijskich.

Załącznik: TEST WIEDZY O IGRZYSKACH OLIMPIJSKICH

Zadanie domowe z odpowiedziami proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 7.04.2020 r. (np.: 1a, 2c, itd.)

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


 

HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Uwaga!

Proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń z tej lekcji, chyba że kogoś o to indywidualnie poproszę.

Zadania na 3 kwietnia 2020 r. :

TEMAT: PRL w latach 1956-1970. Polska w latach 70. XX w.

(podręcznik s.187-197, ćwiczenia s. 80-83)

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile. W załączniku znajdziecie szczegółowe wskazówki jak wykonać zadania, tym bardziej, że przygotowujemy się do testu powtórzeniowego z działu IV.

1.Powtórzenie z poprzedniej lekcji – ćwiczenia interaktywne.

2.Obejrzyj obowiązkowo film, inaczej nie zrobisz ćwiczeń i nie zrozumiesz lekcji. Możesz oglądać kilka razy, włączać i wyłączać w dowolnej chwili także podczas odrabiania ćwiczeń.

a)Chętni mogą oglądać filmy i rozwiązywać ćwiczenia interaktywne:

3. PRL w latach 1956-1970 (podręcznik s.187-192, ćwiczenia s. 80-81).

a)Obowiązkowo wykonujemy ćwiczenie 1/80. Dla słabszych uczniów podpowiedź w załączniku.

b)Robimy wspólnie ćwiczenie 2/80 i 3/81 (podpowiedź w załączniku).

4.Polska w latach 70. XX w (podręcznik s.193-197, ćwiczenia s. 82-83).

a)Obowiązkowo wykonujemy ćwiczenie 1/82. Dla słabszych uczniów podpowiedź w załączniku.

b) Robimy wspólnie ćwiczenie 2/82 (podpowiedź w załączniku).

c) Robimy wspólnie ćwiczenie 4/83 (podpowiedź w załączniku).

5. Ćwiczenia utrwalające:

a)Obowiązkowo do powtórki: patrz podane linki.

b)Możesz też zrobić testy powtórzeniowe z działu z podręcznika i ćwiczeń – nie wysyłaj mi zdjęć. Mam nadzieję, że sprawdzę je w szkole.

c)Sprawdź się (aplikacje).


Edukacja dla bezpieczeństwa 03.04.2020

Przeczytaj w podręczniku „Złamania i zwichnięcia” str. 99 – 103. Zobacz film „Zakładanie chusty trójkątnej” https://www.youtube.com/watch?v=YnPJXj00ojs

Napisz krótką instrukcję pierwszej pomocy w przypadku złamania kręgosłupa i prześlij ją mailem do 08.04.2020

kontakt z nauczycielem: edb.kbulenda@gmail.com


Geografia

Klasa VIII Temat do realizacji do 08.04.2020r.

Stany Zjednoczone Ameryki (USA) – światowa potęga gospodarcza

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce:

https://epodreczniki.pl/a/stany-zjednoczone-ameryki-usa—swiatowa-potega-gospodarcza/DnH3TmLon

Przeczytaj zawarte tam treści a następnie wykonaj zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia.

Zadanie domowe ( na ocenę) :

  1. Karta pracy – Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata.
  2. Plik do pobrania: Stany Zjednoczone-potega gospodarcza swiata

Zadanie domowe proszę odesłać na poniższy adres mailowy.

Kontakt z nauczycielem – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Język niemiecki 1 kwietnia 2020
Thema: Schul-AGs
Schul-AG – szkolne kółko zainteresowań
Dopiszcie pod tematem, jakie w szkole są kółka zainteresowań
                                              Schul – AG  ——————— Deutsch AG
Przepiszcie tekst z zadania 6 str 54  i zdecydujcie, która odpowiedź jest właściwa.
W ramach powtórki z działu o środowisku, proszę napisać kilka zdań (około 6 zdań ) na temat naszego środowiska Meine Umwelt (np. jak wygląda środowisko naszej gminy, co jest zanieczyszczone, co robimy, by dbać o środowisko, co można jeszcze zrobić) i proszę wysłać  to zadanie na adres dominikaurbas@o2.pl do 7.04

31 marzec 2020r. Język angielski

Klasa VIII a

Topic: Czas Past Perfect

Proszę odebrać wiadomość na mailu lub na klasie online z notatką i instrukcją do zadań.


