kl 6A


Geografia

Temat do realizacji do 24.06.2020r.

Konkurs – Poznaj swój kraj – III etap

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki test, który należy rozwiązać do 24.06. Konkurs składa się z trzech etapów – przewidziane są nagrody !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki

Klasyfikacja po II etapie konkursu „Poznaj swój kraj”

  1. Marta Plura 93 pkt

Laura Żurek 93 pkt

Daria Żurek 93 pkt

Wiktor Lamla 93 pkt

  1. Amelia Rostek 92 pkt

Julia Cuber 92 pkt

  1. Kamila Sławik 91 pkt

Artur Śliwka 91 pkt

  1. Sebastian Sławik 90 pkt

Maksymilian Siwoń 90 pkt

Natalia Siwoń 90 pkt

  1. Aleksandra Hołda 89 pkt

Paulina Koszut 89 pkt

Dawid Marcinowicz 89 pkt


Wychowanie do życia w rodzinie

Klasa 6 a

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 19 czerwca 2020 r.:

Temat: Czasami pod górkę -trudności w okresie dojrzewania.

Uczniowie otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 19 czerwca 2020 r.:

TEMAT: Powtórka z działu II „W Rzeczypospolitej szlacheckiej”- filmy i test online.
Test całoroczny.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


MUZYKA

„Już za parę dni”, „Stokrotka” i „Płonie ognisko

Zbliża się koniec roku, więc my wracamy również do tematyki wakacyjnej

Posłuchajcie piosenki „Lato, lato” i wczujcie się w klimat: https://www.youtube.com/watch?v=Sw4jcFyCSF0

Jest to piosenka z filmu https://www.youtube.com/watch?v=p_vur4mASN8 takie były kiedyś filmy!!!

Posłuchajcie nowej piosenki N. Kukulskiej „Czułe struny” przypomina wam coś ten utwór? https://www.youtube.com/watch?v=R0OtzzL_gH4

Pośpiewajcie, pamiętacie? Przydadzą się te piosenki;

Płonie ognisko https://www.youtube.com/watch?v=lD50sdWlqT0

Stokrotka https://www.youtube.com/watch?v=hfOFRAhKqd4

Ja mam tylko jeden świat https://www.youtube.com/watch?v=HDDgu3RVfA0

W klimat wakacyjny wprowadzi was także „Grupa MoCarta”

https://www.youtube.com/watch?v=Tj_b20OkUXU pewnie rozpoznaliście niektóre utwory!

Na koniec zaśpiewajcie piosenkę w wersji karaoke https://www.youtube.com/watch?v=z2wsz7qbxP8

Życzę Wam przyjemnych wakacji! Wypoczywajcie i wracajcie we wrześniu do murów szkoły!!!


Informatyka

Temat: GIMP – podsumowanie

Zadania do wykonania:

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

2. W programie GIMP wykonaj pracę zawierającą teksty i obrazy na temat:

Bezpieczeństwo podczas wakacji

3. Zapisz pracę i na razie nie prześlij na mojego maila.


Technika

Temat: Podsumowanie pracy II semestru

Zadania do wykonania:

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji

  2. Wykonaj prezentację z dowolnego działu podręcznika

  3. Efekty Swojej pracy możesz przesłać do mnie

    kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Geografia

Temat do realizacji do 19.06.2020r.

Konkurs – Poznaj swój kraj – II etap

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki test, który należy rozwiązać do 19.06. Konkurs składa się z trzech etapów – przewidziane są nagrody !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki

Klasyfikacja po I etapie konkursu Poznaj swój kraj

  1. Marta Plura 45 pkt

Amelia Rostek 45 pkt

Natalia Siwoń 45 pkt

Julia Cuber 45 pkt

Laura Żurek 45 pkt

Daria Żurek 45 pkt

Wiktor Lamla 45 pkt

Maksymilian Siwoń 45 pkt

Artur Śliwka 45 pkt

Rudek Dawid 45 pkt

  1. Sara Konieczna 44 pkt

Michał Porębski 44 pkt

  1. Dawid Marcinowicz 43 pkt

Kamila Sławik 43 pkt

  1. Sebastian Sławik 42 pkt

Wychowanie fizyczne

Proszę, aby do końca roku szkolnego w ramach lekcji wychowania fizycznego każdy z Was udoskonalał grę w badmintona, ringo, unihokej, tenis ziemny, siatkówkę plażową, gry ruchowe. Skorzystać z tego można również na Orliku w Krzanowicach od poniedziałku do piątku w godzinach od 16.00 do 21.00 oraz w sobotę i niedzielę od 15.00 do 21.00.

Proszę pamiętać, aby ćwiczyć (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min., a przed zajęciami wykonać rozgrzewkę.

Rekreacja ruchowa, aktywny wypoczynek – forma ruchu, którą podejmujemy w wolnym czasie poza obowiązkami zawodowymi, społecznymi, domowymi i nauką. Stosowana na celu zaspokojenia podstawowych potrzeb ruchowych organizmu oraz relaksu, odpoczynku i rozrywki.

Rekreacja jest nastawiona na podtrzymywanie naszej naturalnej sprawności fizycznej. Dzięki niej możemy cieszyć się lepszym samopoczuciem oraz zdrowiem. Wydzielane podczas wysiłku endorfiny poprawiają humor. Szybciej krążąca krew po organizmie dotleni wasze mięśnie i mózg. Wpłynie to pozytywnie na samopoczucie oraz zmniejszy dolegliwości spowodowane pracą. Poprawi pamięć i koncentrację, a spokojna, równomierna praca serca dobrze zrobi jego sprawności i uchroni was przed wieloma chorobami. Korzystajcie z tych możliwości jak najczęściej. Droga rekreacji pozwoli wam na rozładowanie codziennych emocji, stresu, poprawę samopoczucia oraz integrację z najbliższymi. Dlatego nie zwlekajcie. Idźcie na spacer, rower, salę lub boisko itp. Zabierzcie rodzinę, znajomych, bo nic tak nie buduje relacji jak wspólna aktywność fizyczna.

Proszę zapoznać się:

www.youtube.com/watch?v=b9XVly_ioHE (aktywności fizyczna)

www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K (piramida żywienia)

http://scholaris.pl/resources/run/id/109938 (prawidłowa postawa)

www.youtube.com/watch?v=WoyPjVz-uSw (bezpieczeństwo w górach)

www.youtube.com/watch?v=sX5qMARHYBk (bezpieczeństwo nad wodą)


Wychowanie do życia w rodzinie

 

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Aby zrealizować treści programowe, ostatnie zajęcia z WDŻ odbędą się w piątek,19 czerwca.

Zadania na 10 czerwca 2020 r.:

Temat: Jak mogę ci pomóc?

Uczniowie otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.


9 czerwiec 2020r. Język angielski

Klasa VIa

Topic: Unit 8 -powtórka

Spotykamy się we wtorek na discordzie o 9.15


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 9 czerwca 2020 r.:

TEMAT: : Podsumowanie działu VI „Rewolucja francuska i okres napoleoński”
– ćwiczenia utrwalające i test online.
Powtórka z działu I „Narodziny nowego świata” – filmy i test online.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Plastyka

8.06.2020r.

Temat:

Barwy w plastyce – powtórzenie

1. Niedługo wakacje! Wszyscy się już cieszymy. Gdzie w tym roku na wakacje…? Proszę abyś stworzył nazwę dowolnego miasta lub państwa, w formie liter ozdobnych, w które wplecione są elementy charakterystyczne dla danego miejsca. Czasami obrazy zastępują same litery. Życzę powodzenia!

2. W tym tygodniu nie trzeba wysyłać wykonanej pracy plastycznej.

3. Kto chce pochwalić się wykonaną pracą może wysłać na e-maila.


Wychowanie fizyczne – 5.06.2020

W tym tygodniu (do 10.06.2020 r.) poprawiamy sprawność ogólną poprzez jazdę na rowerze.

Informacja: wszyscy uczniowie, którzy przesłali test sprawności fizycznej (trzy próby-szybkości, mm. brzucha i skoczności) otrzymali ocenę bardzo dobry (osoby, które nie wysłały mają czas do soboty 6.06).

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min., a przed zajęciami wykonaj rozgrzewkę.

Korzyści z jazdy na rowerze.

Siedzący tryb życia, mało ruchu, podatność na stres czy brak czasu na odpoczynek na świeżym powietrzu mogą prowadzić do problemów ze zdrowiem i gorszego samopoczucia. Jazda na rowerze może być właśnie wspaniałym lekarstwem na te wszystkie bolączki. Jednostajny i umiarkowany wysiłek fizyczny poprawia naszą wydolność. Już spokojna jazda ma zbawienny wpływ na zdrowie. Kiedy pedałujemy, zwiększa się pojemność płuc, dotleniona krew krąży szybciej, a serce pracuje aż miło. Dzięki takiej dawce pozytywnych impulsów układ krążenia pracuje dużo wydajniej, co pozwala zminimalizować ryzyko nadciśnienia, zawału serca czy miażdżycy. Inne korzyści z jazdy na rowerze, które podwyższą naszą sprawność fizyczną, poczujemy już po kilku przejażdżkach. Wzmocnione mięśnie nóg to przejawy korzystnego oddziaływania roweru na nasze ciało. Czujemy większą moc, mniej się męczymy i mamy wrażenie, że nasze nogi dalej nas poniosą. Ale w jeździe na dwóch kółkach biorą udział także inne partie mięśni. Nad utrzymaniem równowagi i sprawnym pokonywaniem kolejnych kilometrów pracują przecież ręce, plecy i brzuch. Nic więc dziwnego, że w tych miejscach także poczujemy odmianę. Ogólnie całe nasze ciało będzie bardziej sprawne i sprężyste. A wtedy lepsze samopoczucie mamy gwarantowane.

W tym tygodniu należy przypominamy sobie o wyposażeniu roweru, o bezpieczeństwie i przepisach podczas jazdy na rowerze. Doskonalimy jazdę po prostej, slalomem, po ósemce, stworzonym torze przeszkód oraz proszę wybrać się wraz z rodzicami na wycieczkę rowerową po najbliższej okolicy. Pamiętamy również o zasadach bezpiecznego zachowania się podczas jazdy na rowerze.

Proszę zapoznać się:

www.youtube.com/watch?v=w_LTP1INV1U

www.youtube.com/watch?v=M-j_5LD6GOI

www.youtube.com/watch?v=td2Twr0abGc

 

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

 


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 5 czerwca 2020 r.:

TEMAT: Księstwo Warszawskie 1807-1815 – filmy i ćwiczenia.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Geografia Klasa VI

Temat do realizacji do 11.06.2020r.

