kl 4


Matematyka – 25.06.2020.

Temat: Siatki prostopadłościanu.

  1. Obejrzyj film do 6.40 min:

www.youtube.com/watch?v=6WBQAXB6ZAw

  1. Jako notatkę do lekcji narysuj siatkę prostopadłościanu o wymiarach 2cm. x 3cm. x 5cm.
  2. Notatki nie wysyłamy.

Matematyka – 23.06.2020.

Temat: Opis prostopadłościanu.

  1. Obejrzyj film:

www.youtube.com/watch?v=5h9CyxzieDk

  1. Jako notatkę do lekcji narysuj i przepisz materiał w 6.50 min. filmu.
  2. Notatki nie wysyłamy.

HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 19 czerwca 2020 r.:

TEMAT: Test całoroczny online. Gra historyczna „Poznaję swój kraj”.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


MUZYKA

Już za parę dni” i inne piosenki wakacyjna

Zbliża się koniec roku, więc my wracamy również do tematyki wakacyjnej

Posłuchajcie piosenki „Lato, lato” i wczujcie się w klimat: https://www.youtube.com/watch?v=Sw4jcFyCSF0

Jest to piosenka z filmu https://www.youtube.com/watch?v=p_vur4mASN8 takie były kiedyś filmy!!!

Posłuchajcie nowej piosenki N. Kukulskiej „Czułe struny” przypomina wam coś ten utwór? https://www.youtube.com/watch?v=R0OtzzL_gH4

W klimat wakacyjny wprowadzi was także „Grupa MoCarta”

https://www.youtube.com/watch?v=Tj_b20OkUXU pewnie rozpoznaliście niektóre utwory!

Na koniec zaśpiewajcie piosenkę w wersji karaoke https://www.youtube.com/watch?v=7CB6cH43fVA

https://www.youtube.com/watch?v=z2wsz7qbxP8

Życzę Wam przyjemnych wakacji! Wypoczywajcie i wracajcie we wrześniu do murów szkoły!!!


Informatyka kl 4

Temat: Edytor tekstu. Podsumowanie

Zadania do wykonania:

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

2. W edytorze wykonaj pracę zawierającą obrazy i teksty na temat:

Bezpieczeństwo podczas wakacji

3. Zapisz pracę i na razie nie prześlij na mojego maila


Technika

Temat: Piesza wycieczka

Zadania do wykonania:

1. Przeczytaj wiadomości ze stron 71-73.

2. Zapisz temat lekcji w zeszycie.

3. Omów z rodzicami lub rodzeństwem ćwiczenie 2

4. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1 i 3 z strony 71.

5. Notatki nie przesyłaj na razie do mnie


Wychowanie fizyczne

Proszę, aby do końca roku szkolnego w ramach lekcji wychowania fizycznego każdy z Was udoskonalał grę w badmintona, ringo, unihokej, tenis ziemny, siatkówkę plażową, gry ruchowe. Skorzystać z tego można również na Orliku w Krzanowicach od poniedziałku do piątku w godzinach od 16.00 do 21.00 oraz w sobotę i niedzielę od 15.00 do 21.00.

Proszę pamiętać, aby ćwiczyć (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min., a przed zajęciami wykonać rozgrzewkę.

Rekreacja ruchowa, aktywny wypoczynek – forma ruchu, którą podejmujemy w wolnym czasie poza obowiązkami zawodowymi, społecznymi, domowymi i nauką. Stosowana na celu zaspokojenia podstawowych potrzeb ruchowych organizmu oraz relaksu, odpoczynku i rozrywki.

Rekreacja jest nastawiona na podtrzymywanie naszej naturalnej sprawności fizycznej. Dzięki niej możemy cieszyć się lepszym samopoczuciem oraz zdrowiem. Wydzielane podczas wysiłku endorfiny poprawiają humor. Szybciej krążąca krew po organizmie dotleni wasze mięśnie i mózg. Wpłynie to pozytywnie na samopoczucie oraz zmniejszy dolegliwości spowodowane pracą. Poprawi pamięć i koncentrację, a spokojna, równomierna praca serca dobrze zrobi jego sprawności i uchroni was przed wieloma chorobami. Korzystajcie z tych możliwości jak najczęściej. Droga rekreacji pozwoli wam na rozładowanie codziennych emocji, stresu, poprawę samopoczucia oraz integrację z najbliższymi. Dlatego nie zwlekajcie. Idźcie na spacer, rower, salę lub boisko itp. Zabierzcie rodzinę, znajomych, bo nic tak nie buduje relacji jak wspólna aktywność fizyczna.

Proszę zapoznać się:

www.youtube.com/watch?v=b9XVly_ioHE (aktywności fizyczna)

www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K (piramida żywienia)

http://scholaris.pl/resources/run/id/109938 (prawidłowa postawa)

www.youtube.com/watch?v=WoyPjVz-uSw (bezpieczeństwo w górach)

www.youtube.com/watch?v=sX5qMARHYBk (bezpieczeństwo nad wodą)


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 9 czerwca 2020 r.:

TEMAT: Podsumowanie działu IV „Ku współczesnej Polsce”.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Plastyka

8.06.2020r.

Temat:

Barwy w plastyce – powtórzenie

1. Niedługo wakacje! Wszyscy się już cieszymy. Gdzie w tym roku na wakacje…? Proszę abyś stworzył nazwę dowolnego miasta lub państwa, w formie liter ozdobnych, w które wplecione są elementy charakterystyczne dla danego miejsca. Czasami obrazy zastępują same litery. Życzę powodzenia!

2. W tym tygodniu nie trzeba wysyłać wykonanej pracy plastycznej.

3. Kto chce pochwalić się wykonaną pracą może wysłać na e-maila.


Matematyka – 9.06.2020.

Temat: Pole prostokąta.

  1. Obejrzyj film:

www.youtube.com/watch?v=yVG2uLeJwNc

  1. Jako notatkę do lekcji narysuj i przepisz materiał w 10 min. filmu.
  2. Notatki nie wysyłamy.


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 5 czerwca 2020 r.:

TEMAT: „Solidarność” i jej bohaterowie.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Kl.4 MUZYKA

Szanty i „Morskie opowieści!

Zbliża się koniec roku, więc my wracamy również do tematyki wakacyjnej. Przypomnijcie sobie „Zieloną Szkołę” , pamiętacie może tą piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=bAzDIhWtXdI ten utwór to gatunek, który nazywany SZANTY. Str. 119.

Szanty to piosenki opowiadające o morzu i codziennym życiu na statku. Pomagały one w wykonywaniu długich i monotonnych, ale rytmicznych czynności. Śpiewali je sami wykonujący pracę, a jeśli była taka potrzeba – ton nadawał szantymen (solista), a odpowiadał chór pracujących. W zależności od wykonywanej pracy szanty byłe szybkie lub wolne.

Teksty szantów są zmieniane. Tekst z podręcznika też trochę jest zmieniony, ale pośpiewajcie

https://www.youtube.com/watch?v=bAzDIhWtXdI

Każdy pewnie lubi Grupę MoCarta popatrzcie https://www.youtube.com/watch?v=rL3UvWSX6s0

A teraz posłuchajcie i popatrzcie na znakomitego polskiego pianistę i satyryka Waldemara Malickiego

https://www.youtube.com/watch?v=o67LjAVsNio

Jeśli ktoś ma zaległości z zadaniami, to przysyłajcie jak najszybciej, trzeba wystawić OCENY!


Technika kl 4

Temat: W podróży

Zadania do wykonania:

1. Przeczytaj wiadomości ze stron 68-70.

2. Zapisz temat lekcji w zeszycie.

3. Omów z rodzicami lub rodzeństwem ćwiczenia 1, 2 i 3

4. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 4 z strony 70

5. Notatki nie przesyłaj na razie do mnie

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Matematyka – 4.06.2020.

Temat: Co to jest pole figury. Jednostki pola.

  1. Obejrzyj film:

www.youtube.com/watch?v=cWGPWHZy-Hg

  1. Jako notatkę do lekcji narysuj i przepisz materiał w 3 min. filmu.
  2. Obejrzyj film:

www.youtube.com/watch?v=YGDlvFFJS7Y

  1. Jako notatkę do lekcji przepisz materiał w 4.40 min. filmu.
  2. Notatki nie wysyłamy.

Matematyka – 2.06.2020.

Temat: Ułamki dziesiętne- podsumowanie wiadomości.

  1. Rozwiąż zadania zapisane w pdf. i wyślij na mój adres email

Plastyka

1.06.2020r.

Temat:

Papierowe składanki

1. Zapoznaj się z poniższym linkiem

https://www.youtube.com/watch?v=vLQ-dcDv9yY&feature=share&fbclid=IwAR09aS-uehb3Z2cfqqm5KX9GlH66i_3UD227FqNtpzP-S6zJ3Dry90FILxs

2. Z okazji Dnia Dziecka w tym tygodniu nie trzeba wysyłać żadnej pracy plastycznej


Informatyka kl 4

Temat: Edytor tekstu. Nasze pasje.

Praca na dwie lekcje

Zadania do wykonania:

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.

  2. Przeczytaj informacje z stron118-119.

  3. Na podstawie przeczytanych informacji stwórz własny album.

  4. Można zrobić pracę w grupach kilku osobowych, przesyłając sobie mailowo fragmenty pracy.

  5. Zapisz pracę na Swoim komputerze i na razie nie przesyłaj na mojego maila.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


29.05.2020 r. MUZYKA

Kolorowe dzieci” piosenka i volty

Zbliża się Wasze święto, więc i piosenka o tematyce dziecięcej.

Posłuchajcie: https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

Przyglądając się nutkom na str.116, zobaczycie takie znaki:

Te klamry to VOLTY.

Śpiewa lub gra się do znaku powtórzenia pierwszej volty, potem wracamy do początku lub znaku powtórzenia i śpiewamy/gramy , opuszczamy pierwszą voltę i „przeskakujemy” na drugą. Dzięki temu znakowi zapis nutowy jest krótszy!.

