kl 1B


Wychowanie fizyczne

Proszę, aby do końca roku szkolnego w ramach lekcji wychowania fizycznego każdy z Was udoskonalał grę w badmintona, ringo, unihokej, tenis ziemny, siatkówkę plażową, gry ruchowe. Skorzystać z tego można również na Orliku w Krzanowicach od poniedziałku do piątku w godzinach od 16.00 do 21.00 oraz w sobotę i niedzielę od 15.00 do 21.00.

Proszę pamiętać, aby ćwiczyć (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 3 razy w tygodniu po 30 min., a przed zajęciami wykonać rozgrzewkę.

Rekreacja ruchowa, aktywny wypoczynek – forma ruchu, którą podejmujemy w wolnym czasie poza obowiązkami zawodowymi, społecznymi, domowymi i nauką. Stosowana na celu zaspokojenia podstawowych potrzeb ruchowych organizmu oraz relaksu, odpoczynku i rozrywki.

Rekreacja jest nastawiona na podtrzymywanie naszej naturalnej sprawności fizycznej. Dzięki niej możemy cieszyć się lepszym samopoczuciem oraz zdrowiem. Wydzielane podczas wysiłku endorfiny poprawiają humor. Szybciej krążąca krew po organizmie dotleni wasze mięśnie i mózg. Wpłynie to pozytywnie na samopoczucie oraz zmniejszy dolegliwości spowodowane pracą. Poprawi pamięć i koncentrację, a spokojna, równomierna praca serca dobrze zrobi jego sprawności i uchroni was przed wieloma chorobami. Korzystajcie z tych możliwości jak najczęściej. Droga rekreacji pozwoli wam na rozładowanie codziennych emocji, stresu, poprawę samopoczucia oraz integrację z najbliższymi. Dlatego nie zwlekajcie. Idźcie na spacer, rower, salę lub boisko itp. Zabierzcie rodzinę, znajomych, bo nic tak nie buduje relacji jak wspólna aktywność fizyczna.

Proszę zapoznać się:

www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY&t=2s (aktywność fizyczna)

www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K (piramida żywienia)

http://scholaris.pl/resources/run/id/109938 (prawidłowa postawa)

www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA (bezpieczeństwo nad wodą)

www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio (bezpieczeństwo w górach)

 


Wychowanie fizyczne – 5.06.2020

W tym tygodniu (do 10.06.2020 r.) poprawiamy sprawność ogólną poprzez jazdę na rowerze. Zaproś do lekcji (gdy dobrze się dziś czujesz) rodzeństwo lub rodziców.

Proszę pamiętać aby ćwiczyć (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 3 razy w tygodniu po 30 min., a przed zajęciami wykonać rozgrzewkę.

Korzyści z jazdy na rowerze.

Siedzący tryb życia, mało ruchu, podatność na stres czy brak czasu na odpoczynek na świeżym powietrzu mogą prowadzić do problemów ze zdrowiem i gorszego samopoczucia. Jazda na rowerze może być właśnie wspaniałym lekarstwem na te wszystkie bolączki. Jednostajny i umiarkowany wysiłek fizyczny poprawia naszą wydolność. Już spokojna jazda ma zbawienny wpływ na zdrowie. Kiedy pedałujemy, zwiększa się pojemność płuc, dotleniona krew krąży szybciej, a serce pracuje aż miło. Dzięki takiej dawce pozytywnych impulsów układ krążenia pracuje dużo wydajniej, co pozwala zminimalizować ryzyko nadciśnienia, zawału serca czy miażdżycy. Inne korzyści z jazdy na rowerze, które podwyższą naszą sprawność fizyczną, poczujemy już po kilku przejażdżkach. Wzmocnione mięśnie nóg to przejawy korzystnego oddziaływania roweru na nasze ciało. Czujemy większą moc, mniej się męczymy i mamy wrażenie, że nasze nogi dalej nas poniosą. Ale w jeździe na dwóch kółkach biorą udział także inne partie mięśni. Nad utrzymaniem równowagi i sprawnym pokonywaniem kolejnych kilometrów pracują przecież ręce, plecy i brzuch. Nic więc dziwnego, że w tych miejscach także poczujemy odmianę. Ogólnie całe nasze ciało będzie bardziej sprawne i sprężyste. A wtedy lepsze samopoczucie mamy gwarantowane.