Informacja dla uczniów klas ósmych
Nabór do szkół ponadpodstawowych
prowadzonych przez Powiat Wodzisławski

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 30 MARCA 2020 r.:

  1. Przygotowujemy się do testu z działu V: powtarzamy wiadomości z notatek i podręcznika
    i innych podanych źródeł np. filmów. Test planuję na drugi tydzień po świętach.
  2. Zaliczenie miniprojektu z wos o mniejszościach narodowych( dla uczniów, którzy tego nie zrobili w szkole) : praca w programie Discord ( online). Termin podam po świętach.

Czekam jednak na grupy, które nie przysłały jeszcze prezentacji na mojego maila. Proszę wysłać projekt najpóźniej do 3 kwietnia.

TEMAT: Władza wykonawcza i sądownicza w Polsce.

  1. Władza wykonawcza czyli Prezydent RP i Rada Ministrów.

– Przeczytaj informacje zawarte w podręczniku, s.140-145.

– Zwróć szczególną uwagę na: Kompetencje prezydenta i Czym zajmuje się Rada Ministrów.

– Obejrzyj materiały, rozwiąż zawarte tam zadania kontrolne, to ułatwi Ci przygotowywanie się do zbliżającego się testu:

https://epodreczniki.pl/a/wladza-wykonawcza-w-polsce-prezydent-rp—rada-ministrow/DTaV25oMz

https://epodreczniki.pl/a/kto-tu-rzadzi-organy-wladzy-w-iii-rp/DwWemVrWb

https://epodreczniki.pl/a/panstwo-demokratyczne—system-sprawowania-wladzy/DSV3kvt6

https://epodreczniki.pl/a/proces-ustawodawczy—tworzenie-aktow-prawnych/DyONk9yKG

https://epodreczniki.pl/a/wirtualna-wycieczka-kancelaria-prezesa-rady-ministrow/Ddxq4J61Q

– Chętni uczniowie mogą wykonać zadanie 2 i 7 ze s. 144-145. Odpowiedź zapisz do zeszytu, wpisz swoje imię i nr z dziennika, zrób zdjęcie i prześlij do 2 kwietnia, do godz. 16.00.

  1. Władza sądownicza – sądy i trybunały.

– Przeczytaj informacje zawarte w podręczniku, s.146-151.

– Zwróć szczególną uwagę na: Zasady działania sądów i Hierarchię sądów polskich.

– Obejrzyj materiały, rozwiąż zawarte tam zadania kontrolne, to ułatwi Ci przygotowywanie się do zbliżającego się testu:

https://epodreczniki.pl/a/wladza-sadownicza-w-polsce/D17DnRhi3

Chętni uczniowie mogą wykonać zadanie 6 ze s. 151. Odpowiedź zapisz do zeszytu, zrób zdjęcie i prześlij do 2 kwietnia, do godz. 16.00.


Wychowanie fizyczne

Klasa VIII Zadania do realizacji do 02.04.2020r.

Ćwicz codziennie z …

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce: https://4f.com.pl/4ftrenujzdomu

i codziennie ćwicz kilka minut z wybranym Ambasadorem 4F

Zadanie domowe:

  1. Zapoznaj się z podstawowymi przepisami i zasadami gry w piłce ręcznej.

Zadanie domowe dla chętnych ( na ocenę):

  1. Zapoznanie się z ideą olimpijską, paraolimpijską i olimpiad specjalnych.
  2. Symbolika flagi i znicza olimpijskiego.

Zadanie domowe proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego

Kontakt z nauczycielem – Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Informatyka kl 8

Temat: Zastosowania arkusza kalkulacyjnego

Zadania na 27.03.2020 r.

Wykonaj ćwiczenia z podręcznika str 170-171, ćw 1-3. Po dokonaniu wpisów i obliczeń, wykończ ładnie pracę graficznie (linie, tła, znaki procenta itp.) i prześlij ją na maila podanego poniżej.

W razie czego pytania proszę zadawać na maila.

Dla chętnych (na dodatkową ocenę):

Wykonaj ćwiczenie 7 z strony 174-176. Wykonaną pracę prześlij ją na maila podanego poniżej

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl

 


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 27 marca 2020 r.:

TEMAT: Polska w czasach stalinizmu. Polski Październik.