Posłuchajcie: https://www.youtube.com/watch?v=EVjvOBs2Z8I

Tekst w książce nie zgadza się z nagraniem, kolejność zwrotek jest przestawiona.

Majka Jeżowska jest wokalistką która wykonywała głównie utwory dla dzieci.

Z pewnością znacie też tą piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=tcI6L8YuSAA

Zaśpiewajcie ją z karaoke https://www.youtube.com/watch?v=ZtC2LRovu6k

Niektórzy mają u mnie zaległości, zbliżamy się do wakacji więc trzeba wystawić oceny!

Życzę WAM z okazji DNIA DZIECKA dużo zdrowia, radości i spełnienia marzeń!!!


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 29 maja 2020 r.:

TEMAT: Jan Paweł II -papież pielgrzym.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.

 


Wychowanie fizyczne – 29.05.2020

dla klasy IVA

Lekkoatletyka. Termin realizacji do 4.06.2020 r.

Filmy z lekkiej atletyki do ćwiczeń w domu lub ogrodzie.

Proszę po rozgrzewce według własnego pomysłu lub

www.youtube.com/watch?v=_7RtXGxe1-Q

Następnie proszę otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:

www.youtube.com/watch?v=raZKrgmLSBA

www.youtube.com/watch?v=jI5B0u51SI4

www.youtube.com/watch?v=8vI4vSyTvNs

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.

Zadanie domowe (obowiązkowe dla wszystkich na ocenę):

Wykonaj trzy testy sprawdzające i wyślij podpisane imieniem i nazwiskiem + wyniki do swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 2.06.2020 r.:

– szybkość – pokazane na filmie od 0:20 s do 1:02 (ilość klaśnięć)

httpswww.youtube.com/watch?v=HEKMt4GAnHw

– siła mięśni brzucha (ilość tzw. „brzuszków”)

https://www.youtube.com/watch?v=4fsmYTY3NlI

– skok w dal z miejsca (odległość w centymetrach)

www.youtube.com/watch?v=b2XOIN08lkE

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl


Technika kl 4

Temat: Jak dbać o ziemię?

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytaj wiadomości ze stron 64-67.

  2. Zapisz temat lekcji w zeszycie.

  3. Rozwiąż wszystkie ćwiczenia z stron 64-67..

  4. Wykonaj i zapisz w zeszycie ćwiczenia: 1, 3 i 4.

  5. Scan lub zdjęcie notatki z tej lekcji oraz z poprzedniej prześlij na poniższego maila.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Matematyka – 28.05.2020.

Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych.

  1. Obejrzyj film:

www.youtube.com/watch?v=DzrvbAciY6k

  1. Jako notatkę do lekcji przepisz „Zapamiętaj”(9.10 min) oraz wszystkie przykłady z filmu.
  2. Notatki nie wysyłamy.

Matematyka – 26.05.2020.

Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych cz.2

  1. Obejrzyj film:

www.youtube.com/watch?v=NMB4738BeFU&t=67s

  1. Jako notatkę do lekcji przepisz „Zapamiętaj”(8 min) oraz wszystkie tabelki z filmu.
  2. Notatki nie wysyłamy.

Plastyka

25.05.2020r.

Temat:

Techniki malarskie – powtórzenie wiadomości

1. Powtarzamy dziś na lekcji plastyki o malarstwie. Zapoznaj się z poniższym linkiem. Na końcu prezentacji wykonaj zadanie.

Powodzenia!

https://view.genial.ly/5eb26e9306dde00d3f42efc3/presentation-techniki-malarskie?fbclid=IwAR09fqQgWSvwwaaPQVTsoa0GtsgSMuV2giwFRCCZqilsfvW-BOhsgTxQT8k

2. W tym tygodniu nie trzeba wysyłać żadnej pracy 


Informatyka

Temat: Edytor tekstu. Kolejno odlicz – style i numerowanie

Zadania do wykonania do dnia 22.05.2020 r.

  1. Zapoznaj się z informacjami z str.115-116

  2. Obejrzyj filmik:

    https://www.youtube.com/watch?v=GhbS7IshTjw

  3. Korzystając z wiadomości zawartych w internecie dokończ z poprzedniej lekcji listę miast województwa śląskiego uzupełniając ją w podpunktach czterema jego dzielnicami, numerując je np: a) b) c).

  4. Wykonaną pracę prześlij na poniższego maila do dnia 29 maja.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 22 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Zośka, Alek i Rudy – bohaterscy harcerze. Pilecki i Inka – żołnierze niezłomni.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Technika kl 4

Temat: Bezpieczeństwo rowerzysty

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytaj wiadomości ze stron 60-62

  2. Zapisz temat lekcji w zeszycie

  3. Wypisz w zeszycie przynajmniej 5 czynności, które są zabronione rowerzyście.

  4. Wykonane zadanie na razie nie przesyłaj na mojego maila.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Wychowanie fizyczne – 22.05.2020

Piłka koszykowa. Termin realizacji do 28.05.2020 r.

Filmy z piłki koszykowej do ćwiczeń w domu lub ogrodzie (wykorzystaj dowolna piłkę).

Proszę po rozgrzewce otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:

www.youtube.com/watch?v=-e4DqR8-GQg

www.youtube.com/watch?v=-DhQ23yVDrE

www.youtube.com/watch?v=tYnWpc4yDbU

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.


Zadanie domowe:
zapoznaj się z podstawowymi przepisami i zasadami gry w piłkę koszykową na stronie

pl.wikipedia.org/wiki/Regu%C5%82y_gry_w_koszyk%C3%B3wk%C4%99

lub oficjalne przepisy

sedziowanie.pzkosz.pl/aktualnosci/n/65409/oficjalne-przepisy-gry-w-koszykowke-2018–pl-.html


Zadanie domowe (obowiązkowe dla wszystkich na ocenę):

Test z gier zespołowych klasa IV- załącznik

Test z gier zespołowych -klasa IV

Zadanie domowe z odpowiedziami np.: 1c, 2b … proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 25.05.2020 r.

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl


22.05.2020 r. MUZYKA

Dla ciebie mamo – piosenka, notacja muzyczna inne piosenki o mamie

Posłuchajcie piosenki „Dla Ciebie, Mamo” ze str. 112

https://www.youtube.com/watch?v=hnwfsXwLpqk

Przyjrzyjcie się nutom i już wiecie z jakich wartości nut składa się ta piosenka!

Patrząc na wartości nut, to pomyślcie o matematyce; całość na pół to dwie połówki, a w muzyce cała nuta to dwie półnuty, z półnuty powstają dwie ćwierćnuty itd.

Przepiszcie notatkę „PODZIAŁ REGULARNYCH WARTOŚCI NUT” do zeszytu!

Posłuchajcie innej wersji tej piosenki, może zaśpiewacie razem?

https://www.youtube.com/watch?v=fd8AWOahPGA

Pamiętajcie o DNIU MATKI!

Jedna z najpopularniejszych piosenek o Mamie to w wykonaniu nieżyjącej Violetty Villas: https://www.youtube.com/watch?v=N68_SARhXEw

https://www.youtube.com/watch?v=PDBDtIOxUsI kiedyś była również ta piosenka bardzo popularna.

Również jest dużo piosenek religijnych: https://www.youtube.com/watch?v=DmF1RFVtUIw

Najważniejsze pamiętajcie o tym wyjątkowym DNIU!


Matematyka

Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych. 21.05,2020 r.

  1. Obejrzyj film:

www.youtube.com/watch?v=kVvWpFMTxH0&t=80s

  1. Jako notatkę do lekcji przepisz „Zapamiętaj”(5,18 min) oraz wszystkie tabelki z filmu.
  2. Notatki nie wysyłamy.

Język niemiecki klasa 4 – 20 maja 2020

Guten Morgen.

Dzisiaj zaczniemy od ćwiczeń. Uzupełnijcie wiadomość SMS literkami zad.1 str.86.

A teraz wysłuchajcie piosenki nagranie 17 w ćwiczeniach, 57 podręcznik

kto nie ma płyty nagranie jest tu

http://www.chmura.klett.pl/books/wir-smart-1-smartbuchAlle meine Tiere

Wysłuchajcie jeszcze raz i uzupelnijcie ćwiczenie 2 str.86, sprawdźcie z podręcznikiem str 72 poprawność zadania.

A teraz zapiszcie temat lekcji

Thema: Das Rotkappchen – Czerwony Kapturek

Zapiszcie osoby z baśni braci Grimm do zeszytu i przetłumaczcie je. Podręcznik str.70

Proszę zrobić zadanie 14 str.70

A na zakończenie zobaczcie film – 8 minut

https://www.youtube.com/watch?v=CLrpkz8DISQ

Tym razem nie musicie mi przesyłać notatki.

Życzę owocnej pracy.

Pozdrawiam:)


Matematyka

Temat: Ułamki o mianownikach 10, 100 i 1000 19.05.2020 r.

  1. Obejrzyj film:

www.youtube.com/watch?v=kBlBCHoI0nY

  1. Zapisz notatkę do zeszytu w 8.12 min. filmu.
  2. Zapisz wszystkie przykłady obliczeniowe do zeszytu.

Nie wysyłamy lekcji.


Plastyka

18.05.2020r.

Temat:

Prezent dla Mamy i Taty

  1. Proszę wykonać prezent dla Mamy i Taty. Liczę na Waszą pomysłowość. Można wykonać laurkę, ramkę na zdjęcie lub breloczek do kluczy.
  2. Pomocnicze linki
  1. W tym tygodniu nie trzeba wysyłać wykonanej pracy 

Informatyka kl 4

Temat: Edytor tekstu. Kolejno odlicz – style i numerowanie

Zadania do wykonania do dnia 15.05.2020 r.

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.

  2. Zapoznaj się z informacjami z str.112-114

  3. Obejrzyj filmik

    https://www.youtube.com/watch?v=7TqWwC344ao

  4. Korzystając z wiadomości zawartych w internecie wykonaj listę 10 wybranych miast województwa śląskiego (numerując je 1. 2. 3. 4.).

  5. Zapisz pracę na swoim komputerze. Na razie nie przesyłaj pracy

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Wychowanie fizyczne – 15.05.2020

Piłka siatkowa. Termin realizacji do 21.05.2020 r.