Należy również pamiętać, aby respektować przepisy ruchu drogowego.

W tym tygodniu należy zapoznać się z wyposażeniem roweru, bezpieczeństwem podczas jazdy i podstawowymi przepisami. Uczymy się i doskonalimy jazdę po prostej, slalomem, po ósemce, stworzonym torze przeszkód oraz proszę wybrać się wspólnie z rodzicami na wycieczkę rowerowa po najbliższej okolicy.

Proszę zapoznać się:

www.youtube.com/watch?v=w_LTP1INV1U
www.youtube.com/watch?v=M-j_5LD6GOI

www.youtube.com/watch?v=td2Twr0abGc


J. niemiecki 04.06.2020

Guten Morgen. Dzień dobry!

Na dzisiejszych zajęciach zajmiemy się tematyką związaną z urodzinami.

Na początek proszę otwórz podręcznik na str. 72. Popatrz na ilustracje. Kliknij poniższy link:

http://www.chmura.klett.pl/books/hallo-anna-1-podrecznik-wieloletni wybierz „Alles Gute zum Geburtstag”track 26. Posłuchaj o tym jak Benno przygotowuje kartkę urodzinową dla Anny. Co może na niej umieścić? Powtarzaj za nagraniem.

Teraz otwórz ćwiczenia, znajdź z tyłu kartkę urodzinową (karty do wypychania). Jeśli nie masz wykonaj własnoręcznie kartkę urodzinową. Jeśli potrafisz zapisz na niej życzenia: „Alles Gute zum Geburtstag” (wszystkiego najlepszego z okazji urodzin).

Na urodzinach śpiewa się solenizantowi piosenkę. W Polsce śpiewamy „Sto lat” a w Niemczech „Zum Geburtstag viel Glück”. Zapraszam cię do śpiewania. Kliknij poniższy link , wybierz „Alles Gute zum Geburtstag” track 27 http://www.chmura.klett.pl/books/hallo-anna-1-podrecznik-wieloletni. Naucz się śpiewać urodzinową piosenkę.

Życzę ci dobrej zabawy.

W tym tygodniu nie musisz mi nic odsyłać, chyba, że chcesz pochwalić się wykonaną własnoręcznie kartką urodzinową.


Wychowanie fizyczne– 29.05.2020

W tym tygodniu (do 4.06.2020 r.) wykonujemy ćwiczenia ogólnorozwojowe z lekkiej atletyki.

Zaproś do lekcji (gdy dobrze się czujesz) rodzeństwo lub rodziców.

Proszę pamiętać aby ćwiczyć (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 3 razy w tygodniu po 30 min.

Przed zajęciami wykonaj rozgrzewkę według własnego pomysłu (kilka podskoków, przysiadów, pajacyków, krążeń, biegu itp.) lub

www.youtube.com/watch?v=IYM09Y7CRyY

Następnie proszę otwierać linki i ćwiczyć.

Zajęcia 1

www.youtube.com/watch?v=raZKrgmLSBA

Zajęcia 2

www.youtube.com/watch?v=jI5B0u51SI4

Zajęcia 3

Wykonaj trzy testy sprawdzające:

– szybkość – pokazane na filmie od 0:20 s do 1:02

www.youtube.com/watch?v=HEKMt4GAnHw

– siła mięśni brzucha

https://www.youtube.com/watch?v=4fsmYTY3NlI

– skok w dal z miejsca

www.youtube.com/watch?v=b2XOIN08lkE


J. niemiecki 28.05.2020

Guten Morgen. Dzień dobry.

Dzisiaj powtórzymy wszystkie wiadomości poznane w dziale 8 „Wir lernen und spielen”.