  1. Powtórzyć informacje o powojennej odbudowie Polski – notatka wklejona do zeszytu. Korzystaj też z informacji tam zawartych by rozwiązać nowe zadania.

Pamiętaj!

Do rozwiązania ćwiczeń potrzebny jest podręcznik i zawarte w nim treści, mapy, ilustracje. Bądź detektywem i znajdź je, wtedy na pewno zrobisz ćwiczenia dobrze. Czytaj uważnie polecenia. Korzystaj też z taśmy chronologicznej znajdującej się na początku każdego tematu. Ćwiczenia są krótkie.

  1. Polska w czasach stalinizmu – podręcznik s.176-181, ćwiczenia s. 76-77.
  1. Wykonaj ćwiczenia 1 i 2.
  1. Polski Październik – podręcznik s.182 – 186, ćwiczenia s. 78-79.
  1. Wykonaj ćwiczenia 1 i 2.
  2. Chętni uczniowie mogą wykonać ćwiczenie 4 oraz obejrzeć filmy oraz sprawdzić swoją wiedzę:

https://www.youtube.com/watch?v=nDe7WM26CN4

https://epodreczniki.pl/a/miedzy-propaganda-a-rzeczywistoscia-w-prl/DDAtcheAR

https://www.youtube.com/watch?v=2oLQpTGcPms

https://www.youtube.com/watch?v=RJvC4OkdoB0

super film o czerwcu 1956 r. i wydarzeniach o których będziemy mówić na innych lekcjach.: https://epodreczniki.pl/a/film/DMlNlc0H6

Proszę wykonać ćwiczenia najpóźniej do 2 kwietnia.


Edukacja dla bezpieczeństwa

Przeczytaj w podręczniku temat: „Tamowanie krwawień i krwotoków” str. 95-98. Zobacz film instruktażowy – „Krwotok z nosa, pierwsza pomoc”

https://www.youtube.com/watch?v=ZdFV6RFlJxE

Odpowiedz na pytania, odpowiedzi wyślij mailem do 3 kwietnia 2020 r.

  1. Wymień rodzaje opatrunków, omów ich zastosowanie.
  2. Napisz krótką instrukcję postępowania w przypadku krwotoku z nosa.

Kontakt z nauczycielem: edb.kbulenda@gmail.com


Geografia

Temat do realizacji do 01.04.2020r.

Ameryka Północna i Ameryka Południowa – zróżnicowanie ludności

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce:

https://epodreczniki.pl/a/ameryka-polnocna-i-ameryka-poludniowa—zroznicowanie-ludnosci/DdifsCgpe

Przeczytaj zawarte tam treści a następnie wykonaj zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia.

Zadanie domowe ( na ocenę) :

  1. Wyjaśnij, jakie są przyczyny nierównomiernego rozmieszczenia ludności w Ameryce Północnej i Ameryce Południowej.
  2. Wyjaśnij pojęcia: Ameryka Anglosaska, Ameryka Łacińska.

Dla chętnych:

  1. Wykorzystaj dostępne źródła informacji i wymień kilku Polaków, którzy przyczynili się do poznania, rozwoju gospodarczego lub walczyli o niepodległość danego kraju w Ameryce.

Zadanie domowe proszę odesłać na poniższy adres mailowy.

Kontakt z nauczycielem – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Język niemiecki klasa 8 b – 25 marca 2020
Thema: Wie kann man sich ehrenamtlich engagieren? (Jak można się charytatywnie angażować?)
Przepiszcie zwroty z zadania 1 str. 62 podręcznik i przetłumaczcie je.
Zapoznajcie się ze zwrotami w zadaniu 2 str 63, nieznane przetłumaczcie.
Proszę wykonać zadania w ćwiczeniach 1 str. 55, 2 i 3 str. 56 (wykorzystajcie wiadomości z podręcznika)

Język angielski

Zadania do wykonania –język angielski A.Januszkiewicz Klasa VIII b

Proszę o przesłanie na mojego maila swoich maili do wtorku 24 marca do godz.10

Proszę też sprawdzić czy w swoich ćwiczeniach macie wklejki z kodami do ćwiczeń online i napisać mi czy macie czy nie.