Kilka filmów z piłki siatkowej do ćwiczeń w domu lub ogrodzie (wykorzystaj dowolna piłkę).

Proszę po rozgrzewce otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:

www.youtube.com/watch?v=-gucF0NzzkM
www.youtube.com/watch?v=7ZbO4On3atA

www.youtube.com/watch?v=ynHHzDQJ9VY

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.


Zadanie domowe:
zapoznaj się z podstawowymi przepisami i zasadami gry w piłkę siatkową na stronie

pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C5%82ka_siatkowa

lub oficjalne przepisy
Przepisy gry w piłkę siatkową w Polsce Oficjalna interpretacja …

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

 


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 15 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Józef Piłsudski i niepodległa Polska.
Eugeniusz Kwiatkowski i budowa portu w Gdyni.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

Oglądamy filmy, wykonujemy zadania multimedialne, pracujemy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń według wskazówek zawartych w załączniku.


Muzyka

Przyroda i muzyka, dzień Ziemi

Posłuchajcie piosenki „Ekorock” ze str. 102 https://www.youtube.com/watch?v=FU0OsdefkSE

Poczytajcie tekst ze str. 103.

Kompozytorzy bardzo często wykorzystuję przyrodę w swoich utworach, posłuchajcie fragmentów; czy wy też w wyobraźni macie to samo, czy dalibyście inny tytuł?

https://www.youtube.com/watch?v=E7gdm0YLx6c „Poranek”

https://www.youtube.com/watch?v=x0JBQWNx6Hs „Walc kwiatów”

https://www.youtube.com/watch?v=ucrKUO9FVfY „Lot trzmiela”

https://www.youtube.com/watch?v=cvd_q3B_z4Q „Łabędź”

Obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=fLSzy-gQscs

Zróbcie jakiś instrument muzyczny wykorzystując niepotrzebne rzeczy (filmików o budowie instrumentów na YT jest wiele).

Zróbcie zdjęcie i prześlijcie mailem.

Niektórzy mają zaległe zadania!!! Czekam!


Matematyka

Temat: Zamiana ułamka niewłaściwego na liczbę mieszaną i odwrotnie. 14.05.2020 r.

  1. Obejrzyj film:

www.youtube.com/watch?v=vrbTPqw8CKY

  1. Zapisz w zeszycie wszystkie przykłady rozwiązane na filmie.
  2. Obejrzyj film:

www.youtube.com/watch?v=gH0bQD55eis

  1. Zapisz w zeszycie wszystkie przykłady rozwiązane na filmie.

Technika kl 4 13.05.2020 r.

Temat: Makieta Skrzyżowania

Zadania do wykonania:

  1. Dokończ Makietę i prześlij jej zdjęcie na poniższego maila.

  2. Wykonane w zeszycie ćwiczenia z stron 48-57 w formie scanu lub zdjęcia prześlij na poniższego maila

  3. Dalej ćwicz znajomość przepisów o ruchu drogowym, i rozwiąż testy online:

    LINK: http://spkurow.pl/nowa/karta/skrzyzowania/ronda/ronda.htm

    Link: http://spkurow.pl/nowa/karta/skrzyzowania/swiatla/swiatla.htm

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Język niemiecki klasa 4 – 13 maja 2020

Thema: Hunde mögen keine Katzen.

Guten Morgen.

Na dzisiaj mieliście się nauczyć odmiany czasownik mögen – lubić

Spróbujcie samodzielnie odmienić ten czasownik w ćwiczeniach str.81 zad 11, a potem sprawdźcie z notatką w zeszycie czy dobrze to zrobiliście.

Proszę teraz zrobić ćw. 14 na str. 83 – wstawiacie czasownik mögen w odpowiedniej formie.

Zad.15 str.83 to rozumienie ze słuchu

kto nie ma płyty nagranie jest tu

http://www.chmura.klett.pl/books/wir-smart-1-smartbuch

W zadaniu 16 str 84 trzeba znaleźć informacje w wypowiedzi Julii.

Zadanie 17 str. 84 to zadanie na ocenę i proszę je wysłać, możecie skorzystać z opisu z zadania 16.


Matematyka

Temat: Ułamki niewłaściwe. 12.05.2020 r.

  1. Obejrzyj film

www.youtube.com/watch?v=D_jXNwkXcGg

  1. Zapisz notatkę w 5.10 min. filmu
  2. Podaj po 2 przykłady ułamków właściwych, niewłaściwych i liczb mieszanych innych niż na filmie.
  3. Nie wysyłamy notatki z lekcji.

Plastyka

11.05.2020r.

Temat:

Techniki rysunkowe lub malarskie – Laurka dla Jana Pawła II

  1. Z okazji 100 rocznicy urodzin Jana Pawła II wykonaj laurkę urodzinową. Pracę należy wykonać techniką rysunkową lub malarską, format dowolny.

  2. Wykonaną laurkę proszę przesłać do 15.05.2020r.


Informatyka kl 4

Temat: Edytor tekstu – Zaproszenie

Zadania do wykonania do dnia 15.05.2020 r.

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.

  2. Przeczytaj informacje zawarte w podręczniku z str. 107-110.

  3. Obejrzyj poniższy film

    Film do obejrzenia: https://www.youtube.com/watch?v=6h9mEN5-_vM

  4. Zastanów się na jaką uroczystość chciałbyś zaprosić Twoich bliskich.

  5. W zeszycie zapisz: nazwę uroczystości, datę, godzinę, miejsce, główne atrakcje.

  6. Zgodnie z instrukcjami zawartymi w filmie przygotuj w edytorze tekstu Open Office zaproszenie.

  7. Zwróć uwagę, że strona powinna być ułożona w poziomie.

  8. Wykonaną pracę prześlij na poniższego maila.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl

Dla chętnych: Wykonaj na dodatkową ocenę ćwiczenie z str. 111 „Dla zainteresowanych”, dotyczące 3-dniowego wyjazdu na Mazury. Wykonaną pracę prześlij na mojego maila, pisząc w jego temacie praca dla chętnych.


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 10.00 na Wasze maile.

 

Zadania na 8 maja 2020 r.:

 

TEMAT: Maria Skłodowska-Curie – polska noblistka.
Podsumowanie działu III –
Wojny i upadek Rzeczypospolitej.

1.Maria Skłodowska-Curie – polska noblistka (podręcznik s.104-107,ćwiczenia s.63-65).

-Obejrzyj film o Marii Skłodowskiej-Curie.

-Wykonaj ćwiczenia 1,2/63 i 4/64.

2. Podsumowanie działu III – Wojny i upadek Rzeczypospolitej (podręcznik s.75-110, szczególnie podsumowanie na s.74; ćwiczenia s.68-69).

Obejrzyj film, który przyda się do powtórki.

-Wykonaj ćwiczenia 1,2/68 i 3/69.

3.Sprawdź swoje wiadomości na teście online.

4.Zadania dla chętnych.


Wychowanie fizyczne – 8.05.2020

dla klasy IVA

Piłka nożna. Termin realizacji do 14.05.2020 r.

Kilka filmów z piłki nożnej do ćwiczeń w domu lub ogrodzie.

Proszę po rozgrzewce otwierać linki (lub znaleźć własne) i ćwiczyć:


www.youtube.com/watch?v=f8Ln93U1EhI
www.youtube.com/watch?v=yHCZunlpKvc

www.youtube.com/watch?v=FgaxzwL7G-g

 

Pamiętaj, ćwicz (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.


Zadanie domowe:
zapoznaj się z podstawowymi przepisami i zasadami gry w piłkę nożną na stronie

pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C5%82ka_no%C5%BCna

lub oficjalne przepisy

www.pzpn.pl/public/system/files/site_content/941/3245-Przepisy_Gry_2019_2020_Internet_Final.pdf

 

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

 


8.05.2020 r. MUZYKA

kl. 4

Polskie symbole państwowe

Posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=K6I743K8rjI

Piosenkę tę znajdziecie na str. 104

Z pewnością zorientowaliście się do jakiego święta nawiązuje tekst tej piosenki.

Przeczytajcie tekst str. 106-107.

Posłuchajcie jeszcze raz piosenkę i popatrzcie na zapis nutowy.

Prawie w każdym takcie pojawia się nuta z kropką.

Przypomnijcie sobie wartości nut!!!!

Kropka przedłuża czas trwania nuty (lub pauzy) o połowę wartości.

Łatwo to zapamiętać kojarząc to z matematyką; połowa z całości to połowa, czyli cała nuta z kropką brzmi jak cała nuta i półnuta, półnuta z kropką to półnuta i ćwierćnuta, ćwierćnuta z kropką to ćwierćnuta i ośemka, a ósemka z kropką to ósemka i szesnastka.

Zaśpiewajcie jeszcze raz piosenkę.

Przepiszcie pogrubiony tekst i napiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania. Proszę przesłać skany lub zdjęcia!

  1. Kiedy i od którego roku obchodzimy święto flagi?
  2. Jakie mamy symbole narodowe?
  3. Kiedy uchwalono Konstytucję 3 Maja?
  4. Co to jest bandera?
  5. Jak nazywa się nasz hymn narodowy?

Matematyka

Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków- ćwiczenia. 7.05.2020 r.

1.Rozwiąż i odeślij zadania zawarte w pliku PDF.

 

PROSZĘ O TERMINOWE WYSYŁANIE ZADANIA


Technika kl 4 06.05.2020 r.

Temat: Makieta Skrzyżowania

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytaj wiadomości ze stron 58-59.

  2. Zapisz temat lekcji w zeszycie

  3. Wykonaj makietę skrzyżowania zgodnie z instrukcjami lub podobną.

  4. Jest to praca na 2 tygodnie.

  5. W ramach ćwiczenia znajomości przepisów o ruchu drogowym rozwiąż testy online:

    Link: http://spkurow.pl/nowa/karta/skrzyzowania/rownorzedne/rownorzedne.htm

    Link: http://spkurow.pl/nowa/karta/skrzyzowania/pierwsz/pierwsz.htm

    kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Język niemiecki klasa 4 – 6 maja 2020

Thema: Was mag dein Hund?