Konkurs – Poznaj swój kraj

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki test, który należy rozwiązać do 11.06. Konkurs składa się z trzech etapów – przewidziane są nagrody !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki

 


Kl. 6 MUZYKA

Pięknie żyć”

Posłuchajcie https://www.youtube.com/watch?v=xd7Vu-ALZ2s

Zastanówcie się nad tekstem, piosenka na str. 170.

Znacie Ryszarda Rynkowskiego?

Przyjrzyjcie się zapisowi nutowemu; wartości nutowe oczywiście znacie, ale popatrzcie na 4,5 i 6 linijkę-pięciolinię. Dwie nuty się nakładają, to jest zapis dla dwugłosu. Czyli refren można śpiewać na dwa głosy.

Nutki połączone łukiem, to legato. Jeżeli połączone są nuty jednakowej wysokości wtedy gra/śpiewa się nutę dłużej. Jeżeli połączone są łukiem różnej wysokości, wtedy śpiewamy ilość połączonych nut na jednej sylabie,

Posłuchajcie piosenki w wykonaniu zespołu, gdzie refren śpiewają na 2 głosy https://www.youtube.com/watch?v=4_OMmIpvxa8

https://www.youtube.com/watch?v=xiPVW6hS858 zwróćcie uwagę, że można nagrać piosenkę i wysłać; adres pod piosenką. Może ktoś się odważy???

Zaśpiewajcie piosenkę w wersji karaoke https://www.youtube.com/watch?v=_tIrDxKZcco

Jeśli ktoś ma zaległości z zadaniami, to przysyłajcie jak najszybciej, trzeba wystawić OCENY!


Technika

Temat: To umiem – podsumowanie.

Zadania do wykonania:

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji

  2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia 1-3 z strony 64 podręcznika.

  3. Na razie nie przesyłaj pracy do mnie

    kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Wychowanie do życia w rodzinie

Klasa 6 a

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Aby zrealizować treści programowe, zajęcia z WDŻ zostały przeniesione z czwartku na środę, a ostatnie odbędą się w piątek,19 czerwca.

Uczniowie otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 3 czerwca 2020 r.:

Temat: Media – wybieram świadomie, korzystam bezpiecznie.


Język angielski

Klasa VIa

Topic: The Red Book – czytamy ze zrozumieniem.

Spotykamy się we wtorek na discordzie o 9.15 Proszę odebrać maila z materiałem na lekcje.


Plastyka

1.06.2020r.

Temat:

Gotycki spacer po Gdańsku

1. Zapoznaj się z poniższym linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=lWN63Ol3J2k&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1wgM5cVIOZWotjaRyyJRckZZtkrZVuuKM5Pwm3rPVIoBJEMpRkahj643s

2. Z okazji Dnia Dziecka w tym tygodniu nie trzeba wysyłać żadnej pracy plastycznej


Informatyka kl 6

Temat: GIMP – Fotomontaż

Zadania do wykonania:

  1. Zapisz temat lekcji.

  2. Obejrzyj poniższy filmik.

    https://www.youtube.com/watch?v=ImLISn0M9Go

  3. Na podstawie filmiku stwórz dowolny fotomontaż.

  4. Praccę zapisz na Swoim komputerze i na razie nie przesyłaj do mnie.

    Zadanie dla chętnych na dodatkową ocenę: Wykonaj zadanie „dla zainteresowanych” z strony 117 podręcznika i prześlij na poniższego maila

    kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Geografia

Temat do realizacji do 4.06.2020r.

Sąsiedzi Polski – sprawdzian wiadomości

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki test: Sąsiedzi Polski.

Uwaga! Sprawdzian piszemy w poniedziałek 1.06 w godz. 10.30 – 11.15 ! ( i tylko w tym czasie materiał będzie udostępniony )

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki


 

Klasycy wiedeńscy i ich muzyka

Pozostajemy jeszcze w klimacie muzyki klasyków wiedeńskich.

Posłuchajcie kilka ciekawostek z ich życia https://www.youtube.com/watch?v=tN5j9-SBlmE

Posłuchajcie dwa utwory o identycznych tytułach, a jakże inne:

Marsz turecki” W. A. Mozarta https://www.youtube.com/watch?v=qBP5Qyxowug i L. van Beethovena https://www.youtube.com/watch?v=oZ0fijOsfJ0

A tu jeszcze raz, rozpoznajecie ? https://www.youtube.com/watch?v=1d0tujch3Mk

https://www.youtube.com/watch?v=qJT6kPp-c3o

W bajkach bardzo często słyszymy muzykę klasyczną.

Tym wesołym akcentem życzę wam zdrowia, radości i spełnienia marzeń z okazji DNIA DZIECKA!


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 29 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Legiony Polskie we Włoszech – filmy i ćwiczenia.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Wychowanie fizyczne – 29.05.2020

Lekkoatletyka. Termin realizacji do 4.06.2020 r.

Filmy z lekkiej atletyki do ćwiczeń w domu lub ogrodzie.

Proszę po rozgrzewce według własnego pomysłu lub

www.youtube.com/watch?v=_7RtXGxe1-Q

Następnie proszę otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:

www.youtube.com/watch?v=raZKrgmLSBA

www.youtube.com/watch?v=jI5B0u51SI4

www.youtube.com/watch?v=8vI4vSyTvNs

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.

Zadanie domowe (obowiązkowe dla wszystkich na ocenę):

Wykonaj trzy testy sprawdzające i wyślij podpisane imieniem i nazwiskiem + wyniki do swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 2.06.2020 r.:

– szybkość – pokazane na filmie od 0:20 s do 1:02 (ilość klaśnięć)

httpswww.youtube.com/watch?v=HEKMt4GAnHw

– siła mięśni brzucha (ilość tzw. „brzuszków”)

https://www.youtube.com/watch?v=4fsmYTY3NlI

– skok w dal z miejsca (odległość w centymetrach)

www.youtube.com/watch?v=b2XOIN08lkE

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

 


Technika

Temat: Nowoczesny świat techniki.

Zadania do wykonania:

  1. Do tematy z poprzedniej lekcji dopisz kolejny punkt

  2. W kolejnym punkcie korzystając z dostępnych źródeł wypisz zastosowanie dronów w obecnym świecie

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


 

Wychowanie do życia w rodzinie

Klasa 6 a

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Chłopcy otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 28 maja 2020 r.:

Temat dla chłopców: Stalking, hejting, cyberprzemoc.


26 maj 2020r. Język angielski

Klasa VIa

Topic: Be going to, will, present perfect- powtórzenie

Spotykamy się we wtorek na discordzie o 9.15


Plastyka

25.05.2020r.

Temat:

Rzeźba – powtórzenie wiadomości

1. Powtarzamy dziś na lekcji plastyki o rzeźbie. Zapoznaj się z poniższym linkiem

https://view.genial.ly/5eb2ab0da12f7f0d7e994896/presentation-rzezba-copy?fbclid=IwAR13K09WmQ3mTyQFgoiJr2l_-I9YRO-Y7nS3fHJWzdy0Y174kv7EwLM2WEU

2. W tym tygodniu nie trzeba wysyłać żadnej pracy 


Informatyka

Temat: GIMP – podsumowanie

Zadania do wykonania:

  1. Obejrzyj poniższy filmiki

    https://www.youtube.com/watch?v=GtCIpLcv5Og

    https://www.youtube.com/watch?v=2deCrJMzPbA

  2. Na Na podstawie filmiku, wykonaj dowolny plakat i zapisz go na Swoim komputerze.

  3. Zwróć uwagę aby plakat był czytelny i estetyczny plastycznie.

  4. Wykonaną pracę prześlij na poniższego maila do 29 maja. Przy ocenianiu będzie brana pod uwagę znajomość posługiwania się omawianymi narzędziami edytora grafiki oraz estetyka pracy.Uczniów, którzy mają zaległe prace, proszę o ich niezwłoczne nadesłanie, najpóźniej do 29 maja   

  5.  kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Język niemiecki

Proszę aby uczniowie wykonali zadanie 11 na str. 56 w podręczniku i zapisali je w zeszycie.

Po wykonaniu zadania proszę przykłady przetłumaczyć.

Proszę również z zadania 17 str. 58 przetłumaczyć dwa dowolne ogłoszenia i dopasować do nich pytania.

W ćwiczeniach robimy zadania 9 ze str. 73.

Tych zadań nie musicie przesyłać na emaila.

Do tłumaczeń można używać tłumacza https://translate.google.pl/?hl=pl lub tradycyjnego słownika w wersji książkowej.

Kontakt do nauczyciela: marcin_obrusniksp@o2.pl

Życzę wszystkim dużo zdrowia. #ZOSTAŃWDOMU

Konsultacje telefoniczne: środa w godzinach od 15.00 -17.00 pod numerem 324107010 wew.12


Geografia

Temat do realizacji do 29.05.2020r.

Sąsiedzi Polski – powtórzenie

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki materiał powtórzeniowy.

Należy przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia. Dla chętnych jest zadanie.

W przyszłym tygodniu z tego materiału piszemy sprawdzian !

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 29.05 do godz.20.00 !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 22 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Powtórka z działu III – W obronie granic Rzeczypospolitej w XVII w. – filmy i test online. Upadek Napoleona Bonapartego – ćwiczenia.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Technika

Temat: Nowoczesny świat techniki.

Zadania do wykonania:

  1. Nawiązując do poprzedniej lekcji wykonaj w zeszycie:

    – ćwiczenie 5 z str 63

    – z strony 64 „To umiem” zadanie nr 1.

  2. Wykonane zadania na razie nie przesyłaj na mojego maila.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Wychowanie fizyczne – 22.05.2020

Piłka koszykowa. Termin realizacji do 28.05.2020 r.

Filmy z piłki koszykowej do ćwiczeń w domu lub ogrodzie (wykorzystaj dowolna piłkę).

Proszę po rozgrzewce otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:

www.youtube.com/watch?v=-e4DqR8-GQg

www.youtube.com/watch?v=-DhQ23yVDrE
www.youtube.com/watch?v=tYnWpc4yDbU


Zadanie domowe: zapoznaj się z przepisami i zasadami gry w piłkę koszykową na stronie

pl.wikipedia.org/wiki/Regu%C5%82y_gry_w_koszyk%C3%B3wk%C4%99

lub oficjalne przepisy

sedziowanie.pzkosz.pl/aktualnosci/n/65409/oficjalne-przepisy-gry-w-koszykowke-2018–pl-.html


Zadanie domowe (obowiązkowe dla wszystkich na ocenę): Test – gry zespołowe, każdy uczeń otrzyma na platformie epodręczniki.pl, do wykonania do wtorku 26.05.2020 r.