Na początku znowu poćwiczymy poznane słownictwo. Wejdź w poniższe linki:

https://quizlet.com/506432488/learn

https://quizlet.com/503328871/match

Teraz pośpiewaj poznaną piosenkę „Das ist einfach spitze” – wybierz Lektion 8, Hallo Anna 1, cd 2, track 22

http://www.chmura.klett.pl/books/hallo-anna-1-podrecznik-wieloletni

Myślę, że masz teraz doskonały humor.

Otwórz podręcznik na str. 70. Przyjrzyj się ilustracjom zwierząt, postaraj się przeczytać co myślą lub mówią zwierzęta.

Teraz kliknij link: http://www.chmura.klett.pl/books/hallo-anna-1-podrecznik-wieloletni – wybierz Lektion 8 Hallo Anna 1, cd 2 track 25. Słuchaj nagrania i śledź komiks w podręczniku na str. 71. Jak myślisz co oznacza zwrot „Keine lust”? Powodzenia.

W tym tygodniu nic nie odsyłamy. Pozdrawiam Katarzyna Bulenda


Wychowanie fizyczne– 22.05.2020

W tym tygodniu (do 28.05.2020 r.) wykonujemy ćwiczenia ogólnorozwojowe z piłką.

Zaproś do lekcji (gdy dobrze się czujesz) rodzeństwo lub rodziców.

Proszę pamiętać aby ćwiczyć (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 3 razy w tygodniu po 30 min.

Przed zajęciami wykonaj krótką rozgrzewkę według własnego pomysłu (kilka podskoków, przysiadów, pajacyków, krążeń, biegu itp.) lub

www.youtube.com/watch?v=0gzOTmswJx0

Zajęcia 1 (ćwiczenia z piłką)

www.youtube.com/watch?v=WUsRR3pCRvo

Zajęcia 2 (ćwiczenia z piłką)

www.youtube.com/watch?v=vPchQOfveS8

Zajęcia 3 (ćwiczenia z piłką)

www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY

Miłej zabawy!


Język niemiecki klasa 1b – 21.05.2020 r.

Guten Morgen, dzień dobry. Witam Was, na kolejnej lekcji języka niemieckiego. Dzisiaj będziemy się uczyć nowej piosenki o czynnościach wykonywanych w szkole. Zapraszam.

  • Na początek powtórzymy słownictwo i zwroty poznane ostatnio:

https://quizlet.com/503328871/gravity

https://quizlet.com/506432488/match

  • Otwórz podręcznik na str. 69. Mamy tam tekst nowej piosenki „Das ist einfach Spitze” (To jest po prostu świetne), posłuchaj nagrania i kilka razy postaraj się powtarzać za nagraniem, wybierz Lektion 8, Hallo Anna 1, cd 2, track 22

http://www.chmura.klett.pl/books/hallo-anna-1-podrecznik-wieloletni

  • Pięknie spróbuj sam, jeśli czujesz się na siłach przeczytać tekst piosenki „Das ist einfach Spitze”.
  • No to teraz pora zaśpiewać nową piosenkę. Wybierz Lektion 8, Hallo Anna 1, cd 2, track 23
  • Otwórz ćwiczenia na str. 71-72. Jeżeli potrafisz przeczytaj zdania pod rysunkami i uzupełnij polskie tłumaczenie, jeżeli masz z tym problem, poproś kogoś dorosłego o pomoc.

W tym tygodniu nic nie odsyłamy, pozdrawiam Natalia Łasiuk


Wychowanie fizyczne– 15.05.2020

W tym tygodniu (do 21.05.2020 r.) poprawiamy sprawność ogólną poprzez skocznościowo zwinnościowe ćwiczenia. Zaproś do lekcji (gdy dobrze się dziś czujesz) rodzeństwo lub rodziców.

Proszę pamiętać aby ćwiczyć (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 3 razy w tygodniu po 30 min.

Przed zajęciami wykonaj krótką rozgrzewkę według własnego pomysłu

lub www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8

Następnie proszę otwierać linki i ćwiczyć.