Guten Morgen.

Na początku poznacie czasownik mögen – lubić

Otwórzcie podręczniki na str.82 punkt 3. Znajdziecie tam informacje na temat tego czasownika. Przepiszcie odmianę przez osoby do zeszytu i nauczcie się jej na następny tydzień.

Następnie otwórzcie podręczniki na str. 69 zad. 12. Są tam narysowane rzeczy, które lubią jeść zwierzątka, myślę, że wszystko oprócz Würme jest Wam znane, ale to słówko szybko zapamiętacie:) Przećwiczcie ustnie dialogi jak w przykładzie.

Proszę zrobić ćw. 12 na str. 81 i 82 w zeszycie ćwiczeń. Najpierw połączcie zwierze z rodzajnikiem, a potem z tym, co lubi jeść. Zapiszcie zdania.

I na podsumowanie zadanie 13 str. 82

Życzę miłej pracy!

Nie wszyscy odesłali mi zadanie domowe 10 str. 80/81 w ćwiczeniach, o które ostatnio prosiłam. Czekam nadal cierpliwie.


Plastyka

5.05.2020r.

Temat:

Różne techniki malarskie a sztuka antyczna

Proszę przeczytać notatkę i wykonać pracę.

  1. Starożytni Grecy i Rzymianie tworzyli malowidła na drewnie, ścianach i naczyniach. Malowali również rzeźby i świątynie. Do naszych czasów zachowały się greckie malarstwo wazonowe oraz fragmenty rzymiańskich fresków, malowideł wykonywanych temperą, a także mozaiki.

  2. Antyczni malarze dążyli do wiernego ukazania świata, do uzyskania złudzenia głębi
    i przestrzeni. Przedstawiali krajobrazy, rośliny i zwierzęta, budowle i wzory oraz sceny z udziałem ludzi – bohaterów wojen i opowieści.

  3. Rzeźbiarze antyczni bogato zdobili budowle. Często też ukazywali sylwetki pięknych ludzi w spokojnych pozach – wysportowane i proporcjonalne. Taki sposób przedstawienia ludzkiego ciała został uznany za idealny, przez co stał się wzorcem dla artystów tworzących w kolejnych stuleciach.

  4. W starożytności powstały również modele budowli użyteczności publicznej znanej do dziś. Z antyku wywodzi się wygląd kościołów, stadionów, muzeów, teatrów, hal targowych i bibliotek oraz rynków w centrach miast i ogrodów.

  5. Antyczni Grecy i Rzymianie wytwarzali wiele bogato zdobionych przedmiotów codziennego użytku, ponieważ cenili wygodę życia, rozrywki i piękno w swoim otoczeniu. Do naszych czasów zachowały się do naczynia, narzędzi broń, biżuteria
    i monety.

  6. https://lente-magazyn.com/o-starozytnych-wazach-greckich/

  7. Na kolorowej kartce (czerwonej lub pomarańczowej) narysuj czarnymi flamastrami lub kredkami starożytną grecką wazę.

  8. Prace proszę przesłać do 10.05.2020r.


Matematyka

Temat: Skracanie ułamków zwykłych. 5.05.2020 r.

1.Obejrzyj film:

www.youtube.com/watch?v=8ZkXz0Rw7jI

2. Zapisz notatkę do lekcji w 8 min. filmu.

3. Zapisz wszystkie przykłady, które znalazły się w filmie.

4. Nie wysyłamy notatki z lekcji.


Wychowanie fizyczne

Pamiętaj ćwicz (dowolna aktywność z zachowaniem zasad bezpieczeństwa): minimum 4 razy w tygodniu po 30 min.

Materiał szkoleniowy dla dzieci, młodzieży, rodziców i dzieci „Sport na zdrowie”.

Odcinek „Sport na zdrowie” uświadamia rolę aktywności fizycznej w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Ruch jest nieodzownym elementem życia. Korzyści z uprawiania sportu kojarzymy z kondycją, a mało kto wie, że świetnie wpływa na zdrowie psychiczne. Często nie chce nam się ćwiczyć, bo jesteśmy zmęczeni lub w słabym nastroju i wtedy właśnie paradoksalnie – nie ma nic lepszego na poprawę formy jak sport! Przedstawiamy zalety różnych aktywności, ale każdy musi dobrać sport do indywidualnych wymagań! Zwracamy uwagę na sposób odżywianie osób uprawiających sport. Zobacz film:

www.youtube.com/watch?time_continue=316&v=KSmjz0wjh9M&feature=emb_title

Propozycje zajęć, zapoznaj się i poćwicz:

www.youtube.com/watch?v=U930US8tNPw zumba

www.youtube.com/watch?v=zfFY-Di8wPw pilates

www.youtube.com/watch?v=Df3nSB1p9Eo fitness

www.youtube.com/watch?v=UVFpCQNiGSg tabata

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Matematyka

Temat: Rozszerzanie ułamków zwykłych. 30.04.2020 r.

  1. Obejrzyj film
  2. www.youtube.com/watch?v=RvGnir0s1c4
  3. Zapisz do zeszytu co to znaczy rozszerzyć ułamek(4.55 min.filmu)
  4. Zapisz wszystkie przykłady prezentowane na filmie.

Technika kl 4 29.04.2020 r.

Temat: Rowerem przez skrzyżowanie

Przeczytaj wiadomości ze stron 56-57. Do poprzedniego tematu w zeszycie dopisz kolejny punkt i wykonaj w zeszycie ćwiczenie 5 i 6 z str. 56-57.

W celu ułatwienia zobacz filmik od 4 minuty i 17 sekundy do końca.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=8brQ-7lwLb4

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Język niemiecki klasa 4 – 29 kwietnia 2020 
Thema: Ich habe drei Katzen.
Guten Morgen.
Na początku wysłuchajcie wywiadu podręcznik zad.13 str.69 nagranie 54 –
kto nie ma płyty http://www.chmura.klett.pl/books/wir-smart-1-kl-iv-2017-podrecznik–2 nagranie 54 w Modul 2 Kapitel 3
Następnie w zeszycie zanotujcie, jakie zwierzęta mają te osoby
np. Thomas hat …….
Teraz przypomnimy sobie liczbę mnogą ćwiczenia str.80 zad.9,a potem sprawdź, czy  dobrze zrobiłeś (podręcznik na str 67)
Uzupełnijcie dialogi w zadaniu 10 str. 80/81 w ćwiczeniach, przypominam, jeśli jest ein to przeczenie jest kein, einen – keinen, ein – kein, eine – keine
Proszę mi wysłać to zadanie.
Na zakończenie zagrajcie z rodzeństwem, dziadkami lub rodzicami w memory ćwiczeniastr.87
Życzę owocnej pracy 🙂

Matematyka

Temat: Porównywanie ułamków 28.04.2020 r.

  1. Wejdź w poniższy link:

www.youtube.com/watch?v=xGhhTqX7COE

  1. Zapisz notatkę w 3 min.filmu.
  2. Wejdź w poniższy link:
  3. www.youtube.com/watch?v=cXH77pNdhx4
  4. Zapisz notatkę w 4.35 min.filmu.
  1. Rozwiąż zadania podane w pliku PDF i odeślij na mój adres. 

Plastyka

27.04.2020r.

Temat: Techniki mieszane

1. Obejrzyj film

http://praceplastyczne.pl/techniki-plastyczne/76-wydrapywanka

2. Wykonaj pracę plastyczną techniką wydrapywania – „MOJA PLANETA ZIEMIA WOŁA O POMOC!”.

3. Prace należy wysłać do 4.05.2020r.


Technika kl 4 24.04.2020 r.

Temat: Rowerem przez skrzyżowanie

Przeczytaj wiadomości ze stron 52-56. Zapisz temat lekcji w zeszycie i wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1 z str. 52. Ćwiczenie nr 2 z strony 54 dotyczące skrzyżowań równorzędnych wykonaj w zeszycie zapisując według kolejności pojazdów opuszczających skrzyżowanie np. 1 c,b,a. Ćwiczenie nr 3 z str. 55 wykonaj w książce, zaznaczając ołówkiem właściwą odpowiedź krzyżykiem.

W celu ułatwienia zobacz filmik do 4 minuty i 17 sekundy.

Link filmik: https://www.youtube.com/watch?v=8brQ-7lwLb4

Pobierz poniższą kartę pracy, przerysuj znaki do zeszytu i zapisz obok nich właściwe odpowiedzi.

Do pobrania karta: karta-pracy-rowerem-przez-skrzyzowanie

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 24 kwietnia 2020 r.:

TEMAT: : Romuald Traugutt i powstanie styczniowe.

(podręcznik s.99-103, ćwiczenia s.61-62)

Uwaga!

Proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń z tej lekcji,
chyba że kogoś o to indywidualnie poproszę.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 9.00 na Wasze maile.

 

załączniku znajdziecie instrukcję jak krok po kroku samodzielnie poradzić sobie z rozwiązywaniem zadań i linki do materiałów.

1.Powtórka filmowa dla wszystkich.

2.Obejrzyj obowiązkowo – film, który pomoże Ci powtórzyć materiał i poznać wiele ciekawych informacji, ułatwiających wykonanie zadań.

3. Przeczytaj informacje zawarte w podręczniku i wykonaj krótkie ćwiczenia:1,2,3,4/61-62

4. Podsumowanie tematu: ćwiczenie 5/62.


Wychowanie fizyczne dla klasy IV – 24.04.2020

Zapoznaj się:

Dwa ognie (gra regionalna) to wieloosobowa zabawasportowa, przeznaczona głównie dla dzieci. Do gry potrzebne jest boisko lub prostokąt podzielony na dwie równe części oraz piłka (może być do gry w siatkówkę). W grze rywalizują dwa zespoły (o takiej samej liczbie zawodników, w zależności od wielkości placu gry, może ich być od 3 do nawet 20 w każdej z drużyn). „Matek” nie wolno zbijać. Gra polega na wzajemnym „zbijaniu się”, tzn. na uderzaniu piłką w osoby będące w drużynie przeciwnej. Gracze nie mogą wykraczać poza swoją część boiska. Zbicie (czyli punkt) następuje, gdy rzucona piłka dotknie gracza drużyny przeciwnej i spadnie na ziemię. Zbicie nie liczy się, gdy piłka odbije się od ziemi. Łapanie piłki liczy się jako zbicie (chyba, że gracz złapie piłkę od swojej „matki”). W zależności od ustalanych zasad, gra się „na zbicia” lub „na punkty”. Pierwsza ewentualność oznacza, iż trafiony zawodnik schodzi z boiska (wówczas przegrywa ten zespół, który straci wszystkich graczy). Gra na punkty polega na tym, iż każde zbicie liczone.