Kontakt z nauczycielami:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl


Wychowanie do życia w rodzinie

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Dziewczęta otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 21 maja 2020 r.:

Temat dla dziewcząt: Stalking, hejting, cyberprzemoc.


Muzyka

Klasycy wiedeńscy

Po ŚREDNIOWIECZU, RENESANSIE, BAROKU … kolejną epoką w sztuce jest KLASYCYZM, w literaturze epoka ta określana jest jako OŚWIECENIE.

KLASYCY WIEDEŃSCY:

  • Joseph Haydn (1732-1809)
  • Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791)
  • Ludwig van Beethoven (1770-1827)

Joseph Haydn był najstarszym z klasyków. Zasłynął głównie z kompozycji instrumentalnych. Jest twórcą melodii hymnu narodowego Niemiec – https://www.youtube.com/watch?v=UHZKbjTT5kk słuchaj od 1:30 min.

Wolfgang Amadeusz Mozart określany jest jako „cudowne dziecko”. Uznawany jest za jednego z najwybitniejszych i najważniejszych twórców w historii muzyki. Mając 8 lat skomponował pierwszą symfonię. W czasie swojego 35 letniego życia napisał 600 utworów. Najbardziej znane są opery i koncerty instrumentalne. Z pewnością znacie ten utwór: https://www.youtube.com/watch?v=oy2zDJPIgwc Zmarł w Wiedniu, ale nie ma swojego grobu; pochowany jest we wspólnym grobie dla ubogich. Ostatnim utworem jaki napisał to „Requiem” czyli msza żałobna https://www.youtube.com/watch?v=k1-TrAvp_xs

Ludwig van Beethoven był najmłodszym z klasyków. W wieku 30 lat stracił słuch, jednak nadal komponował. Najbardziej znane utwory to muzyka instrumentalna. Napisał 9 symfonii, z których najbardziej znana jest V symfonia https://www.youtube.com/watch?v=jv2WJMVPQi8. Znana jest także miniatura „Dla Elizy” https://www.youtube.com/watch?v=wfF0zHeU3Zs

Najbardziej popularny jest fragment 9 symfonii, aktualnie Hymn Unii Europejskiej https://www.youtube.com/watch?v=XFX8S9aAgvw . Po raz pierwszy wprowadził do symfonii chór.

Beethoven był przyjaciele księcia Lichnowskiego, który miał swoje posiadłości w Krzyżanowicach, Chuchelnej i Hradcu nad Morawicą w Czechach. Przez kilka miesięcy bywał na tych posiadłościach, gdzie również koncertował. Co roku w ostatni weekend maja w Krzyżanowicach odbywają się DNI BEETHOVENA I LISZTA. Franciszek Liszt (węgierski kompozytor) również bywał u księcia Lichnowskiego. Są to koncerty na placu przy pałacu, gdzie obecnie znajduje się dom dziecka prowadzony przez siostry zakonne.

Wszyscy trzej klasycy w życiu się spotkali. Żaden z nich nie jest wiedeńczykiem. Ich najaktywniejszy okres swego życia spędzili w Wiedniu, stąd nazwa Klasycy wiedeńscy.

Przepiszcie do zeszytu podkreślony tekst!


19 maj 2020r. Język angielski

Klasa VIa

Topic: Rozmawiamy o naszych preferencjach .

Spotykamy się we wtorek na discordzie o 9.15 Proszę odebrać maila z materiałem na lekcje

_______________________________________


Plastyka

18.05.2020r.

Temat:

Secesyjne dzieła sztuki użytkowej

  1. Zaprojektuj i wykonaj przedmiot codziennego użytku. Liczę na Waszą pomysłowość.
  2. W tym tygodniu nie trzeba wysyłać pracy

Geografia

Temat do realizacji do 22.05.2020r.

Zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki dwa materiały:

Federacja Rosyjska

Federacja Rosyjska – ćwiczenia

Należy posłuchać oraz przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 22.05 do godz.20.00 !

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 15 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Powtórka z działu IV – Od absolutyzmu do republiki, czyli Europa i USA w XVIII w. – filmy
i test online(podręcznik i ćwiczenia, dział IV).
Upadek Napoleona Bonapartego (film).

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Wychowanie fizyczne – 15.05.2020

Piłka siatkowa. Termin realizacji do 21.05.2020 r.

Kilka filmów z piłki siatkowej do ćwiczeń w domu lub ogrodzie.

Proszę po rozgrzewce otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:


www.youtube.com/watch?v=ynHHzDQJ9VY

www.youtube.com/watch?v=kws8zwe6kYk

www.youtube.com/watch?v=D8MipUt8Miw

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.


Zadanie domowe:
zapoznaj się z przepisami i zasadami gry w piłkę siatkową.

pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C5%82ka_siatkowa

lub oficjalne przepisy
Przepisy gry w piłkę siatkową w Polsce Oficjalna interpretacja …

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Muzyka

Tyle słońca” piosenka, wartości nut, rytm

Posłuchajcie piosenki, z pewnością ją znacie! https://www.youtube.com/watch?v=wChFEkCqt5s

W oryginale tą piose4nkę śpiewała Anna Jantar, mama Natalii Kukulskiej, która w 1980 r. zginęła w katastrofie lotniczej.

Przyjrzyjcie się zapisowi nutowemu. Obejrzyjcie film: https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-6,muzyka-lekcja-1-02042020,47345761

Posłuchajcie piosenki w wykonaniu N. Kukulskiej

https://www.youtube.com/watch?v=q_uidz7fqOA

A teraz zaśpiewajcie z karaoke https://www.youtube.com/watch?v=CPmeVbpAXpU

Niektórzy mają zaległe zadania!!! Czekam!


Wychowanie do życia w rodzinie

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Chłopcy i dziewczęta otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 14 maja 2020 r.:

Temat dla dziewcząt: Mam swoją godność.

Temat dla chłopców: Mam swoją godność.


Język niemiecki

Tworzymy minidialogi.

Proszę aby uczniowie wykonali zadanie 6 na str. 54 w podręczniku i zapisali je w zeszycie.

(Kolory przy odpowiedziach to cenna podpowiedź).

Przykład:

Wo kann man joggen?

In dem (Im) Park

Po wykonaniu zadania proszę przetłumaczyć 5 dowolnych przykładów.

Proszę wykonać również zadanie 7 na str. 55 (przykłady a-f) w podręczniku i zapisać w zeszycie.

W ćwiczeniach robimy zadania 4 i 5 ze stron70 i 71. wo – gdzie, wohin – dokąd

Proszę aby wykonać zdjęcie prac dzisiaj zadanych i przesłać na podanego e-maila.

Do tłumaczeń można używać tłumacza https://translate.google.pl/?hl=pl lub tradycyjnego słownika w wersji książkowej).

Kontakt do nauczyciela: marcin_obrusniksp@o2.pl

Życzę wszystkim dużo zdrowia. Zostańcie w domach abyśmy się mogli wszyscy po okresie kwarantanny związanej z COVID 19 wspólnie spotkać w szkole. #ZOSTAŃWDOMU

Konsultacje telefoniczne: środa w godzinach od 15.00 -17.00 pod numerem 324107010 wew.12


Technika 13.05.2020 r.

Temat: Nowoczesny świat techniki.

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytaj informacje z podręcznika z str 62-63

  2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia 2,3 i 4

  3. Prześlij notatkę z tej i poprzedniej lekcji na poniższego maila

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Plastyka

11.05.2020r.

Temat:

Sztuka użytkowa

  1. Sztuka użytkowa obejmuje projektowanie i wprowadzenie do produkcji przedmiotów codziennego użytku, które są wymyślone przez artystów, a później wytwarzane
    w fabrykach.

  2. Zaprojektuj podstawkę pod telefon z rolki po papierze toaletowym.

  3. Zobacz jak wygląda gotowa podstawka pod telefon z rolki po papierze toaletowym lub wykonaj swój projekt – http://aniamamaagnieszki.blogspot.com/2017/05/podstawka-pod-telefon-z-rolki-po.html

  4. Prace należy wysłać do 15.05.2020r.


Informatyka kl 6

Temat: GIMP – Elementy retuszu i fotomontażu zdjęć

Zadania na 2 tygodnie.

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.

  2. Przeczytaj wiadomości ze stron 108-116.

  3. Obejrzyj film:

    https://www.youtube.com/watch?v=bulZ-Zt5uyA

  4. Zgodnie z instrukcjami zawartymi w filmie, wykonaj retusz dowolnego zdjęcia.

  5. Tak jak pokazano w filmie wstaw do tego zdjęcia inny obraz

  6. Wykonaną pracę prześlij na poniższego maila do dnia 20.05.2020 r.

  7. Oprócz pracy prześlij zdjęcie przed dokonaniem retuszu

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Geografia Klasa VI

Temat do realizacji do 15.05.2020r.

Współczesne problemy Ukrainy

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki materiał:

Współczesne problemy Ukrainy

Należy posłuchać oraz przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 15.05 do godz.20.00 !

Konto na platformie ma każdy uczeń, zdecydowana większość już z niego korzysta.

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Lub przez platformę e – podręczniki


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

 

Zadania na 8 maja 2020 r.:

TEMAT: Powtórka z działu V – Upadek Rzeczypospolitej – filmy i test online.
Epoka Napoleona Bonapartego (podręcznik s.194-198, ćwiczenia s.98-99).

1.Powtórzenie z działu Upadek Rzeczypospolitej.

2. Sprawdź siebie i rozwiąż test online.

3. Zagraj i sprawdź się.

4.Epoka Napoleona Bonapartego (podręcznik s.194-198, ćwiczenia s.98-99)

a) ćwiczenia 1,2,3/98 oraz 5,6/99.

5. Zadania dla chętnych.


Wychowanie do życia w rodzinie

Klasa 6 a

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Chłopcy i dziewczęta otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 7 maja 2020 r.:

Temat dla dziewcząt: Dojrzewam do kobiecości.

Temat dla chłopców: Dojrzewam do męskości.

Wychowanie do życia w rodzinie

Klasa 6 b

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Chłopcy i dziewczęta otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 7 maja 2020 r.:

Temat dla dziewcząt: Dojrzewam do kobiecości.

Temat dla chłopców: Dojrzewam do męskości.


Kl. 6 Muzyka

Vivaldi i 4 pory roku

Rówieśnikiem Bacha był Antonio Vivaldi.

Przeczytajcie od str.148-151.