Zajęcia 1(ćwiczenia z ręcznikiem)

www.youtube.com/watch?v=HriJ5zXHDJ4

Zajęcia 2 (skoki na skakance)

www.youtube.com/watch?v=F4Nv8KuKMuk

www.youtube.com/watch?v=vP8EjcvDT3k

www.youtube.com/watch?v=HcR-oabwA5U

Zajęcia 3 (gra w gumę)

www.youtube.com/watch?v=BYak3S45Zgo

www.youtube.com/watch?v=M77Rsx6lFuk

dla chętnych dodatkowe zajęcia poprawiające skoczność

www.youtube.com/watch?v=2oBt8IonrrY

Miłej zabawy!


J. niemiecki 14.05.2020

Dzisiaj pracujemy jak poprzednio proszę uruchomić poniższy link


https://view.genial.ly/5eb1cdd2ab18700e12be5374/interactive-image-interactive-image

Proponuję popracować na nim stopniowo, nawet kilka dni.


Wychowanie fizyczne – 8.05.2020

W tym tygodniu (do 14.05.2020 r.) poprawiamy sprawność ogólną poprzez zwinnościowe tory przeszkód. Zaproś do lekcji (gdy dobrze się dziś czujesz) rodzeństwo lub rodziców.

Proszę pamiętać aby ćwiczyć (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa) minimum 3 razy w tygodniu po 30 min.

Proszę otwiera

linki i ćwiczyć (można zmodyfikować lub stworzyć własne).

Zajęcia 1

www.youtube.com/watch?v=NeLnIzpByX8

www.youtube.com/watch?v=TMNALb_P4tU

Zajęcia 2

www.youtube.com/watch?v=5MqblYir68o

www.youtube.com/watch?v=JIjowiZ5IDg

Zajęcia 3

www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4

www.youtube.com/watch?v=j1x-DJCCIBc

Miłej zabawy!


J. niemiecki 07.05.2020

Dzisiaj pracujemy jak poprzednio proszę uruchomić poniższy link


https://view.genial.ly/5ea73fde6d0f2f0da91aea45/interactive-image-rechnen-ist-toll

Proponuję popracować na nim stopniowo, nawet kilka dni.


Wychowanie fizyczne

dla klasy I B

Pamiętajcie aby ćwiczyć (dowolna aktywność z zachowaniem zasad bezpieczeństwa): minimum 3 razy w tygodniu po 30 min.

Materiał szkoleniowy dla dzieci, młodzieży, rodziców i dzieci „Sport na zdrowie”.

Odcinek „Sport na zdrowie” uświadamia rolę aktywności fizycznej w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Ruch jest nieodzownym elementem życia. Korzyści z uprawiania sportu kojarzymy z kondycją, a mało kto wie, że świetnie wpływa na zdrowie psychiczne. Często nie chce nam się ćwiczyć, bo jesteśmy zmęczeni lub w słabym nastroju i wtedy właśnie paradoksalnie – nie ma nic lepszego na poprawę formy jak sport! Przedstawiamy zalety różnych aktywności, ale każdy musi dobrać sport do indywidualnych wymagań! Zwracamy uwagę na sposób odżywianie osób uprawiających sport. Zobaczcie razem film:

www.youtube.com/watch?time_continue=316&v=KSmjz0wjh9M&feature=emb_title

Propozycje zajęć, zapoznaj się i poćwicz:

www.youtube.com/watch?v=OcOlysQ7HZEdla rodziców i dzieci

www.youtube.com/watch?v=_scsOZ0SOg8 tabata na wesoło

www.youtube.com/watch?v=3cdqWafwLJI zumba na wesoło

Kontakt z nauczycielami:

I B – Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl

II A – Adam Gębski: geografia_spkrzanowice@o2.pl

III B – Tomasz Kuziak: kuziak@onet.eu


J. niemiecki 30.04.2020 – klasa Ib

Dzisiaj proszę kliknąć w poniższy link i wykonywać ćwiczenia od 1 do 6 po kolei. Dobrej zabawy.

https://view.genial.ly/5e9dfb633b6beb0db86bf04b/interactive-image-interactive-image


Wychowanie fizyczne 24.04.2020

Zaproś do lekcji (gdy dobrze się dziś czujesz) rodzeństwo lub rodziców.