Pamiętaj aby ćwiczyć (dowolna aktywność z zachowaniem zasad bezpieczeństwa): minimum 3 razy w tygodniu po 30 min.

Zadanie domowe: (gdy dobrze się dziś czujesz) po rozgrzewce trwającej ok. 5/7 min., razem z rodzeństwem lub rodzicami wykonaj tor przeszkód (5-8 elementów) i pokonaj go kilka razy. Następnie znajdźcie trochę miejsca: porzucajcie i chwytajcie piłkę jak w dwa ognie.

Zadanie domowe (dla chętnych na ocenę): opisz jakąś znaną regionalną grę lub zabawę podwórkową (podpytaj rodziców).

Zadanie domowe z odpowiedziami proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 29.04.2020 r.

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl


Muzyka kl.4

Wiosenna muzyka i „Wszystko kwitnie wkoło” w piosenka

Posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=EjGo5Nyduw8

Piosenkę tę znajdziecie na str. 96

W oryginale piosenkę tę śpiewa zespół „Skaldowie”. Zespół Skaldowie powstał w 1965 roku w Krakowie. To jeden z najpopularniejszych polskich zespołów przełomu lat 60 i 70 XX wieku. Ich muzyka nie od razu się spodobała. Na początku byli wygwizdywani. Twórczość swą opierają na muzyce podhalańskiej. W 2016 roku samochód, którym podróżowali muzycy uległ poważnemu wypadkowi. Choć sami Skaldowie przyznają, że otarli się o śmierć, jednak wyszli z niego niemal bez szwanku, nie przerywając trasy koncertowej. W minionym roku wydali kolejny, siedemnasty już, album „Taki blues” i już planują kolejne koncerty.

Spójrzcie na zapis nutowy. Niektóre nuty połączone są łukiem, nazywa się to legato.

Legato (po włosku: powiązane) jest sposobem artykulacji w grze na instrumentach muzycznych, w której kolejne dźwięki są grane lub śpiewane płynnie, bez najmniejszych przerw między nimi. Dźwięki o różnej wysokości śpiewa się na jednej sylabie, a na jednej wysokości śpiewa się dłużej.

Znak repetycji czyli powtórzenie. Fragment muzyczny od jednego znaku do drugiego należy powtórzyć. Jeżeli jest tylko jeden znak, należy utwór powtórzyć od początku.

Posłuchajcie jeszcze raz piosenki.

Zaśpiewajcie piosenkę z karaoke: https://www.youtube.com/watch?v=AuzTAfWVqMk


 

Konkurs plastyczny

Plik do pobrania: Konkurs plastyczny kl. IV-VIII


Matematyka

Temat: Liczby mieszane. 23.04.2020 r.

1.Obejrzyj film

www.youtube.com/watch?v=D_jXNwkXcGg&t=244s

2.Zapisz notatkę w zeszycie w 5.10 min. filmu.


Informatyka kl 4

Temat: Edytor tekstu – sporządzenie notatki o filmie

Zadania na 22.04.2020 r.

Edytor tekstu – sporządzenie notatki o filmie

Zapoznaj się z informacjami z stron 100-105. Zapisz temat lekcji w zeszycie, i pod nim wpisz punkt pierwszy –

  1. Zasady sporządzania notatki.

    a) treść (napisz, co powinna zawierać treść notatki)

    b) forma (napisz, jak ją sformatować?)

Na podstawie przeczytanych wiadomości, znajdź w internecie informacje o dowolnym filmie dla dzieci i młodzieży i sporządź o nim krótką notatkę, zgodnie z zasadami, które poznałeś. Zwróć szczególną uwagę na Reguły pisania z strony 104. W celu ułatwienia pracy możesz zobaczyć poniższe filmiki.

film nr 1: https://www.youtube.com/watch?v=0GMIzp7wpyU

Film nr 2: https://www.youtube.com/watch?v=pGmNw0BQ9Y0&t=24s


Język niemiecki klasa 4 – 22 kwietnia 2020 
Thema: Die Tiere
Dzień dobry, na tej lekcji, poćwiczymy nazwy zwierząt, które znacie, a tkże poznacie nowe zwierzątka.
1. Wpiszcie nazwę zwierzęcia z rodzajnikiem, a potem UBERPRUFEN, przećwiczcie to kilka razy, aż wynik będzie zadowalający!
2. Uzupełnij litery i zapisz nazwy w zeszycie : das P_e_d, der H_m_ _e_, das K_ _in_ _en, der V_g_l, die S_ _i_ _kr_ _e, die M_ _s, der H_s_,  der F_ s_ _,  die K_ _, der Ka_ _r_ _nv_g_ _,
3. Ćwiczenia do zrobienia online https://learningapps.org/4380272
Życzę Wam miłej zabawy!

Matematyka

Temat: Ułamek jako część całości. 21.04.2020 r.

  1. Wejdź w poniższy link

www.youtube.com/watch?v=4pV09eNA6xA

Zapisz notatkę do zeszytu w 3.52 min filmu

www.youtube.com/watch?v=vfzcW6UMWik

Zapisz notatkę do zeszytu w 5.18 min filmu

Bardzo proszę nie wysyłać notatek na mojego maila, ponieważ nie są one oceniane.

Osoby które nie wysłały jeszcze rozwiązanych zadań z poprzedniej lekcji proszone są o nadrobienie zaległości.


Plastyka

20.04.2020r.

Temat:

Techniki mieszane

1. Zapoznaj się z tekstem

Techniki mieszane – polegają na łączeniu rożnych sposobów malowania. Czasem łączy się także techniki malarskie i rysunkowe.

  • Malowanie i drapanie polega na nałożeniu grubej warstwy farby na papier pomalowany

tłustymi kredkami, np. świecowymi. Następnie – po wyschnięciu farby, na suchej powierzchni kartki rysuje się, drapiąc ostrym narzędziem, odsłaniając jednocześnie kolory pierwszej warstwy. 

  • Farby i pastele mogą być łączone, dając  dość ciekawe i zaskakujące efekty. Malujemy

najpierw pastelami olejnymi, następnie farbami wodnymi. Tłusta powierzchnia  pasteli nie przyjmuje rozwodnionej farby, która pozostaje na wierzchu. Powstaje wówczas wrażenie zróżnicowania powierzchni oraz zmiękczenie konturów  elementu.  Można poeksperymentować
i najpierw kartkę zamalować farbami poprzez lawowanie, następnie malować pastelami.

  • Kolaż- collage technika  polegająca na wykorzystaniu, zestawieniu i przyklejeniu do

podłoża   materiałów i tworzyw różniących się powierzchnią, wielkością, kształtem i kolorem. Są one często łączone z tradycyjnymi technikami plastycznymi np. farbami, pastelami.

  • Fotokolażjest odmianą kolażu. Wykorzystujemy w tej technice fotografię. Ta technika

wymaga przemyślanego wyboru zdjęć oraz dokładnego zestawiania i wycinania kształtów. Można łączyć  wycinane elementy z domalowywaniem i rysowaniem.

2. Proszę namalować pracę ukazującą postać z ulubionej lektury szkolnej. Najpierw pokryj kartkę z bloku technicznego farbami. Na wyschniętej powierzchni przedstaw bohatera książki za pomocą pasteli olejnych.

3. Prace należy wysłać do 25.04.2020r.


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 17 kwietnia 2020 r.:

TEMAT: Józef Wybicki i hymn Polski.

(podręcznik s.94-98, ćwiczenia s.58-60)

Uwaga!

Proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń z tej lekcji,
chyba że kogoś o to indywidualnie poproszę.

Sądzę, że spotkamy się jeszcze w szkole i wtedy zadania ocenię.

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 9.00 na Wasze maile.

 

załączniku znajdziecie instrukcję jak krok po kroku samodzielnie poradzić sobie z rozwiązywaniem zadań i linki do materiałów.

1.Powtórka filmowa dla wszystkich.

2.Obejrzyj obowiązkowo – film, który pomoże Ci powtórzyć materiał i poznać wiele ciekawych informacji, ułatwiających wykonanie zadań.

3. Przeczytaj informacje zawarte w podręczniku i wykonaj krótkie ćwiczenia:1,2,3/58

4. Podsumowanie tematu: ćwiczenie 5/59.

 


Wychowanie fizyczne – 17.04.2020

Proszę przeczytaj i zapoznaj się.

 

Pierwsza pomoc przedmedyczna to zespół czynności o charakterze ratunkowym wykonywanych w stosunku do osoby poszkodowanej w wypadku, na skutek urazu lub nagłego ataku choroby, w celu ochrony zdrowia i życia tej osoby oraz zminimalizowania następstw zdarzenia, do momentu udzielenia specjalistycznej pomocy medycznej. Pierwsza pomoc przedmedyczna może być udzielana przez osobę będącą bezpośrednio na miejscu zdarzenia nie posiadającą kwalifikacji i specjalistycznej wiedzy medycznej. Pierwsza pomoc przedmedyczna jest prawnie ustosunkowanym obowiązkiem stanowiącym zarazem jedną z zasad moralnych. Podstawowe zasady jej udzielania są stałe. W zakres czynności pierwszej pomocy przedmedycznej wchodzą:

  • ocena zaistniałej sytuacji, czyli co i kiedy się wydarzyło;
  • zabezpieczenie miejsca zdarzenia, np. ustawienie znaków ostrzegawczych, usunięcie przeszkód w dostępie do ofiary;
  • ocena stanu poszkodowanego, w tym podstawowych funkcji życiowych: przytomność, oddech, odniesione urazy;
  • wezwanie specjalistycznej pomocy, np. poprzez kontakt z numerem 112 – jednolitym europejskim numerem alarmowym;
  • udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej poszkodowanemu w czasie oczekiwania na służby ratunkowe.

Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej zależy od stanu zdrowia ofiary. W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia, jak wypadki komunikacyjne, utonięcia czy wstrząsy, często najważniejszy jest czas podjęcia pomocy oraz odpowiednio wykonywane czynności ratunkowe.

Pierwsza pomoc przedmedyczna rozpoczyna się od zapewnienia sobie bezpieczeństwa poprzez unikanie bezpośredniego kontaktu z płynami ustrojowymi ofiary i odpowiednim postępowaniem na miejscu zdarzenia. Następnie prowadzone są czynności ratunkowe.

Proszę kopiować po kolei poniższe linki do przeglądarki i zapoznaj się:

https://www.youtube.com/watch?v=hi3N-RIhZD8 (omdlenie)
https://www.youtube.com/watch?v=WZZtz93TNK0 (zadławienie)
https://www.youtube.com/watch?v=vRPyllPj4VM (potrącenie)
https://www.youtube.com/watch?v=kzgRNfccetk (porażenie prądem)
https://www.youtube.com/watch?v=KIR1atdj480 (ucisk/ból w klatce piersiowej)
https://www.youtube.com/watch?v=1VvzfAAplUE (rany)

https://www.youtube.com/watch?v=YXXlUvvtD_Y (resuscytacja)

Zadanie domowe (dla chętnych na ocenę):

Sprawdź swoja wiedzę w teście wiedzy o PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ.

Załącznik: Test pierwsza pomoc przedmedyczna

Zadanie domowe z odpowiedziami proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 22.04.2020 r. (np.: 1b, 2a, itd., nie wysyłać zdjęć testu)

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


Technika kl 4 17.04.2020 r.

Temat: Manewry na drodze

Przeczytaj wiadomości ze stron 48-51. Zapisz temat lekcji w zeszycie i wykonaj w zeszycie ćwiczenia 1, 3, 6. Ćwiczenia 2, 4, 5 i 7 przeczytaj i przedstaw Swoje odpowiedzi rodzicowi.

Ćwiczenia praktyczne:

  1. Wciąż powtarzaj znajomość znaków drogowych

  2. Jeżeli masz możliwość, to na Swoim podwórku, najlepiej pod okiem osoby dorosłej ustaw w linii prostej co 2 metry 4-6 np. małych kamyków, i wykonaj między nimi slalom na rowerze. Jeżeli pokonasz tę trudność, to to samo ćwiczenie wykonaj z lewą ręką wystawioną w lewo, jakbyś sygnalizował zamiar skrętu w lewo, a następnie wykonaj to analogicznie z prawą ręką.

Zwracam uwagę na sprawne hamulce oraz bezpieczeństwo.

Miłej zabawy.


kl.4 MUZYKA 17.04.

Obrzędy wielkanocne

Przeczytajcie tekst z podręcznika, str. 99

Obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=h3eBQmgzmiQ

Co znaczy wyraz ALLELUJA? Zapisz jednym zdaniem w zeszycie!

Posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=IUZEtVbJT5c – tak śpiewano 200 lat temu.

Aktualne najpopularniejsze alleluja to: https://www.youtube.com/watch?v=4Zt6YqjkS6A

Zaśpiewajcie wspólnie z nagraniem!


Matematyka

Temat: Figury geometryczne- podsumowanie. 16.04.2020 r.

Celem tej lekcji jest utrwalenie wiadomości z działu „Figury geometryczne”.

Bardzo proszę o rozwiązanie zadań podanych w pliku PDF i odesłanie ich na mój adres Gmai

Macie na to 8 dni, czyli 1 zadanie dziennie.


Informatyka kl 4

data 15.04.2020

Temat: Edytor tekstu – skróty klawiaturowe.

Uczniów, którym udało się zapisać prace w programie scratch proszę o nadesłanie prac na poniższego maila.

Zapisz temat lekcji w zeszycie, i pod nim wpisz punkt pierwszy: Ćwiczenia w używaniu skrótów klawiaturowych. Zapoznaj się z informacjami z stron 98-99. Skróty klawiaturowe używa się w celu przyspieszenia pisania.

Pisanie będziemy ćwiczyć w programie Open Office – writer. To program darmowy, który bardzo łatwo można ściągnąć z internetu i zainstalować na Swoim komputerze lub tablecie.

Link do pobrania programu: https://www.openoffice.org/pl/

Jeżeli ktoś posiada Microsoft Word, również można w nim ćwiczyć.

Zadanie:

  1. Przepisz tekst z strony 99 – Wędrówka przez las.

  2. Zastosuj skróty z str 98 na przepisanym tekście:

    – podświetl 2-3 wyrazy (klawisz shift + strzałka w prawo lub lewo)

    – użyj pierwszego skrótu CTRL +B

    – podświetl kolejne 2 -3 wyrazy i użyj kolejnego skrótu

    – w ten sposób zastosuj wszystkie skróty z tabeli

    – zapisz pracę

    – jej efekt prześlij na poniższego maila

  3. Życzę miłej zabawy.

    kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Język niemiecki klasa 4 – 8 kwietnia 2020
Thema: Frohe Ostern (Wesołych Świąt Wielkanocnych)
Zobaczcie film o Wielkanocy  https://www.youtube.com/watch?v=fKGH0elNBfA
Przeczytajcie życzenia na str. 92 podręcznik
a następnie ciekawostki o Szwajcarii.
Posłuchajcie i powtarzajcie słówka o Wielkanocy   https://www.youtube.com/watch?v=ZYhM7XA-zX0

Ich wünsche Euch frohe Ostern!


Muzyka pasyjna

Zapraszam na wielkopostną podróż muzyczną!

Zaczyna się Triduum paschalne, czyli WIELKI CZWARTEK, PIĄTEK I SOBOTA. Muzyka tego okresu ma charakter poważny, opisuje bowiem ostatnie dni życia Chrystusa.

Najstarszą pieśnią jest „Ludu mój Ludu” (łaciński tekst pochodzi z VIII w)

https://www.youtube.com/watch?v=orZo6JesM_E

Muzyka PASYJNA to muzyka wykonywana w okresie WIELKIEGO TYGODNIA.

Pasja większości kojarzy się z zainteresowaniem.

PASJA w muzyce to utwór wokalno – instrumentalny (chór, soliści i orkiestra) opisujący mękę Pańską, oparty na tekstach jednego z czterech ewangelistów.

Pasję czyli opis męki Pańskiej czyta się podczas mszy w niedzielę palmową.

Mistrzem pasji był Jan Sebastian Bach, oraz niedawno zmarły (29.03.2020) Krzysztof Penderecki.

Posłuchajcie fragmentów pasji:

J.S. Bach – Pasja wg Św. Mateusza

https://www.youtube.com/watch?v=WqMMDACUW5E&list=RDWqMMDACUW5E&start_radio=1

Krzysztof Penderecki – Pasja wg Św. Łukasza

https://www.youtube.com/watch?v=SxT3tobBO08

Znanym utworem jest także „Stabat mater dolorosa” (Stała matka boleściwa) Pergolesiergo

https://www.youtube.com/watch?v=qzOmPUu-F_M (zwróćcie uwagę na charakterystyczny głos solisty. To Philippe Jaroussky –francuski śpiewak operowy, rodzaj głosu kontratenor.

W 2004 r. powstał film „Pasja” przedstawiający ostatnie 12 godzin życia Chrystusa.

Po Wielkim Tygodniu następuje Wielkanoc i rozbrzmiewa radosna muzyka.

Jerzy Fryderyk Haendel napisał oratorium „Mesjasz” z najsłynniejszym „Alleluja”.

Oratorium ma podobną budowę co pasja, tylko tematyka jest różna (np. Boże Narodzenie, Stworzenie świata, Pory roku)

https://www.youtube.com/watch?v=22fsUQnOWDE

Pogrubione fragmenty przepiszcie do zeszytu. Nie przesyłajcie!

Życzę zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych!


Matematyka

Temat: Skala na planach i mapach. 7.04.2020 r.

  1. Wejdź w poniższy link i obejrzyj film:

www.youtube.com/watch?v=2rNJHer4tno

  1. Zapisz notatkę do zeszytu w 5.45 min. filmu (bez rysunków).
  2. Rozwiąż zadania:
  • Jeśli narysujemy odcinek długości 10 cm w skali 1:1000, to jaką długość w rzeczywistości będzie miał ten odcinek ?
  • Narysuj prostokąt o wymiarach 1,5 cm x 3 cm. Teraz narysuj ten prostokąt w skali 1:3

Plastyka

6.04.2020r.

Temat:

Zastosowanie kolażu w działaniach plastycznych

 

  1. Wykonaj w technice kolażu pracę na temat „ZOO – wesoły zwierzyniec”.
  2. Co będzie potrzebne?

– kartka brystolu A4

– kolorowe gazety

– kawałki gładkich i falistych tektur

– kolorowe kartki o różnej powierzchni

– skrawki materiałów

– bibuła

– koraliki

– farby, pędzel

– kredki, mazaki

– klej

– nożczki

3.Wykonane prace proszę odesłać na adres mailowy

plastykaspkrzanowice@wp.pl


Informatyka

Temat: SCRATCH – tworzenie własnego skryptu.

Zadania na 03.04.2020 r.

Zapisz powyższy temat w zeszycie.

Na podstawie wiadomości z podręcznika ze stron 81-86, które przeczytałeś ostatnio, zbuduj dowolny skrypt, który będzie zawierał:

  • dowolne tło

  • duszka, któremu zmień kolory, spraw aby się poruszał w prawo i lewo strzałkami klawiatury, a na końcu ekranu odbijał od brzegu.

  • drugiego duszka, którego jak dotknie pierwszy duszek, pojawi się dowolny napis.