Obejrzycie film https://www.youtube.com/watch?v=cg8wJxyFmt8

Vivaldi zasłynął głównie jako kompozytor utworów instrumentalnych.

Koncert solowy (np. skrzypcowy, fortepianowy, na trąbkę) to 3 częściowy utwór na instrument solowy i orkiestrę.

Posłuchajcie koncertu wiolonczelowego https://www.youtube.com/watch?v=nVQhXgl-jQY

Zwróćcie uwagę na „dialog” solisty z orkiestrą. Vivaldi pisał na niezbyt popularne instrumenty np. mandolinę https://www.youtube.com/watch?v=9OJ0bsyIryc

Jednak najbardziej popularny jest cykl 4 koncertów skrzypcowych „Cztery pory roku”.

Posłuchajcie fragmenty każdej części. Niektóre są wam znane.

Wiosna https://www.youtube.com/watch?v=07CnGPx5HSg

Lato https://www.youtube.com/watch?v=YuF4oYRktcA

Jesień https://www.youtube.com/watch?v=uZLzPz8pDno

Zima https://www.youtube.com/watch?v=2ltQGDOCP9I

Współczesna wersja Vivaldiego https://www.youtube.com/watch?v=IdCqLN1G4jA Rozpoznajecie jaka to część?

A w ramach luzu jeszcze na wesoło z Grupą MoCarta https://www.youtube.com/watch?v=BXO1-GgfoAI


Wychowanie fizyczne – 8.05.2020

Piłka nożna. Termin realizacji do 14.05.2020 r.

Kilka filmów z piłki nożnej do ćwiczeń w domu lub ogrodzie.

Proszę po rozgrzewce otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:


www.youtube.com/watch?v=f8Ln93U1EhI
www.youtube.com/watch?v=yHCZunlpKvc

www.youtube.com/watch?v=FgaxzwL7G-g

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.


Zadanie domowe:
zapoznaj się z przepisami i zasadami gry w piłkę nożną.

pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C5%82ka_no%C5%BCna

lub oficjalne przepisy

www.pzpn.pl/public/system/files/site_content/941/3245-Przepisy_Gry_2019_2020_Internet_Final.pdf

 

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Technika kl 6A 06.05.2020 r.

Temat: Elementy elektroniki.

Zadania do wykonania:

  1. Utrwal wiadomości ze stron 54-55.

  2. Uzupełnij kartę pracy.

  3. Wyślij kartę na poniższego maila

Karta do pobrania: karta-pracy-elementy-elektroniki

Dla chętnych na dodatkową ocenę – Praca na dwa tygodnie.

Wykonaj na prostych materiałach które posiadasz w domu makietę dotyczącą znajomości elementów elektronicznych. Na str. 56-59 masz pewne wytyczne. Prześlij na poniższego maila zdjęcia oraz filmik.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Plastyka

5.05.2020r.

Temat: Sztuka użytkowa

1. Sztuka użytkowa – przeczytaj z podręcznika str. 94 – 98.

2. Wykonaj notatkę do zeszytu.

3. W tym tygodniu nie trzeba wysyłać notatki 


5 maj  2020r. Język angielski

Klasa VIa

Topic: Unit 7 –powtórzenie    Spotykamy się we wtorek  na discordzie o 9.15


Geografia Klasa VI

Temat do realizacji do 08.05.2020r.

Dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze Litwy i Białorusi

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki dwa materiały:

Dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze Litwy i Białorusi

Litwa i Białoruś – ćwiczenia

Należy posłuchać oraz przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Nie trzeba na maila przysyłać mi żadnych materiałów, wszystko należy zrobić na platformie e – podręczniki !

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 08.05 do godz.20.00 !

Konto na platformie ma każdy uczeń, zdecydowana większość już z niego korzysta.

W przypadku jakichkolwiek problemów ( np. nie otrzymania materiałów na konto ) lub pytań proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Wychowanie fizyczne

Pamiętaj ćwicz (dowolna aktywność z zachowaniem zasad bezpieczeństwa): minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.

Materiał szkoleniowy dla dzieci, młodzieży, rodziców i dzieci „Sport na zdrowie”.

Odcinek „Sport na zdrowie” uświadamia rolę aktywności fizycznej w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Ruch jest nieodzownym elementem życia. Korzyści z uprawiania sportu kojarzymy z kondycją, a mało kto wie, że świetnie wpływa na zdrowie psychiczne. Często nie chce nam się ćwiczyć, bo jesteśmy zmęczeni lub w słabym nastroju i wtedy właśnie paradoksalnie – nie ma nic lepszego na poprawę formy jak sport! Przedstawiamy zalety różnych aktywności, ale każdy musi dobrać sport do indywidualnych wymagań! Zwracamy uwagę na sposób odżywianie osób uprawiających sport. Zobacz film:

www.youtube.com/watch?time_continue=316&v=KSmjz0wjh9M&feature=emb_title

Propozycje zajęć, zapoznaj się i poćwicz:

www.youtube.com/watch?v=U930US8tNPw zumba

www.youtube.com/watch?v=zfFY-Di8wPw pilates

www.youtube.com/watch?v=Df3nSB1p9Eo fitness

www.youtube.com/watch?v=UVFpCQNiGSg tabata

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Wychowanie do życia w rodzinie

Klasa 6 a

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Chłopcy i dziewczynki otrzymają szczegółowe informacje na swoje maile w postaci załączników.

Zadania na 30 kwietnia 2020 r.:

Temat: Mój styl to zdrowie.


Technika 29.04.2020 r.

Temat: Elementy elektroniki.

Przeczytaj wiadomości ze stron 54-55.

Zadania do wykonania:

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.

  2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia nr 1 i 2.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Zadania do wykonania –język angielski – wtorek 28 kwiecień 2020

Klasa VI a

Topic: Piszemy emaila.

Proszę odebrać pocztę na mailu z tematem, instrukcją i zadaniami do wykonania.


Plastyka

27.04.2020r.

Temat:

Początki nowoczesnej architektury

1. Początki nowoczesnej architektury – przeczytaj z podręcznika (str. 92 – 93) i wykonaj notatkę do zeszytu.

2. Wykonaną notatkę proszę przesłać do 30.04.2020r.


Technika kl 6 24.04.2020 r.

Temat: Ćwiczenia w wymiarowaniu

Zapisz temat lekcji w zeszycie i wykonaj w zeszycie ćwiczenia 4 i 6 z stron 50-51

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Geografia Klasa VI

Temat do realizacji do 30.04.2020r.

Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji

Każdy uczeń otrzyma na swoje konto na platformie e – podręczniki dwa materiały:

  1. Republika Czeska i Słowacja
  2. Czechy i Słowacja – ćwiczenia

Należy przeczytać zawarte tam treści a następnie wykonać zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia, które zostaną ocenione.

Nie trzeba na maila przysyłać mi żadnych materiałów, wszystko należy zrobić na platformie e – podręczniki ! Wyjątek stanowi zadanie dla chętnych: Plan kilkudniowej wycieczki na Słowację – to trzeba przesłać na maila.

Uwaga! Udostępnione materiały będą aktywne do 30.04 do godz.20.00

Konto na platformie ma każdy uczeń, albo założył go sam , albo zostało założone przez nauczyciela ( o czym ci uczniowie zostali powiadomieni drogą mailową ).

W przypadku jakichkolwiek problemów proszę o kontakt:

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


HISTORIA

 Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego mailahist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 24 kwietnia 2020 r. :

TEMAT: Rewolucja francuska. Republika francuska.

(podręcznik s.184-193, ćwiczenia s.94-97)

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Uwaga!

Proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń z tej lekcji, chyba że kogoś o to indywidualnie poproszę.

załączniku znajdziecie szczegółowe wskazówki jak wykonać zadania.

1.Powtórzenie z poprzedniej lekcji:

Oglądamy obowiązkowo filmy, które zawierają wszystkie informacje potrzebne na lekcji.

2. Rewolucja francuska (podręcznik s.184-189, ćwiczenia s.94-95)

a)Obowiązkowo obejrzyj dwa filmy i wykonaj ćwiczenie 1,2,3/94-95 oraz 4/95 jako ćwiczenie utrwalające, skorzystaj z podpowiedzi.

3. Republika francuska (podręcznik s.190-193, ćwiczenia s.96-97)

a)Obowiązkowo obejrzyj dwa filmy i wykonaj ćwiczenie 1,2,3/96-97 oraz 4/97 jako ćwiczenie utrwalające, skorzystaj z podpowiedzi.


Wychowanie fizyczne – 24.04.2020

Zapoznaj się:

Dwa ognie (gra znana w Europie) to wieloosobowa zabawa sportowa, przeznaczona głównie dla dzieci. Do gry potrzebne jest boisko lub prostokąt podzielony na dwie równe części oraz piłka (może być do gry w siatkówkę). W grze rywalizują dwa zespoły (o takiej samej liczbie zawodników, w zależności od wielkości placu gry, może ich być od 3 do nawet 20 w każdej z drużyn). „Matek” nie wolno zbijać. Gra polega na wzajemnym „zbijaniu się”, tzn. na uderzaniu piłką w osoby będące w drużynie przeciwnej. Gracze nie mogą wykraczać poza swoją część boiska. Zbicie (czyli punkt) następuje, gdy rzucona piłka dotknie gracza drużyny przeciwnej i spadnie na ziemię. Zbicie nie liczy się, gdy piłka odbije się od ziemi. Łapanie piłki liczy się jako zbicie (chyba, że gracz złapie piłkę od swojej „matki”). W zależności od ustalanych zasad, gra się „na zbicia” lub „na punkty”. Pierwsza ewentualność oznacza, iż trafiony zawodnik schodzi z boiska (wówczas przegrywa ten zespół, który straci wszystkich graczy). Gra na punkty polega na tym, iż każde zbicie liczone.

Pamiętaj aby ćwiczyć (dowolna aktywność z zachowaniem zasad bezpieczeństwa): minimum 3 razy w tygodniu po 30 min.

Zadanie domowe: (gdy dobrze się dziś czujesz) po rozgrzewce trwającej ok. 5/7 min., razem z rodzeństwem lub rodzicami wykonaj tor przeszkód (5-8 elementów) i pokonaj go kilka razy. Następnie znajdźcie trochę miejsca: porzucajcie i chwytajcie piłkę jak w dwa ognie.

Zadanie domowe (dla chętnych na ocenę): opisz jakąś grę rekreacyjną pochodzącą z innego kraju europejskiego.

Zadanie domowe z odpowiedziami proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 29.04.2020 r.