Jeśli wklejki posiadacie spróbujcie postąpić według instrukcji na wklejce, każdy kod podany na wklejce jest indywidualny i nie dzielcie się nimi ,jeśli ktoś nie ma tej wklejki.

Proszę się najpierw zarejestrować – Register, używając kodu z wklejki, następnie dołączyć do klasy Join class ,wybrać i podać kod podany ode mnie kod ten otrzymacie na maila ,którego mi podacie do jutra.

Ten kod podany przez mnie jest tylko dla waszej klasy i nie przyda się żadnej innej klasie.

W razie pytań piszcie na maila.

Kontakt z nauczycielem A.Januszkiewicz : angielski_januszkiewicz@onet.pl


Chemia

Dział: Pochodne węglowodorów

Temat: Szereg homologiczny alkoholi.  (informacje do tego tematu znajdziesz w podręczniku na stronie 138 -141)

Zanim przejdziesz do tematu obejrzyj filmik, ale tylko pierwsze 9 minut i 32 sekund ponieważ dalsza część dotyczy następnej lekcji.

 

https://www.youtube.com/watch?v=OlZsSCmWsKY&t=101s– filmik dotyczący tego tematu.

Spróbuj utworzyć samodzielnie notatkę po obejrzeniu filmiku, która powinna zawierać:

  1. ogólny wzór alkoholi
  2. wzory pierwszych pięciu alkoholi tj. metanol, etanol, propanol, butanol, pentanol.

Jak zauważyłeś wszystkie alkohole mają końcówkę  – ol. Do nazwy alkanu np. metan dodajemy końcówkę –ol i powstaje nazwa metanol.

Zadanie domowe:

Zeszyt ćwiczeń:

Ćw.1,2 str.77 (wykonane zadanie proszę przesłać na adres mailowy mklima@spoko.pl

Wszelkie pytania kierować również na adres mailowy mklima@spoko.pl

Owocnej pracy.

Pozdrawiam p. M. Klima

 


Gegrafia

Tematy do realizacji do 25.03.2020r.

  1. Lekcja powtórzeniowa: Środowisko przyrodnicze Ameryki (podręcznik str. 104)

Przeczytaj treści zawarte w podręczniku a następnie wykonaj zadania (plik do pobrania – Środowisko przyrodnicze Ameryki)

Plik do pobrania: Środowisko przyrodnicze Ameryki

2. Lekcja powtórzeniowa: Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej (podręcznik str. 110)

Przeczytaj treści zawarte w podręczniku a następnie wykonaj zadania (plik do pobrania – Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej)

Plik do pobrania: Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej

Kontakt z nauczycielem – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Religia

„Proszę przeczytać zamieszczone pod linkiem materiały i wykonać zadania dotyczące katechezy o Wielkim Poście.
Kontakt do nauczyciela: ks. Michał Krupa, Michal.Krupa@diecezja.opole.pl

Język niemiecki

zeszyt ćwiczeń:
3 str. 43
11 str. 47
12, 13 str. 48
17 str.50
18 str. 51
24 str 54
Kontakt do nauczyciela: dominikaurbas@o2.pl

Ministerstwo Edukacji Narodowej opracowało e-podręczniki. Są one dostępne klikając TUTAJ. Zachęcamy do zapoznania się z ich treścią.

Epodreczniki.pl

Niemniej, pragniemy zaznaczyć, że e-podręczniki nie stanowią materiałów przeznaczonych do samodzielnej nauki dla uczniów, przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty.

 Platforma edukacyjna EQURS.PL

 Zachęcamy Państwa również do zapoznania się z innowacyjną formułą e-learningowej nauki w postaci platformy edukacyjnej EQURS.PLJest ona atrakcyjna w szczególności dla uczniów. Przykładowo, profile EQURS.PL na mediach społecznościowych (Instagram) śledzi już ponad 23 tysiące młodych ludzi.Świadczy to, że uczniowie chętnie przygotowują się do egzaminu ósmoklasisty z EQURS.PL.

Kursy dostępne na platformie EQURS.PL opierają się bowiem na metodzie micro-learning i składają się z lekcji video, notatek oraz interaktywnych ćwiczeń, które w przystępnej formie oraz w kompleksowy sposób prezentują wszystkie zagadnienia, które mogą pojawić się na egzaminie ósmoklasisty.