    Zastosuj w pracy dodatkowo własne pomysły, co przy ocenianiu będzie miało znaczenie.

Wykonaną pracę zapisz na swoim koncie scratch, i ocenię tę pracę po powrocie do szkoły. Jeśli potrafisz, zapisz dodatkowo ją na swoim komputerze i prześlij pracę na maila podanego poniżej i wtedy ocenę otrzymasz wcześniej.

Jak zapisać pracę na Swoim komputerze?

Do pobrania print screen: Zapisywanie pliku na Swoim komputerze

W celu ułatwienia pracy przesyłam w załączeniu pliki video.

Pliki do pobrania: 

Życzę miłej zabawy.

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Wychowanie fizyczne 3.04.2020

Gdy dobrze się dziś czujesz, wykonaj:

  1. Rozgrzewkę trwającą ok. 7 min.
  1. Tabata – zapoznaj się z zasadami:

Trening Tabata jest przeznaczony dla każdego, kto chce poprawić ogólną wydolność organizmu i spalić zbędną tkankę tłuszczową. Doskonale sprawdzi się on w przypadku osób, które nie mają dużo czasu na ćwiczenia i chcą je wykonywać w warunkach domowych o pasującej im porze.

Jak ćwiczyć Tabata – krok po kroku:

– trening należy rozpocząć od 5/7-minut rozgrzewki,

– następnie wybieramy ćwiczenia np. pajacyki, pompki, marsz, przysiady, wyskoki w górę, brzuszki itp. (ćwiczenia mogą być na przemian trudniejsze – łatwiejsze),

– włączamy stoper i pilnujemy, aby wykonywać ćwiczenie przez 20 sekund i robimy 10-sekundową przerwę,

– powtarzamy ćwiczenia przez 4 minuty (w sumie 8 powtórzeń).

 

Pamiętaj, że trening Tabata jest intensywny, dlatego początkujący musi starać słuchać, co mówi Twoje ciało (jeśli czujesz, że nie możesz, odpuść).

  1. Teraz skopiuj poniższy link z przykładową Tabatą lub wpisz go w przeglądarce i obejrzyj film, następnie spróbuj wykonać lub ułożyć swój zestaw ćwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=Au2e8Wy2ZK8

  1. Na koniec wykonaj dwa ćwiczenia rozluźniające lub rozciągające (wg potrzeby).

W związku z zakazem wychodzenia na zewnątrz postaraj się do 8 kwietnia przeprowadzić jeszcze raz taką lekcję w przyszłym tygodniu, a ćwiczenia w Tabacie możesz zmienić/ułożyć, lub znaleźć w Internecie tak aby pasowały Tobie.

  1. Zadanie domowe (dla chętnych na ocenę):

Sprawdź swoją wiedzę w teście wiedzy o Igrzyskach Olimpijskich.

Załącznik: TEST WIEDZY O IGRZYSKACH OLIMPIJSKICH

Zadanie domowe z odpowiedziami proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego do 7.04.2020 r. (np.: 1a, 2c, itd.)

Kontakt z nauczycielami:

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu

Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Uwaga!

Proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń z tej lekcji, chyba że kogoś o to indywidualnie poproszę.

Zadania na 3 kwietnia 2020 r.:

TEMAT: Tadeusz Kościuszko na czele powstania.

(podręcznik s.89-93, ćwiczenia s.55-57)

Wszelkie informacje odnośnie lekcji wysyłam o godz. 9.00 na Wasze maile. W załączniku znajdziecie znajdziecie instrukcję jak krok po kroku samodzielnie poradzić sobie z rozwiązywaniem zadań i linki do materiałów.

1.Powtórka filmowa dla wszystkich i powtórka dla zdolnych i zainteresowanych.

2.Obejrzyj obowiązkowo – film, który pomoże Ci powtórzyć materiał i poznać wiele ciekawych informacji, ułatwiających wykonanie zadań.

3. Przeczytaj informacje zawarte w podręczniku i wykonaj krótkie ćwiczenia:1,2,3,4/55 oraz 8/59

4. Podsumowanie tematu: Zagraj jak chcesz i sprawdź się:

5.Dla zdolnych: ćwiczenia interaktywne.


3.04.2020 r. MUZYKA

Kl. IV

Tańce i muzyka ludowa

https://www.youtube.com/watch?v=aDxBtBWLMGo

Posłuchajcie piosenki ze str. 87 / można sobie pośpiewać!

Poczytajcie od str. 87 do 91

Napiszcie w zeszycie i prześlijcie na adres: blonska.muzyka@wp.pl

  • co to jest folklor.
  • Wymieńcie polskie tańce narodowe.
  • W jakim regionie mieszkamy

Posłuchajcie i popatrzcie https://www.youtube.com/watch?v=WYSviZuFFl4

Znacie tą melodię?

Z czasem mazur stał się tańcem szlacheckim. Zobaczcie mazura w wyk. Zespołu Pieśni i tańca „Mazowsze” https://www.youtube.com/watch?v=PRo0xXWlPps

Mazurki pisał także Fr. Chopin, jednak mazurki Chopina nie nadają się do tańczenia, lecz słuchania. Posłuchajcie chociaż 2 minuty https://www.youtube.com/watch?v=flIQ02Nlkpk

Rafał Blechacz jest zwycięzcą Konkursu Chopinowskiego w 2005 r.


Matematyka

Temat: Co to jest skala? Obliczanie długości odcinka, gdy dana jest skala. 2.04.2020.

  1. Wejdź w poniższy link

www.youtube.com/watch?v=u77UY0LQb4U

  1. Zapisz notatkę do zeszytu w 5.30 min filmu (bez rysunków)
  2. Wejdź w poniższy link

www.youtube.com/watch?v=ZjNTiiXubR4

Rozwiąż zadanie:

Znajdź rzeczywistą długość odcinka, którego długość na rysunku wykonanym w skali

  1. 4: 1 wynosi 16 cm
  2. 1:3 wynosi 2 cm

Narysuj te odcinki.


Technika kl 4 01.04.2020 r.

Temat: Drogowe koło fortuny.

Praca na 2 tygodnie

Zapisz powyższy temat lekcji w zeszycie. Zrób notatkę:

  1. Narzędzia i przybory: (wypisz je)

  2. Materiały: (wypisz je)

  3. Plan pracy: (wypisz poszczególne etapy pracy)

Zgodnie z instrukcjami zawartymi na stronie 46-47 wykonaj Drogowe koło fortuny. Pytania które na nim zamieścisz wykorzystaj na podstawie zdobytej do tej pory wiedzy, która ma dotyczyć ruch rowerzystów i pieszych.

Bardzo również proszę o zachowanie znanych Tobie z lekcji zasad bhp dotyczących pracy z nożyczkami, nożem introligatorskim czy cyrklem. Wykonanej pracy wykonaj zdjęcie i prześlij je na niżej podanego maila do 13.04.2020 r. Po wykonaniu zadania zabaw się z rodzeństwem lub rodzicami w celu utrwalenia wiedzy. Chętnie też zobaczę klikusekundowy filmik z wspólnej zabawy. Powodzenia!!!

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


Język niemiecki klasa 4 – 1 kwietnia 2020
Thema: Hast du ein Haustier. (Czy masz zwierzę domowe?)
Proszę przepisać do zeszytu odmianę czasownika haben (mieć) podręcznik str. 81
Proszę przyswoić liczbę mnogą poznanych zwierząt, które są na str.67, zad. 6 podręcznik (czwarta ramka)
Posłuchajcie i powtarzajcie ćwiczenie na wymowę i piosenkę str.72 nagrania 56, 57, 58
Proszę wykonać zadania w ćwiczeniach 5 i 6 str. 78 i 79
Tym razem nie musicie niczego wysyłać. Ćwiczenia sprawdzimy, gdy wrócimy do szkoły 🙂

Matematyka

Temat: Koła i okręgi 31.03.2020.

1. Wejdź w poniższy link
www.youtube.com/watch?v=Z7blY8CZW-8
2. Wykonaj rysunek z podpisem w 4 min. filmu.
3. Wykonaj rysunek z podpisem w 5 min. Filmu.
4. Podaj po dwa przedmioty, które mają kształt koła i okręgu (inne niż podane w filmie)
5. Wejdź w poniższy link
www.youtube.com/watch?v=ZJjOzx8wn1Q
6. Narysuj okrąg o promieniu 3cm.
7. Wykonaj rysunek „ziarno życia” (jak na filmie)


Plastyka

30.03.2020r.

Temat:

Co to jest kolaż?

1. Kolaż – przeczytaj z podręcznika (str. 54 – 56). Poniżej jest link, z którego możesz skorzystać (skopiuj link lub wpisz go w przeglądarce).

http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Do-dziela-4/#p=57

2. Wykonaj notatkę do zeszytu (jeżeli nie masz zeszytu, ponieważ masz go
w szkole napisz na kartce, po powrocie do szkoły wkleisz ją).

1. Co to jest kolaż?

2. Co to jest fotokolaż?

3. Wymień niektóre materiały stosowane w kolażu.

4. W jaki sposób tworzy się kolaż?

Wykonane zadanie proszę odesłać na adres – plastykaspkrzanowice@wp.pl do 5.04.20120r.


Muzyka

tematy na 27.03.2020 r.

Dzieciństwo Fryderyka Chopina

Przeczytajcie str. 77 oraz str. 83-86. Nie przerażajcie się, dużo tam zdjęć!

Posłuchajcie:

Polonez g-moll – skomponował mając 7 lat! https://www.youtube.com/watch?v=HMvB1pGufQ8

Nauczcie się śpiewać piosenkę „Muzyczne echo Warszawy”

Nagranie na: https://www.youtube.com/watch?v=2sdYZZ1A9aQ

Zagadka:

Polonez A-dur https://www.youtube.com/watch?v=_uBwsmnWLas

Gdzie można usłyszeć początek tego poloneza????

Kto wie odpowiada na mój e-mail: blonska.muzyka@wp.pl


Wychowanie fizyczne

Klasa IV Zadania do realizacji do 02.04.2020r.