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Język niemiecki 22.04.2020

Hast du Lust, ins Kino zu gehen? (Czy masz ochotę pójść do kina?)

Proszę aby uczniowie wykonali zadanie 4 na str. 54 w podręczniku i zapisali je w zeszycie.

(Kolory to cenna podpowiedź).

Przykład:

Hast du Lust in den Park zu gehen?

Ja, ich habe Lust in den Park zu gehen.

lub

Nein, ich habe keine Lust in den Park zu gehen.

(Jest osiem pytań; cztery odpowiedzi na TAK, a cztery na NIE)

Po wykonaniu zadania proszę przetłumaczyć 6 dowolnych przykładów.

Do tłumaczeń można używać tłumacza https://translate.google.pl/?hl=pl lub tradycyjnego słownika w wersji książkowej).

Tych zadań uczniowie nie muszą przesyłać na e-maila. Sprawdzę jak wrócimy do szkoły.

Kontakt do nauczyciela: marcin_obrusniksp@o2.pl

Życzę wszystkim dużo zdrowia. Zostańcie w domach abyśmy się mogli wszyscy po okresie kwarantanny wspólnie spotkać w szkole. #ZOSTAŃWDOMU

Konsultacje telefoniczne: środa w godzinach od 15.00 -17.00 pod numerem 324107010 wew.12


Muzyka

Zacznij od Bacha” – piosenka rozrywkowa

Posłuchajcie i zaśpiewajcie razem – pios. Str. 142 https://www.youtube.com/watch?v=XLu-1XBPTjQ

Wykonawcą piosenki jest Zbigniew Wodecki. Zbigniew Wodecki urodził się w 1950 roku w Krakowie. Był polskim piosenkarzem, muzykiem multiinstrumentalistą, kompozytorem, aranżerem, aktorem i prezenterem telewizyjnym. Zmarł w 2017 r.

Piosenkę kończy wokaliza. Wokaliza lub scat to wykonywanie linii melodycznej za pomocą sylab (nie ma konkretnego tekstu)

Popatrzcie na zapis nutowy, z pewnością jest dla was tajemniczy.

Mamy tu znak repetycji oraz 1 i 2 voltę. W muzyce volty to dwa różne zakończenia melodii, która się powtarza. Pierwszy raz wykonuje się melodię kończąc pierwszą voltą, a za drugim razem omija się pierwszą voltę i wykonuje drugą.

Legato (po włosku: powiązane) jest sposobem artykulacji w grze na instrumentach muzycznych, w której kolejne dźwięki są grane lub śpiewane płynnie, bez najmniejszych przerw między nimi. Dźwięki o różnej wysokości śpiewa się na jednej sylabie.

Dźwięk na jednej wysokości śpiewa się dłużej, w zależności od wartości nut.

Wodecki zasłynął także znanym wam przebojem https://www.youtube.com/watch?v=eBMxaOeREHA

Przepiszcie do zeszytu wytłuszczony tekst! Nie przesyłajcie, myślę że zobaczę oryginał!


Konkurs plastyczny

Plik do pobrania: Konkurs plastyczny kl. IV-VIII


Informatyka kl 6

Temat: GIMP – Tort ma warstwy i cebula ma warstwy

Zadania na 22.04.2020 r.

  1. Przeczytaj wiadomości ze stron 102-106.

  2. Zapisz temat lekcji w zeszycie.

  3. Zapoznaj się z działaniem narzędzi grafiki przy pomocy filmiku:

    https://www.youtube.com/watch?v=7zuaWYsVdbk

  4. Wykonaj dowolne ćwiczenia z wybranymi narzędziami

  5. Zapoznaj się z tworzeniem warstw w grafice przy pomocy filmiku:

    https://www.youtube.com/watch?v=gwnOv1ofbS4

  6. Na podstawie zdobytej wiedzy wykonaj warstwami rysunek drzewa (str 107 ćw. 2 – Oko w oko z monitorem). Plik z rozszerzeniem XCF prześlij na poniższego maila.

    kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


 

Język angielski

21 kwiecień 2020r. wtorek 

Klasa VIa

 

Topic: Present Perfect-zastosowanie, twierdzenia, przeczenia i pytania.

Proszę odebrać wiadomość na mailu z notatką i instrukcją do zadań.


Plastyka

20.04.2020r.

Temat:

Architektura – tworzymy projekt budynku

  1. Przypominam, że architektura to dziedzina sztuki, w której dziełami są różnorodne obiekty budowlane, projektowane z uwzględnieniem ich przeznaczenia oraz warunków w konkretnym miejscu.

  1. Zaprojektuj dom Twoich marzeń. Możesz go namalować albo narysować. Najpierw zaplanuj,
    w jakim otoczeniu będzie wzniesiony budynek i jakiej wielkości. Następnie zastanów się, gdzie umieścisz wejście, okna, balkony i tarasy oraz ile pomieszczeń powinno się w nim znajdować. Dodawaj elementy stopniowo, od największych i najbardziej ogólnych aż do detali. Swoją pracę możesz uzupełnić fragmentami fotografii, ilustracji z gazet lub naklejkami.

  1. Prace proszę przesłać do 25.04.2020r.


Technika kl 6 17.04.2020 r.

Temat: Wymiarowanie rysunków technicznych.

Nawiązując do ostatniej lekcji dotyczącej wymiarowania, Uzupełnij kartę pracy z załącznika. Podpisz Imieniem i nazwiskiem każdą stronę pracy i prześlij uzupełnioną skanem lub w formie zdjęcia na poniższego maila.

do pobrania: karta-pracy-wymiarowanie-rysunkow-technicznych kl 6

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Geografia

Klasa VI Temat do realizacji do 23.04.2020r.

Zmiany w przemyśle Niemiec

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce: ( uczniom, którzy mają konto na e – podręczniki poniższe materiały udostępni nauczyciel)

https://epodreczniki.pl/a/srodowisko-przyrodnicze-i-gospodarka-niemiec/DD20MtgUQ

Przeczytaj zawarte tam treści a następnie wykonaj zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia.

Zadanie domowe ( na ocenę):

Uczniowie mający konto na platformie e – podręczniki wypełniają przesłany przez nauczyciela test.

Uczniowie, którzy konta nie mają, pobierają test i rozwiązany odsyłają na poniższy adres mailowy.

Test do pobrania: Zmiany w przemyśle Niemiec

Kontakt z nauczycielem – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

Uczniowie nie mający konta proszę , aby jak najszybciej go założyli ( każdy otrzymał nazwę użytkownika i hasło oraz instrukcję)


Język niemiecki 15.04.2020

Uczeń wybiera tylko jedno zadanie A lub B.

  1. Proszę aby uczniowie wykonali krzyżówkę do hasła „DERFRÜHLING” (WIOSNA)

Odpowiedzi w krzyżówce oraz pytania w języku niemieckim uczniowie zapisują w zeszycie.

Uczniowie już takie krzyżówki robili więc powinni sobie poradzić.

  1. Proszę aby uczniowie wypisali i przetłumaczyli 10 słówek związanych z wiosną. Następnie z tymi słówkami uczniowie układają zdania (10 zdań, oczywiście po niemiecku).

Uczniowie już takie zadanie robili więc powinni sobie poradzić.

Do tłumaczeń można używać tłumacza https://translate.google.pl/?hl=pl lub tradycyjnego słownika w wersji książkowej).

Tych zadań uczniowie nie muszą przesyłać na e-maila. Sprawdzę jak wrócimy do szkoły.

Oceny (będą to dwie) za poprzednie prace wyśle na indywidualne adresy e-mailowe po otrzymaniu prac od wszystkich uczniów. Na prace czekam do piątku 24 kwietnia.

Kontakt do nauczyciela: marcin_obrusniksp@o2.pl

Życzę wszystkim dużo zdrowia. Zostańcie w domach abyśmy się mogli wszyscy po okresie kwarantanny wspólnie spotkać w szkole. #ZOSTAŃWDOMU

Konsultacje telefoniczne: środa w godzinach od 15.00 -17.00 pod numerem 324107010 wew.12


HISTORIA

 Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego mailahist88Cybulska@gmail.com

Uwaga!

Proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń z tej lekcji, chyba że kogoś o to indywidualnie poproszę.

 

Zadania na 17 kwietnia 2020 r. :

 

TEMAT: Powstanie kościuszkowskie i trzeci rozbiór Polski

(podręcznik s.174-179, ćwiczenia s. 88-89, słowniczek na końcu podręcznika).

Powtórzenie z działu V: Upadek Rzeczypospolitej

(informacje z działu V w podręczniku, ćwiczenia s.92-93).

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile. W dwóch załącznikach znajdziecie szczegółowe wskazówki jak wykonać zadania, tym bardziej, że przygotowujemy się do testu powtórzeniowego z działu V:

 

Kartę utrwalającą – TEMAT: Kultura polskiego oświecenia. Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja. (s.163-173)– jej rozwiązanie da odpowiedź na pytanie dotyczące opanowania przez Was materiału. Rozwiąż ją wg instrukcji do 21 kwietnia i wyślij.

-Dzisiejszą lekcję ze szczegółową instrukcją wykonania poszczególnych ćwiczeń. Będę miała pewność, że wszyscy zrobili je dobrze, a nie są łatwe.

Tok lekcji

1.Powtórzenie z poprzedniej lekcji:

Oglądamy obowiązkowo filmy, które zawierają wszystkie informacje potrzebne na lekcji.

2. Powstanie kościuszkowskie i trzeci rozbiór Polski

(podręcznik s.174-179, ćwiczenia s. 88-89, słowniczek na końcu podręcznika).

a)Obowiązkowo wykonaj ćwiczenie 1,3 i 4 /88-89, skorzystaj z podpowiedzi.

3. Powtórzenie z działu V: Upadek Rzeczypospolitej

(informacje z działu V w podręczniku, ćwiczenia utrwalające dział s. 92-93).


Wychowanie fizyczne – 17.04.2020

Proszę przeczytaj i zapoznaj się.