Najpierw rozgrzewka: kilka prostych ćwiczeń.

Proszę skopiować poniższy link do przeglądarki i postarać wykonać (wybierz sport i ćwicz w domu lub w ogrodzie aż opanujesz pokazane elementy):

www.youtube.com/watch?v=vOhW4RKPIrc – piłka nożna dla klasy I, II

www.youtube.com/watch?v=f8Ln93U1EhI– piłka nożna dla klasy II, III

www.youtube.com/watch?v=-gucF0NzzkM– piłka siatkowa dla klas I, II, III

Miłej zabawy!

Kontakt z nauczycielem:

I B – Zbigniew Szymański: wfszymanski@op.pl


Konkurs plastyczny

Plik do pbrania: Konkurs plastyczny kl. I-III


J. niemiecki – 23.04.2020

Otwórz podręcznik na str. 65.

Przesłuchaj nagrania na płycie z podręcznika CD 2 – 20. Naucz się Aktivitäten – Rap.

Wykonaj ćwiczenia na str. 64 – 65.

Zagraj z rodzicami lub rodzeństwem w grę na str.67 w podręczniku, powtarzaj słownictwo.


Wychowanie fizyczne– 17.04.2020

Zaproś do lekcji (gdy dobrze się dziś czujesz) rodzeństwo lub rodziców.

Proszę skopiować poniższy link do przeglądarki:

https://www.youtube.com/watch?v=1icFrDwTnPM

Miłej zabawy!


Język niemiecki – Wir rechnen und spielen.

(Liczymy i bawimy się)

  • Posłuchaj nagrań z str. 64 z podręcznika. Następnie posłuchaj jeszcze raz i postaraj się powtarzać za nagraniem.
  • Posłuchaj nagrania jeszcze raz i powtarzaj ale i tym razem postaraj się pokazywać odpowiedni rysunek.
  • Posłuchaj nagrania z podręcznika z str. 65. Następnie posłuchaj jeszcze raz i spróbuj powtarzać za nagraniem.
  • W zeszycie z języka niemieckiego wykonaj następujące zadanie:

Z pomocą rodziców, lub jeśli potrafisz sam przepisz podane nowe słówka i wykonaj do nich mały rysunek (bardzo proszę nie wpisywać do zeszytu polskiego znaczenia słówek tylko wykonać mały rysunek). Słówka do napisania:

lernen (uczyć się)

rechnen (liczyć)

lesen (czytać)

schreiben (pisać)

malen (malować)

Fuβball spielen (grać w piłkę)

singen (śpiewać)

turnen (ćwiczyć)

Proszę przesłać zdjęcie notatki w zeszycie.


Wychowanie fizyczne dla klasy – 3.04.2020

Zaproś do lekcji (gdy dobrze się dziś czujesz) rodzeństwo lub rodziców.

Zagrajcie w znaną zabawę na rozgrzewkę, proszę skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce:

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

Następnie proszę skopiować poniższy link lub wpisać go w przeglądarce

i zabawić się w „Wycieczkę do zoo” (ćwiczenia dla dzieci dotyczące profilaktyki postawy):

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

Miłej zabawy!


J. niemiecki kl. Ib 02.04.2020

Pracuj z zeszytem ćwiczeń.

Otwórz ćwiczenia na stronie 62 – 63, „Das kann ich”.

Przesłuchaj nagrania nr 7, które jest na płycie w ćwiczeniach. Powtarzaj to co usłyszysz. Przesłuchaj tyle razy ile potrzebujesz.