Zostały one opracowane przez doświadczonych nauczycieli i wykładowców akademickich na podstawie informatorów Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w taki sposób, aby uczeń mógł uczyć się samodzielnie bez potrzeby selekcjonowania materiałów. 

Zachęcamy do zapoznania się z lekcjami demonstracyjnymi, które są dostępne na stronie EQURS.PL w zakładce Wypróbuj teraz lub klikając TUTAJ.

Z pomocy edukacyjnej EQURS.PL korzysta już wiele gmin i szkół w całej Polsce.

 


Chemia

Plik do pobrania: Lekcja chemii dla klasy 8 a i 8 b

Zadania do wykonania z zeszytu ćwiczeń:

Ćw.1,2,3 str.56

Ćw. 4,5,6 str.57

Ćw. 9,10,11 str. 59

Ćw. 15,16,17 str.61

Ćw.24,25 str.65

Ćw.31,32,33,34 str.68

Kontakt z nauczycielem: mklima@spoko.pl

Pozdrawiam serdecznie p .Magdalena Klima


Wychowanie fizyczne

Zagraj: https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia
Zapoznaj się: https://youtu.be/DF4znGEcBPU

Nauczyciele wychowania fizycznego.


HISTORIA

Chętni uczniowie mogą wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń:

s.70-71, ćwiczenia od 1 do 4.

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek-Cybulską: jolacybulska5@gmail.com


WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Chętni uczniowie mogą wykonać zadania z podręcznika:

s.144-146, ćwiczenia od 1 do 13.

Proszę przygotować odpowiedzi na osobnej kartce.

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek-Cybulską: jolacybulska5@gmail.com


Fizyka
Zadania powtórzeniowe do wykonania w zeszycie. Proszę nie przepisywać treści, wystarczy numer zadania i rozwiązanie.
W razie potrzeby proszę się kontaktować z U. Słoką na adres  matfizsloka@gmail.com.

Matematyka
Zadania powtórzeniowe do wykonania w zeszycie. Proszę nie przepisywać treści, wystarczy numer zadania i rozwiązanie.
W razie potrzeby proszę się kontaktować z U. Słoką na adres  matfizsloka@gmail.com.

Edukacja dla bezpieczeństwa

Przeczytaj temat „Resuscytacja krążeniowo – oddechowa” w podręczniku str. 85 – 91.

Zobacz interaktywny film „Uratuj życie” https://www.youtube.com/watch?v=Hm6Sp89kM_g oraz „AED ratunek dla serca” https://www.youtube.com/watch?v=czLbKb8JCjA

Zapisz odpowiedzi na poniższe zagadnienia, odpowiedzi prześlij mailem do 25 marca 2020 r.

  1. Opisz różnice między resuscytacją osoby dorosłej a resuscytacją dziecka.
  2. Wymień przedmioty, które znajdują się w zestawie AED, wyjaśnij do czego służą.
  3. Czy zawsze musisz wykonywać sztuczne oddychanie? Uzasadnij swoją odpowiedź.

Kontakt z nauczycielem: edb.kbulenda@gmail.com

 


Język angielski

Zadania do wykonania

1) str.86 zad.1,2

2) str. 88 zad.1,2,3,4,6

3) str.90-91 zad.4,5,6,7

4) str.92-93 zad.1,2,3,5, oraz str.94 zad.1,2,4

5) str.96  zad.1,2

6)str.98 zad.1,2

7) str.100 zad.1,2,5

W ramach powtórek Ćwiczenia –rozdziały 1-7 –zadania egzaminacyjne ,dla chętnych

Każdy numer to numer lekcji (czyli 7 lekcji) , key phrases do zeszytu z tłumaczeniem

Proszę odpowiedzi zapisać do zeszytu, z numerem strony i zadania

Kontakt z nauczycielem A.Januszkiewicz  :     angielski_januszkiewicz@onet.pl


Informatyka

Proszę o przeczytanie informacji o arkuszu kalkulacyjnym na stronie 142 i wykonaj ćwiczenia związane z adresowaniem mieszanym komórek: ćw 1 str. 143 i ćw 2 str. 144.

 

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl

Skip to content