 

Pierwsza pomoc przedmedyczna to zespół czynności o charakterze ratunkowym wykonywanych w stosunku do osoby poszkodowanej w wypadku, na skutek urazu lub nagłego ataku choroby, w celu ochrony zdrowia i życia tej osoby oraz zminimalizowania następstw zdarzenia, do momentu udzielenia specjalistycznej pomocy medycznej. Pierwsza pomoc przedmedyczna może być udzielana przez osobę będącą bezpośrednio na miejscu zdarzenia nie posiadającą kwalifikacji i specjalistycznej wiedzy medycznej. Pierwsza pomoc przedmedyczna jest prawnie ustosunkowanym obowiązkiem stanowiącym zarazem jedną z zasad moralnych. Podstawowe zasady jej udzielania są stałe. W zakres czynności pierwszej pomocy przedmedycznej wchodzą:

  • ocena zaistniałej sytuacji, czyli co i kiedy się wydarzyło;
  • zabezpieczenie miejsca zdarzenia, np. ustawienie znaków ostrzegawczych, usunięcie przeszkód w dostępie do ofiary;
  • ocena stanu poszkodowanego, w tym podstawowych funkcji życiowych: przytomność, oddech, odniesione urazy;
  • wezwanie specjalistycznej pomocy, np. poprzez kontakt z numerem 112 – jednolitym europejskim numerem alarmowym;
  • udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej poszkodowanemu w czasie oczekiwania na służby ratunkowe.

Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej zależy od stanu zdrowia ofiary. W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia, jak wypadki komunikacyjne, utonięcia czy wstrząsy, często najważniejszy jest czas podjęcia pomocy oraz odpowiednio wykonywane czynności ratunkowe.

Pierwsza pomoc przedmedyczna rozpoczyna się od zapewnienia sobie bezpieczeństwa poprzez unikanie bezpośredniego kontaktu z płynami ustrojowymi ofiary i odpowiednim postępowaniem na miejscu zdarzenia. Następnie prowadzone są czynności ratunkowe.

Proszę kopiować po kolei poniższe linki do przeglądarki i zapoznaj się:

https://www.youtube.com/watch?v=hi3N-RIhZD8 (omdlenie)
https://www.youtube.com/watch?v=WZZtz93TNK0 (zadławienie)
https://www.youtube.com/watch?v=vRPyllPj4VM (potrącenie)
https://www.youtube.com/watch?v=kzgRNfccetk (porażenie prądem)
https://www.youtube.com/watch?v=KIR1atdj480 (ucisk/ból w klatce piersiowej)
https://www.youtube.com/watch?v=1VvzfAAplUE (rany)

https://www.youtube.com/watch?v=YXXlUvvtD_Y (resuscytacja)

Zadanie domowe (dla chętnych na ocenę):

Sprawdź swoja wiedzę w teście wiedzy o PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ.

Załącznik: Test pierwsza pomoc przedmedyczna

Zadanie domowe z odpowiedziami proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 22.04.2020 r. (np.: 1b, 2a, itd., nie wysyłać zdjęć testu)

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Kl. 6 MUZYKA 17.04.

Barok i J.S. Bach

Przeczytajcie str. 142-147

Posłuchajcie i zaśpiewajcie razem – pios. Str. 142 https://www.youtube.com/watch?v=XLu-1XBPTjQ

Muzyka Jana Sebastiana Bacha jest ponadczasowa; z pewnością słyszeliście: https://www.youtube.com/watch?v=DquxPwY91MI zwróćcie uwagę na instrument i wykonawcę,

A teraz posłuchajcie tą wersję https://www.youtube.com/watch?v=Xh5eCupjS1o

https://www.youtube.com/watch?v=6yRtWrqxtvQ – Aria na strunie G,

a teraz inna wersja https://www.youtube.com/watch?v=rzTT5M8zBu4

Zróbcie w szycie krótką notatkę o J. S. Bachu (7 zdań)


Informatyka kl 6

Temat: Edytor Grafiki GIMP – wprowadzenie do programu.

Zadania na 15.04.2020 r.

  1. Zapoznaj się z wiadomościami ze stron 96-101.

  2. Zainstaluj na swoim komputerze darmowy program GIMP.

    Link do pobrania programu: https://www.dobreprogramy.pl/GIMP,Program,Windows,13219.html

  3. Otwórz program i pierwszy plik, zgodnie z filmem:

    Film do pobrania:

  4. Wypróbuj wybrane przez Ciebie dowolne narzędzia programu i wykonaj dowolną pracę graficzną.

    Jeżeli chcesz się pochwalić Swoim dziełem, możesz je przesłać na poniższego maila. Życzę miłej zabawy.

Ważne: Bardzo proszę uczniów, którzy tego jeszcze nie uczynili, o nadesłanie zaległych prac z programu Scratch. W ramach ćwiczeń proszę również o tworzenie dowolnych skryptów w tym programie, ponieważ za tydzień będzie jego podsumowanie wiadomości.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Muzyka pasyjna

Zapraszam na wielkopostną podróż muzyczną!

Zaczyna się Triduum paschalne, czyli WIELKI CZWARTEK, PIĄTEK I SOBOTA. Muzyka tego okresu ma charakter poważny, opisuje bowiem ostatnie dni życia Chrystusa.

Najstarszą pieśnią jest „Ludu mój Ludu” (łaciński tekst pochodzi z VIII w)

https://www.youtube.com/watch?v=orZo6JesM_E

Muzyka PASYJNA to muzyka wykonywana w okresie WIELKIEGO TYGODNIA.

Pasja większości kojarzy się z zainteresowaniem.

PASJA w muzyce to utwór wokalno – instrumentalny (chór, soliści i orkiestra) opisujący mękę Pańską, oparty na tekstach jednego z czterech ewangelistów.

Pasję czyli opis męki Pańskiej czyta się podczas mszy w niedzielę palmową.

Mistrzem pasji był Jan Sebastian Bach, oraz niedawno zmarły (29.03.2020) Krzysztof Penderecki.

Posłuchajcie fragmentów pasji:

J.S. Bach – Pasja wg Św. Mateusza

https://www.youtube.com/watch?v=WqMMDACUW5E&list=RDWqMMDACUW5E&start_radio=1

Krzysztof Penderecki – Pasja wg Św. Łukasza

https://www.youtube.com/watch?v=SxT3tobBO08

Znanym utworem jest także „Stabat mater dolorosa” (Stała matka boleściwa) Pergolesiergo

https://www.youtube.com/watch?v=qzOmPUu-F_M (zwróćcie uwagę na charakterystyczny głos solisty. To Philippe Jaroussky –francuski śpiewak operowy, rodzaj głosu kontratenor.

W 2004 r. powstał film „Pasja” przedstawiający ostatnie 12 godzin życia Chrystusa.

Po Wielkim Tygodniu następuje Wielkanoc i rozbrzmiewa radosna muzyka.

Jerzy Fryderyk Haendel napisał oratorium „Mesjasz” z najsłynniejszym „Alleluja”.

Oratorium ma podobną budowę co pasja, tylko tematyka jest różna (np. Boże Narodzenie, Stworzenie świata, Pory roku)

https://www.youtube.com/watch?v=22fsUQnOWDE

Pogrubione fragmenty przepiszcie do zeszytu. Nie przesyłajcie!

Życzę zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych!


Zadania do wykonania –język angielski – wtorek 7 kwiecień 2020

Klasa VI a

Topic: U lekarza-rozmawiamy o dolegliwościach.

Proszę odebrać pocztę na mailu z tematem, instrukcją i zadaniami do wykonania.

_____


Plastyka

6.04.2020r.

Temat:

Tworzenie formy rzeźbiarskiej

 

1.Wymyśl i wykonaj rzeźbę wolno stojącą – posążek lub figurkę, którą udekorujesz swój pokój np. podczas świąt Wielkanocnych. Możesz wykonać zajączka lub baranka wielkanocnego.

2.Wykonane prace proszę odesłać na adres mailowy plastykaspkrzanowice@wp.pl

 

 


Informatyka

Temat: SCRATCH – Do biegu, gotowi, start!

Zadania na 03.04.2020 r.

Uczniom, którzy przesłali gotowe prace o nazwie żółta_kulka lub kulkoklikacz, bardzo dziękuję za ich nadesłanie, oceny podam wkrótce. Pozostałą część klasy proszę o wykonanie zadań od strony 64-72, Rys 1-15. Wykonane prace proszę nadesłać w nieprzekraczalnym terminie do 10 kwietnia.

Jeśli ktoś ma pytania do zadania, proszę pisać na maila.

Plik oprócz zapisania na swoim koncie należy zapisać na swoim komputerze.

Tu masz link jak to zrobić:

Zapisywanie pliku na Swoim komputerze

Dodatkowo na maila przesyłam wszystkim cztery filmiki, które znacznie ułatwią wykonanie pracy.

Jeśli ktoś nie otrzyma ode mnie maila, bardzo proszę o mailową informację.

Liczę na to, że tym razem otrzymam 100% prac. Milej zabawy

Dla chętnych (na dodatkową ocenę):

Wykonaj ćwiczenia z strony (73-78) – Wyszukiwanie najmniejszej i największej liczby. Wykonaną pracę zapisz na swoim koncie w programie scratch i dodatkowo na Twoim komputerze. Prześlij ją na maila podanego poniżej

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Wychowanie fizyczne 3.04.2020

Gdy dobrze się dziś czujesz, wykonaj:

  1. Rozgrzewkę trwającą ok. 7 min.
  1. Tabata – zapoznaj się z zasadami:

Trening Tabata jest przeznaczony dla każdego, kto chce poprawić ogólną wydolność organizmu i spalić zbędną tkankę tłuszczową. Doskonale sprawdzi się on w przypadku osób, które nie mają dużo czasu na ćwiczenia i chcą je wykonywać w warunkach domowych o pasującej im porze.

Jak ćwiczyć Tabata – krok po kroku:

– trening należy rozpocząć od 5/7-minut rozgrzewki,

– następnie wybieramy ćwiczenia np. pajacyki, pompki, marsz, przysiady, wyskoki w górę, brzuszki itp. (ćwiczenia mogą być na przemian trudniejsze – łatwiejsze),

– włączamy stoper i pilnujemy, aby wykonywać ćwiczenie przez 20 sekund i robimy 10-sekundową przerwę,

– powtarzamy ćwiczenia przez 4 minuty (w sumie 8 powtórzeń).

 

Pamiętaj, że trening Tabata jest intensywny, dlatego początkujący musi starać słuchać, co mówi Twoje ciało (jeśli czujesz, że nie możesz, odpuść).

  1. Teraz skopiuj poniższy link z przykładową Tabatą lub wpisz go w przeglądarce i obejrzyj film, następnie spróbuj wykonać lub ułożyć swój zestaw ćwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=Au2e8Wy2ZK8

  1. Na koniec wykonaj dwa ćwiczenia rozluźniające lub rozciągające (wg potrzeby).

W związku z zakazem wychodzenia na zewnątrz postaraj się do 8 kwietnia przeprowadzić jeszcze raz taką lekcję w przyszłym tygodniu, a ćwiczenia w Tabacie możesz zmienić/ułożyć, lub znaleźć w Internecie tak aby pasowały Tobie.