Jeśli potrafisz przepisz w puste linijki wyrazy zapisane powyżej np.

meine Mutter meine Mutter

meine Mutter

Jeśli chcesz pokoloruj ulubioną postać. Wykonane zadanie prześlij mi e – mailem.

Kontakt: eduwcz.kbulenda@gmail.com


Zadania do wykonania 30.03 – 03.04.20 r.

PONIEDZIAŁEK

Polski

Czytanie: z tyłu książki s. 80 – Chochlik Hilary i halny. Wypisz do zeszytu wszystkie wyrazy jednosylabowe z literą ch.

Ćw. s. 33/ Zad 6. Zapisuj z tyłu zeszytu z polskiego od pon. – pt. Obok poznanych symbolów, zapisz najwyższą temp. jaka była w ciągu dnia.

Piosenka dla dzieci, ortografia ó „Koła samochodu”.

https://www.youtube.com/watch?v=wBZlW-p_Y8Q

Ks. Zad 4/43 – pisanie z pamięci do zeszytu. Uczeń sprawdza sam i poprawia błędy.

Słownie odpowiedz na pytania:

Jakie znasz wiosenne kwiaty?

Jakie ptaki przylatują do nas na wiosnę?

Zobacz: Zwiastuny wiosny – rozpoznajemy wiosenne kwiaty/ Wiosna – Antonio Vivaldi – lekcja dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

Matematyka

Dodawanie wewnątrz drugiej dziesiątki

https://www.youtube.com/watch?v=pN8hW4DfUtQ

WTOREK

Polski

Zanotuj pogodę z tyłu zeszytu.

Przeczytaj dziecku tekst w ks. s. 46-47 –wyszukaj wyrazy z literą ż, Ż, podziel na głoski i sylaby.

Czytanie samodzielne ks. 46-47.

Ćw. s. 36-37, zad 3. dla chętnych.

Matematyka

Ks. s. 17 – omówić słownie, zad. 1 do zeszytu.

ćw. s. 22 oraz ćw. s. 23 – zad 1 i 2.

ŚRODA

Zanotuj pogodę z tyłu zeszytu.

Samodzielne czytanie ks. 46-47.

Ćw. s. 38 i 39.

Matematyka

Ks. s. 19/ zad. 2 i 4 – zapisz odp. do zeszytu.

Zaj. komputerowe.

Praca w programie WORD – zapisywanie nazw kwiatów wiosennych. Korzystanie z funkcji Shift, alt, zmiana czcionki i jej koloru.

CZWARTEK

Zanotuj pogodę z tyłu zeszytu.

Czytanie: ks. 48. My chcemy wiosnę!

Ks. s 49, zad 1 i 2 – zapisz w zeszycie.

Matematyka

Ks. s. 20 – zad 1 – do zeszytu, zad 3 – omówić słownie

Ćw. s. 24.

Plastyka: Wiosenne drzewa – malowanie tuszem lub akwarelami.

PIĄTEK

Polski

Zanotuj pogodę z tyłu zeszytu.

Ks. s. 50 – przeczytać tekst, odpowiedzenie słownie na pytania. Omówić str. 51.

Ćw. s. 40 zad 1 i 2.

Matematyka

Ćw. s. 27 i 24 – rozwiązuje różne zadania.

Powtórka:

Nauka zegara dla dzieci – Zegar dla dzieci |

https://www.youtube.com/watch?v=_Ty2bbbsXbE

Proponowany tekst do doskonalenia czytania (dla chętnych): z tyłu książki, s. 81 Żółty domek Grzegorza.


Wychowanie fizyczne

Klasa I b Zadania do realizacji do 02.04.2020r.

Ćwicz codziennie z …

Skopiuj poniższy link lub wpisz go w przeglądarce:

https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc

i codziennie ćwicz kilka minut z mamą, tatą, rodzeństwem…

 


j. niemiecki

 

Pracuj z podręcznikiem – str. 63,

Przyjrzyj się komiksowi i posłuchaj nagrania na płycie CD2 nr 17.