Ćwicz codziennie z …

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce: https://4f.com.pl/4ftrenujzdomu

i codziennie ćwicz kilka minut z wybranym Ambasadorem 4F

Zadanie domowe:

  1. Zapoznaj się z podstawowymi przepisami i zasadami gry w piłce ręcznej.

Zadanie domowe dla chętnych ( na ocenę):

  1. Symbolika flagi i znicza olimpijskiego.

Zadanie domowe proszę odesłać na adres mailowy swojego nauczyciela wychowania fizycznego

Kontakt z nauczycielem – Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu


 

Informatyka kl 4

Temat: SCRATCH – Małpie Figle

Zadania na 27.03.2020 r.

Proszę  o przeczytanie wiadomości z podręcznika ze stron 81-86.

Spróbuj wykonać ćwiczenia jak na rys. 1-10 ze str 82-86. Zapisz pracę na swoim koncie Scratch pod nazwą zabawa_z_małpką. Jeżeli potrafisz zapisać pracę na Swoim komputerze, prześlij ją na maila podanego poniżej.

Mam nadzieję, że będzie wszystko działało. A jeśli nie – nie martw się, poprawimy to po powrocie do szkoły.

Dla chętnych (na dodatkową ocenę):

Wykonaj ćwiczenie z strony 86 pod tytułem: Znajdź na to sposób. Wykonaną pracę zapisz na swoim koncie w programie scratch i dodatkowo na Twoim komputerze. Prześlij ją na maila podanego poniżej

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


HISTORIA

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek -Cybulską na nowego maila: hist88Cybulska@gmail.com

Zadania na 27 marca 2020 r.:

TEMAT: XVII wiek – stulecie wojen

  1. Powtórzyć informacje o Janie Zamoyskim:

https://www.youtube.com/watch?v=UOlFfCJXSBM

  1. Przeczytać w podręczniku, s. 80-83 niezbędne informacje i wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: 1,2, 4 i 5 ze s. 50-51.

Pamiętaj!

Do ich rozwiązania potrzebny jest podręcznik i zawarte w nim treści, mapy, ilustracje. Bądź detektywem i znajdź je, wtedy na pewno zrobisz ćwiczenia dobrze.

  1. Chętni uczniowie mogą zrobić ćwiczenia 6,7 i 8 i wysłać na mojego maila w formie zdjęć.
  2. Polecam film o dziejach Polski, który zawiera treści już Wam znane, dotyczące dzisiejszej lekcji oraz takie, które będą nam jeszcze potrzebne. Będziemy do tego filmu wracać.

https://www.youtube.com/watch?v=o79LE_karL8&t=6s

Proszę wykonać ćwiczenia najpóźniej do 2 kwietnia.


Matematyka 26.03.2020

Temat: Obwody prostokątów i kwadratów.

1. Kliknij w link podany niżej i obejrzyj film
2. Zapisz temat lekcji, a pod nim krótką notatkę:
Obwód wielokąta to suma długości wszystkich jego boków.

link: https://www.youtube.com/watch?v=2_SOZcIL3tk

Zadania do wykonania
1. Narysuj kwadrat o boku 5 cm. I oblicz jego obwód
2. Oblicz obwód prostokąta o boku 15 cm i 2 dm
Podpowiedź: Pamiętaj, ż 1 dm=10 cm

 


Technika 25.03.2020 r.

Temat: Którędy bezpieczniej?

Przeczytaj wiadomości ze stron 43-45. Zapisz temat lekcji w zeszycie i wykonaj również w zeszycie ćwiczenia 1 i 2 z strony 43 oraz ćw 5 z strony 45.

DLA CHĘTNYCH (na dodatkową ocenę): Proszę wykonać w zeszycie ćwiczenie 3 str. 44. będzie ocenione po powrocie do szkoły.

Proszę ćwiczyć znajomość znaków drogowych za pomocą poniższego testu online.

Plik do pobrania:

http://www.interklasa.pl/portal/index/stronymainSP=subjectpages&mainSRV=technika&methid=395444936&page=subpage&article_id=318064&page_id=26252

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl

 


Język niemiecki klasa 4 – 25 marca 2020
Thema: Ich mag alle Haustiere. (Lubię wszystkie zwierzęta domowe)
Powtórzymy nazwy zwierząt domowych z poprzednich lat nauki. Pomocne będzie zadanie 3 str. 66 podręcznik.
Ćwiczymy i powtarzamy – tylko 1 min. o zwierzętach    https://www.youtube.com/watch?v=Qi9tLhzKNA4
Piosenka o zwierzętach, którą dzieci znają i chętnie śpiewają https://www.youtube.com/watch?v=nixKsQCk8oQ
Proszę wykonać zadania w ćwiczeniach 1 str. 77, 2 str. 77 (er – der, sie – die, es – das) 3 i 4 str. 78,
Proszę również wysłać mi zdjęcia menu, które dzieci miały wysłać na adres dominikaurbas@o2.pl

Przyroda

Zadania na nowy tydzień 23-27. 03

Podsumowanie działu „Poznajemy tajemnice zdrowia”

Przeczytać tekst i rozwiązać zadania utrwalające w zeszycie ćwiczeń na zakończenie działu.

Polecam filmiki edukacyjne dla dzieci „Jak dbać o zdrowie”.

Dla chętnych na dodatkową ocenę: opracowanie i zapisanie w zeszycie przedmiotowym

Dekalogu zdrowego stylu życia– czyli 10 zasad dla waszych rówieśników jak dbać o swoje zdrowie.

Rozpoczynamy realizację nowego VI działu „Poznajemy krajobrazy”

Proszę przeczytać tekst pierwszego tematu „Co pokazujemy na planach?”

W zeszycie przedmiotowym pisemnie odpowiedzieć na pytania:

1. Czym jest plan?

2.Jakie są rodzaje skali?


Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne dla uczniów klas czwartych.

Proszę zapoznać się z serwisem Ortografka z grami słownymi o zasadach pisowni.

W najbliższych dniach proszę wybrać dwa dowolne ćwiczenia dotyczące zasad pisowni „ó” oraz „u” .

Poniżej link do ćwiczeń.

http://www.ortografka.pl/pisownia-u-i-o

Miłej zabawy.                            p.  M. Klima

Wszelkie pytania proszę kierować pod mój adres mailowy: mklima@spoko.pl


Religia

Temat: Wejście Izraelitów do Ziemi Obiecanej i zdobycie Jerycha.
Kontakt do nauczyciela: ks. Michał Krupa, Michal.Krupa@diecezja.opole.pl

Plastyka

  1. W tym tygodniu proszę wykonać plakat.
    Proszę wykonać plakat w formacie A3, technika dowolna.
    Temat plakatu to:
    Corona? Wolę bez – myję ręce.
  2. W przyszłym tygodniu (tj. 23.03 – 27.03.2020r.) proszę wykonać kartkę wielkanocną (format kartki dowolny, technika dowolna).                                                                                                                                                                                                              W razie wszelkich pytań proszę o kontakt mailowy: beatakalejagorzalnik@wp.pl

Język niemiecki

Wykonaj menu swojej restauracji po niemiecku
zeszyt ćwiczeń:
8 str.71
10 str.72
13, 14 str.73
17 str.74
Kontakt do nauczyciela: dominikaurbas@o2.pl

Przyroda

Przeczytać z podręcznika temat:

1.Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach?

  1. Uzależnienia są groźne.

Napisać w zeszycie notatkę z przeczytanego tekstu w kilku punktach.


Język angielski

Plik do pobrania:

Polecenia dla klasy 4 w terminie do 25

W razie pytań podaję swój adres email:

agnieszka.hamerla@poczta.fm


Wychowanie fizyczne

Zagraj: https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia
Zapoznaj się: https://youtu.be/DF4znGEcBPU

Nauczyciele wychowania fizycznego.


Matematyka
Zadania powtórzeniowe do wykonania w zeszycie.Proszę nie przepisywać treści, wystarczy numer zadania i rozwiązanie.
W razie potrzeby proszę się kontaktować z U.Słoką na adres  matfizsloka@gmail.com

HISTORIA

Chętni uczniowie mogą wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń:

s.66-67, ćwiczenia od 1 do 6.

Kontakt z nauczycielem, Jolantą Draganek-Cybulską: jolacybulska5@gmail.com


Informatyka

Programowanie w Scratch

Proszę  o przeczytanie wiadomości z podręcznika ze stron 72-79.

Spróbuj ustawić skrypt i duszka jak na rys. 6-12 ze str 77-79. Utwórz drugiego duszka – str 79. Zapisz pracę na swoim koncie Scratch.

Mam nadzieję, że będzie wszystko działało. A jeśli nie – nie martw się, poprawimy to po powrocie do szkoły.

MIŁEJ ZABAWY!!!

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: informatykajanuszduda@o2.pl


Język polski

Drodzy Uczniowie!

Proszę wykonać następujące zadania, które w większości mają charakter powtórzeniowy:

  • Nadal ćwiczyć odmianę rzeczownika w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej.
  • Ćwiczyć zapis dialogu o dowolnej tematyce.
  • Proszę również przeczytać „Bajkę o rybaku i złotej rybce” (podręcznik, str.162,technika czytania z podziałem na role zostanie oceniona po powrocie do szkoły).
  • Dla chętnych praca twórcza -zadanie 4, str. 156 podręcznik (występ zostanie oceniony po powrocie do szkoły – mile widziane Wasze, ciekawe pomysły).

Praca w ćwiczeniach: (wszystkie zadania zostaną ocenione po Waszym powrocie do szkoły).

  • Str.10 zadania: 1,2
  • Str.20 zadania: 1,2,3
  • Od str.22 do 23 zadania: 1 a,b,c, 2a,b, 3, 4

Kontakt z nauczycielem: kaczmar.anida@gmail.com

Powodzenia!


Technika

Proszę o ćwiczenie znajomości znaków drogowych poprzez rozwiązywanie testów.

Link:  http://spkurow.pl/nowa/karta/znaki/znaki.htm

kontakt z nauczycielem Januszem Duda: technikajanuszduda@o2.pl


 

Skip to content