  1. Zadanie domowe (dla chętnych na ocenę):

Sprawdź swoją wiedzę w teście wiedzy o Igrzyskach Olimpijskich.

Załącznik: TEST WIEDZY O IGRZYSKACH OLIMPIJSKICH

Zadanie domowe z odpowiedziami proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 7.04.2020 r. (np.: 1a, 2c, itd.)

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


HISTORIA

 

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Uwaga!

Proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń z tej lekcji, chyba że kogoś o to indywidualnie poproszę.

Zadania na 3 kwietnia 2020 r. :

TEMAT: Kultura polskiego oświecenia. Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja.

(podręcznik s.163-173, ćwiczenia s. 83-87, słowniczek na końcu podręcznika)

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile. W dwóch załącznikach znajdziecie szczegółowe wskazówki jak wykonać zadania, tym bardziej, że przygotowujemy się do testu powtórzeniowego z działu V:

– Kartę pracy Od Wettinów do II rozbioru– jej rozwiązanie da odpowiedź na pytanie dotyczące opanowania przez Was materiału. Rozwiąż ją wg instrukcji do 7 kwietnia i wyślij.

-Dzisiejszą lekcję ze szczegółową instrukcją wykonania poszczególnych ćwiczeń. Będę miała pewność, że wszyscy zrobili je dobrze, a nie są łatwe.

Tok lekcji

1.Powtórzenie z poprzedniej lekcji: film obowiązkowo i linki dla chętnych.

2. Oglądamy obowiązkowo filmy, które zawierają wszystkie informacje potrzebne na lekcji, chętni oglądają film live i rozwiązują ćwiczenia interaktywne.

3. Kultura polskiego oświecenia. (podręcznik s.163-168, ćwiczenia s. 83-84, słowniczek na końcu podręcznika)

a)Obowiązkowo wykonaj ćwiczenie 1,2 /83, skorzystaj z podpowiedzi.

Inne ćwiczenia robimy wg załącznika.

4.Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja.(podręcznik s.169-173, ćwiczenia s. 85-87, słowniczek na końcu podręcznika)

a)Obowiązkowo wykonaj ćwiczenie 1 i 3/85, skorzystaj z podpowiedzi.

Inne ćwiczenia robimy wg załącznika.

5.Ćwiczenia utrwalające: ćwiczenia interaktywne i aplikacje do rozwiązania.


Język niemiecki

Plik do Pobrania: zadania 01.4 klasy 6


Geografia

Klasa VI Temat do realizacji do 08.04.2020r.

Europa Południowa – kultura śródziemnomorska, turystyka

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce:

https://epodreczniki.pl/a/europa-poludniowa—kultura-srodziemnomorska-turystyka/D12jFf1ja

Przeczytaj zawarte tam treści a następnie wykonaj zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia.

Zadanie domowe ( na ocenę):

  1. Karta pracy – Turystyka w Europie Południowej.
  2. Plik do pobrania: Turystyka w Europie Południowej

Zadanie domowe proszę odesłać na poniższy adres mailowy.

Kontakt z nauczycielem – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

 


Kl. VI 3.04.2020 r. MUZYKA

Orkiestry dęte” – piosenka, skład orkiestr dętych

Orkiestra dęta to zespół instrumentalny w którym grają instrumenty dęte i perkusyjne . Najczęściej wykonują muzykę marszową.

Przeczytajcie tekst na str. 139, wypiszcie instrumenty orkiestry dętej (z ilustracji) i prześlijcie na adres blonska.muzyk@wp.pl

Posłuchajcie piosenki „Orkiestry dęte” str. 136

https://www.youtube.com/watch?v=fcvqLRCQ2tA Piosenka wpadająca w ucho, refren już umiecie! Posłuchajcie parę razy i…pośpiewajcie.

Najbardziej popularne są dęte orkiestry wojskowe i górnicze.

https://www.youtube.com/watch?v=ItMrsoFUjl0 w czasie marszu wykonują także tzw. Musztrę paradną. Warto obejrzeć całość!!! I jeszcze to: https://www.youtube.com/watch?v=0c3wQIY3mIg

https://www.youtube.com/watch?v=br_G2ajlnx4

Na zakończenie wersja piosenki w formie wesołego teledysku

https://www.youtube.com/watch?v=aif3lcGvcr4


Technika kl 6A 01.04.2020 r.

Temat: Wymiarowanie rysunków technicznych.

Przeczytaj krótką informację z podręcznika ze strony 48-49. Zapisz powyższy temat lekcji i wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1 i 2. Nie śpiesz się, wykonaj rysunki starannie.

Przypominam również uczniom, którzy nie przesłali mi jeszcze zaległych prac z rzutowania aksonometrycznego, że minął już czas ich  nadsyłania. Bardzo proszę o ich wykonanie i przesłanie do najbliższego piątku, tj. 3.04.2020 r.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Matematyka

Temat: Odejmowanie liczb ujemnych 31.03.2020.
1. Wejdź w poniższy link
www.youtube.com/watch?v=zKhHpYXDbUA
2. Zapisz zadania wraz z rozwiązaniem w zeszycie
1. Oblicz:
a) (−17) + 23 =. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
b) (−32) + 46 =. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
c) 18 − 24 =. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
d) (−56) + (−34) =. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
e) (−35) − 24 =. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
f) (−24) − (−18) =. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. Suma liczb −5 i −2 jest równa:
A. 7 B. −7 C. 3 D. −3
3. Oblicz:
a) 6 − 9,1 = . . . . . . . . . . . . . . .
b) −1 + (−5,5) = . . . . . . . . . . .


31 marzec 2020r. Język angielski

Klasa VIa

Topic: Health -zdrowie

Proszę odebrać wiadomość na mailu lub na klasie online z notatką i instrukcją do zadań.


Plastyka

30.03.2020r.
Temat:
Rzeźba
1. Rzeźba – przeczytaj z podręcznika (str. 72 – 81).
2. Wykonaj notatkę do zeszytu (jeżeli nie masz zeszytu, ponieważ masz go w szkole napisz na kartce, po powrocie do szkoły wkleisz ją).
1. Co to jest rzeźba?
2. Jakie są narzędzia rzeźbiarskie?
3. Jakie są środki wyrazu rzeźby?
4. Jak rozwija się ta dziedzina współcześnie?
5. Jakie są rodzaje rzeźby?

Pliki:


Wykonane zadanie proszę odesłać na adres – plastykaspkrzanowice@wp.pl do 5.04.20120r.


Muzyka

tematy na 27.03.2020 r.

Instrumenty dęte

Przeczytaj str. 120-129 (dużo ilustracji, niewiele tekstu)

Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=uF4MOfTyRgw

Zrób w zeszycie notatkę z podziałem na instrumenty dęte drewniane i blaszane.

Przyjemnie będzie w trakcie pisania posłuchać:

Polka dziadek https://www.youtube.com/watch?v=iiQQTfVj2gs

Lot trzmiela flet https://www.youtube.com/watch?v=LI3wIHFQkAk

Lot trzmiela tuba https://www.youtube.com/watch?v=U18032huKRg

Lot trzmiela trąbka https://www.youtube.com/watch?v=cHaP1-XKw6k

Lot trzmiela organy https://www.youtube.com/watch?v=hHZvMAJUN5g

Lot trzmiela kwintet instr. Dętych https://www.youtube.com/watch?v=xZO5KTJTwhE

Napisz mi mailem która wersja „Lotu trzmiela” podobała ci się najbardziej! blonska.muzyka@wp.pl


Wychowanie fizyczne

Klasa VI Zadania do realizacji do 02.04.2020r.

Ćwicz codziennie z …

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce: https://4f.com.pl/4ftrenujzdomu

i codziennie ćwicz kilka minut z wybranym Ambasadorem 4F

Zadanie domowe:

  1. Zapoznaj się z podstawowymi przepisami i zasadami gry w piłce ręcznej.

Zadanie domowe dla chętnych ( na ocenę):

  1. Idea starożytnego i nowożytnego ruchu olimpijskiego.
  2. Symbolika flagi i znicza olimpijskiego.

Zadanie domowe proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego

Kontakt z nauczycielem – Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Informatyka kl 6

Temat: SCRATCH – Do biegu, gotowi, start!

Zadania na 27.03.2020 r.

Jeżeli potrafisz, pracę wykonaną na poprzedniej lekcji prześlij na maila podanego poniżej.

Proszę  o przeczytanie wiadomości z podręcznika ze stron 68-72.

Spróbuj wykonać ćwiczenia jak na rys. 9-15 ze str 68-72. Zapisz pracę na swoim koncie Scratch pod nazwą żółta_kulka. Jeżeli potrafisz zapisać pracę na Swoim komputerze, prześlij ją na maila podanego poniżej.

Podpowiedź:

Pamiętaj o utworzeniu zmiennej: liczba punktów, w skrypcie ZDARZENIA, a w przycisku – kiedy otrzymam, wybierz opcję nowa wiadomość, i wpisz tekst: Start_gry.

Do pobrania obraz:

Obraz do pobrania

Mam nadzieję, że będzie wszystko działało. A jeśli nie – nie martw się, poprawimy to po powrocie do szkoły.

Dla chętnych (na dodatkową ocenę):

Wykonaj ćwiczenie z strony 72 pod tytułem: DLA ZAINTERESOWANYCH. Wykonaną pracę zapisz na swoim koncie w programie scratch i dodatkowo na Twoim komputerze. Prześlij ją na maila podanego poniżej

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 27 marca 2020 r.:

TEMAT: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów i I rozbiór Polski.

  1. Powtórzyć informacje o Stanach Zjednoczonych Ameryki. W tym celu sprawdź czy wykonałeś na lekcji ćwiczenia 1 i 2 ze s. 72. Jeśli nie, to uzupełnij.

Pamiętaj!

Do rozwiązania ćwiczeń potrzebny jest podręcznik i zawarte w nim treści, mapy, ilustracje. Bądź detektywem i znajdź je, wtedy na pewno zrobisz ćwiczenia dobrze. Czytaj uważnie polecenia. Korzystaj też z taśmy chronologicznej znajdującej się na początku każdego tematu. Ćwiczenia są krótkie.

2. Rzeczpospolita pod rządami Wettinów – – podręcznik s.152-157, ćwiczenia s.78-80.
a) Wykonaj ćwiczenia: 1 i 2 i 3.
3. I rozbiór Polski.– podręcznik s.158-162, ćwiczenia s.81-82.
a) Wykonaj ćwiczenia: 1, 3 i 4.
4. Chętni uczniowie mogą poszerzyć informacje, obejrzeć filmy lub rozwiązać zadania utrwalające na stronach:
a) Bajkowo o rozbiorach
https://epodreczniki.pl/a/film/D17KZKoas
b) Film zawierający elementy powtórzeniowe, treści z obecnej lekcji oraz informacje, które będziemy poznawać na przyszłych lekcjach.
www.youtube.com/watch?v=o79LE_karL8&t=321s
Proszę wykonać ćwiczenia najpóźniej do 2 kwietnia.


Język niemiecki 25.03.2020

Proszę aby uczniowie wykonali zadanie 13 na str. 48 w podręczniku i zapisali je w zeszycie.

(Kolory to cenna podpowiedź). Niektóre sklepy mogą się powtórzyć.

Przykład:

Wo kauft Frau Malin Brot?

Brot kauft Frau Malin in der Bäckerei.

Wo kauft Frau Malin Bananen?

Bananen kauft Frau Malin in ………….

Zeszyt ćwiczeń: zadanie 1 str. 67 (krzyżówka). Proszę aby również została zapisana w zeszycie.

Podpowiedź: Hasło to stolica jednego z krajów związkowych niemiec (Landów)

Do tłumaczeń można używać tłumacza https://translate.google.pl/?hl=pl lub tradycyjnego słownika w wersji książkowej).

W poprzedniej wiadomości pisałem że będę oceniał prace uczniów jak wrócimy do szkoły.

Ponieważ czas odwołania zajęć szklonych się przedłużył a wprowadzone zostało zdalne nauczanie, proszę aby wykonać zdjęcie prac dzisiaj zadanych i przesłać na podanego e-maila do wtorku 1 kwietnia. Ocenię je i drogą e mailową poinformuję o ocenach.

Kontakt do nauczyciela: marcin_obrusniksp@o2.pl

Życzę wszystkim dużo zdrowia. Zostańcie w domach abyśmy się mogli wszyscy po okresie kwarantanny spotkać w szkole.

Konsultacje telefoniczne: środa w godzinach od 15.00 -17.00 pod numerem 324107010 wew.12


Geografia

Temat do realizacji do 01.04.2020r.

Przegląd państw na mapie politycznej Europy

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce:

https://epodreczniki.pl/a/przeglad-panstw-na-mapie-politycznej-europy/D6DN4AqHs

Przeczytaj zawarte tam treści a następnie wykonaj zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia.

Zadanie domowe ( na ocenę):

  1. Odczytaj z mapy w atlasie historycznym nazwy państw, z którymi Polska graniczyła w 1989 roku. Porównaj je z naszymi dzisiejszymi sąsiadami i stwierdź, co się zmieniło.
  2. Wypisz państwa leżące po części w Europie i w Azji,
  3. Podaj przykłady europejskich terytoriów zależnych.

Zadanie domowe proszę odesłać na poniższy adres mailowy.

Kontakt z nauczycielem – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

 


Matematyka 26.03.2020

Temat: Dodawanie liczb ujemnych
1.Otwórz film

www.youtube.com/watch?v=TCZUgM6WS64

2. Spróbuj samodzielnie obliczyć (oczywiście w zeszycie):
 18+(-21)=
 24+(-32)=
 -60-(-17)=
 -6+0,5=
 -7+(-2)=

 


Technika 25.03.2020

Temat: Rzutowanie aksonometryczne

Proszę o utrwalenie wiadomości z rzutowania aksonometrycznego poprzez przeczytanie wiadomości ze strony 46 podręcznika, i wpisanie w zeszycie tematu lekcji: „Ćwiczenia w rzutowaniu aksonometrycznym” oraz wykonanie rysunku na podstawie ćw.5 strona 47.

Proszę również o wykonanie rysunku z rzutowania w dimetrii na białej kartce formatu A4 w układzie sześcian i ustawiony na nim ostrosłup o podstawie kwadratu ( w załączniku czarna bryła ustawiona na niebieskiej). Pracę proszę podpisać pismem technicznym (imię, nazwisko, klasa). Scan lub zdjęcie pracy proszę przesłać na poniższego maila. Natomiast jej oryginał zachować do kontroli.

DLA CHĘTNYCH (na dodatkową ocenę): Z podanych w załączniku figur stwórz inny układ i wykonaj ich dwa rysunki w dimetrii i izomterii. Wykonaną pracę również proszę przesłać na poniższego maila, a oryginał zachować do kontroli.

Plik do pobrania: Bryły kl.6

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


 

Biologia

Zadanie dla klasy 6a

Proszę zrobić w zeszycie ćwiczeńćw.1,2 str. 77 ćw. 3,4 str.78( do 3 kwietnia br.)

Dla chętnychćw. 5,6, 7 str.79

Dal tych, którzy zgubili swoje ćwiczenia mam dobrą wiadomość : mogą je pobrać w formacie pdf.

Uwaga. Wszystkie pytania  oraz zdjęcia z wykonanych ćwiczeń kierować na adres mailowy mklima@spoko.pl

Jeżeli ktoś wysłał na inny adres mailowy to bardzo proszę wysłać jeszcze raz namklima@spoko.pl

Plik do pobrania: zeszyt-cwiczen-puls-zycia-klasa-6-zadania-na-marzec-kwiecien

 

 

Pozdrawiam p. M. Klima


Język angielski

Zadania do wykonania –język angielski A.Januszkiewicz Klasa VI a,

Proszę o przesłanie na mojego maila swoich maili do wtorku 24 marca do godz.10

Proszę też sprawdzić czy w swoich ćwiczeniach macie wklejki z kodami do ćwiczeń online i napisać mi czy macie czy nie.

Jeśli wklejki posiadacie spróbujcie postąpić według instrukcji na wklejce, każdy kod podany na wklejce jest indywidualny i nie dzielcie się nimi ,jeśli ktoś nie ma tej wklejki.

Proszę się najpierw zarejestrować – Register, używając kodu z wklejki, następnie dołączyć do klasy Join class ,wybrać i podać kod podany ode mnie kod ten otrzymacie na maila ,którego mi podacie do jutra.

Ten kod podany przez mnie jest tylko dla waszej klasy i nie przyda się żadnej innej klasie.

W razie pytań piszcie na maila.

Kontakt z nauczycielem A.Januszkiewicz : angielski_januszkiewicz@onet.pl

 


Język niemiecki

Pliki do pobrania: zadania dla klas 6 a i b


Religia

Temat: Liturgia sakramentu bierzmowania.
Kontakt do nauczyciela: ks. Michał Krupa, Michal.Krupa@diecezja.opole.pl

Geografia

Tematy do realizacji do 25.03.2020r.

  1. Lekcja powtórzeniowa: Współrzędne geograficzne

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce:

https://epodreczniki.pl/b/wspolrzedne-geograficzne/P2DAcpAyV

Przeczytaj zawarte tam treści a następnie wykonaj zamieszczone tam interaktywne ćwiczenia.

  1. Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn

Zadania w zeszycie ćwiczeń:

s.58-60, ćwiczenia od 1 do 5.

Dla chętnych: s.61, ćwiczenia 6 i 7

Kontakt z nauczycielem – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

 


Plastyka

  1. W tym tygodniu proszę wykonać plakat.
    Proszę wykonać plakat w formacie A3, technika dowolna.
    Temat plakatu to:
    Corona? Wolę bez – myję ręce.
  2. W przyszłym tygodniu (tj. 23.03 – 27.03.2020r.) proszę wykonać kartkę wielkanocną (format kartki dowolny, technika dowolna).                                                                                                                                                                                                              W razie wszelkich pytań proszę o kontakt mailowy: beatakalejagorzalnik@wp.pl

Wychowanie fizyczne

Zagraj: https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia
Zapoznaj się: https://youtu.be/DF4znGEcBPU

Nauczyciele wychowania fizycznego.


HISTORIA

Chętni uczniowie mogą wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń:

s.76-77, ćwiczenia od 1 do 6.

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek-Cybulską: jolacybulska5@gmail.com


Matematyka
Zadania powtórzeniowe do wykonania w zeszycie.Proszę nie przepisywać treści, wystarczy numer zadania i rozwiązanie.
W razie potrzeby proszę się kontaktować z U.Słoką na adres  matfizsloka@gmail.com

Język polski

Drodzy Uczniowie!

Proszę wykonać następujące zadania:

  • Utrwalić wiadomości z odmiennych i nieodmiennych części mowy.
  • Ćwiczyć nadal opis przeżyć wewnętrznych (podręcznik str.202, zad.1a,b,c – zadanie zostanie ocenione po powrocie do szkoły).
  • Korzystając z planszy zamieszczonej w podręczniku str.196, na kartce A4 przygotować wywiad z poetą.
  • Dla chętnych – nauczyć się na pamięć wiersza Juliusza Słowackiego „W pamiętniku Zofii Bobrówny”.

Praca w ćwiczeniach: (wszystkie zadania zostaną ocenione po Waszym powrocie do szkoły).

  • Od str.5 do str.8 zadania:1,2,3,4,5,6, dla chętnych 7,8,9
  • Od str.25 do str. 26 zadania:1,2,3,4,5,6,7
  • Od str.57 do str.59 zadania:1,2,3,4,5

Kontakt z nauczycielem: kaczmar.anida@gmail.com

Powodzenia!


Technika

Proszę  o wykonanie rysunków z rzutowania na białej kartce formatu A4 lub wydrukowanej w plikach do pobrania. Wykonane prace proszę zachować do kontroli.

Pliki do pobrania:

karta pracy-rzuty prostokatne

karta pracy – rzuty aksonometryczne

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Informatyka

Programowanie w Scratch

Proszę  o przeczytanie wiadomości z podręcznika ze stron 64-67 i wykonanie ćwiczeń rys. 1, 2, 3, 4 i 6 oraz  zapisanie pracy na swoim koncie Scratch.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl

 


Język angielski

Zadania do wykonania

W ramach powtórek podręcznik:

1)Str.35 zad.1, 2

2)Str.61 zad.1,3,5,6

3)Str.82 zad.1 dopasuj teksty do pytań 1-4

4)Str.87 zad.1,2–które słówko nie pasuje,   3,9

Proszę odpowiedzi zapisać do zeszytu, z numerem strony i zadania

Proszę zapisać Lesson i Topic:Zadania powtórkowe

Kontakt z nauczycielem A.Januszkiewicz  :     angielski_januszkiewicz@onet.pl


Biologia

Proszę przeczytać str.93-96 z podręcznika temat: Płazy – kręgowce wodno-lądowe i zrobić notatkę składającą się z 5 minimum zdań.

Pozdrawiam p. Magda Klima

kontakt: mklima@spoko.pl

 

Skip to content