Poproś rodziców o puszczenie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=hnyjrVuZYbc

Pobaw się przy niej, potańcz. Przypomnij sobie „Familien rap” .

W zeszycie ćwiczeń wykonaj ćw. na str. 60.

Jak chcesz sprawdź czy potrafisz narysować domek na str. 61


Zadania do wykonania od 23.03 – 27.03.

PONIEDZIAŁEK

Polski

Samodzielne czytanie – doskonalenie szi cz. Tekst w załączniku.

Przeczytać dzieciom tekst na str. 34-35 i zadać pytania znajdujące się poniżej. Podział wyrazów z h, H, ch, Ch na głoski i na sylaby.

Ćw. str. 27-28.

Matematyka

Ks. s. 9 i ćw. s. 18.

WTOREK

Polski

Samodzielne czytanie str. 34 – 35

Ćw. str. 29., s. 31 zad 4.

Matematyka

Sprawdzam siebie, ćw. s. 13-14.

Posłuchaj muzyki:Antonio Vivaldi – „Wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

Dla chętnych: Dzień odkrywców s. 48-49

ŚRODA

Polski

Wspólne czytanie z podziałem na role: Kto ma olej w głowie? Ks. s. 38-39. Wykonaj polecenia znajdujące się pod tekstem. Przybliżyć dziecku pojęcie EKOLOGIA.

Matematyka

Przypomnienie nazw kolejnych miesięcy w roku. (ks. str.15). Zadawanie pytań  typu: Który z kolei w roku jest luty?…maj? W którym miesiącu masz urodziny? itp.

Zapisanie daty swoich urodzin w zeszycie.

Zerknij do swojego piórnika i zmierz linijką długość swojej: gumki, naboju do pióra, zakrętki mazaka, najkrótszej kredki. Wykonaj rysunki i napisz wymiary w zeszycie. Np. gumka(obrazek) – 3 cm. (Jeśli wychodzi 3,2 to używaj określenia trochę więcej niż 3 cm, a 2,8 to prawie 3 cm).

CZWARTEK

Polski

Wyjaśnij co to jest współpraca. – ks. str. 40 ( w ramce).

Obserwujemy pogodę – Przeczytaj tekst str. 41 i odpowiedz na pytania.

Ćw. s. 32, 33, zad. 1-5.

Matematyka

Ks. str.. 16,

Ćw. str. 21.

Plastyka:Witamy wiosnę. Wykonaj swojego bociana z plastikowych talerzyków.

https://dzieciakiwdomu.pl/2015/03/bocian-z-papierowych-talerzykow.html

PIĄTEK

Polski

Przeczytaj wiersz „Pierwiosnek” Wł. Broniewskiego. Odpowiedz na pytania 1-3, ks.  s. 42. Polecenie 4 – dla chętnych.

Ks. str. 43, zad 1 i 2 słownie, zad 3 –  przepisz do zeszytu.

Ćw. s. 34, 35, zad. 2 i 3,

Zad. 1 i 4 dla chętnych.

Matematyka

Ks. str. 18 – zad 1 – zapisz do zeszytu.

Zad. 5 –  zapisz do zeszytu obliczenia, analogicznie z liczb 10,3,13 ułóż cztery działania i zapisz w zeszycie.

Plik do pobrania: Teksty doskonalące poznane litery sz i cz


Wychowanie Fizyczne

Proszę zagrać z dziećmi w domu:
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

Nauczyciele wychowania fizycznego.


Język angielski

ZADANIA DLA KLAS PIERWSZYCH ZAPLANOWANE NA 4 GODZINY LEKCYJNE, CZYLI NA TERMIN AŻ DO 25.03.BR.

1. BARDZO PROSZĘ, ABY DZIECI WYKONAŁY POLECENIA W ZESZYCIE WEDŁUG WSKAZÓWEK, ABY UŻYŁY WŁAŚCIWYCH KOLORÓW ORAZ NARYSOWAŁY PODANE PRZEDMIOTY :

1. Draw a green BALL.

2. Draw a yellow PENCIL.

3. Draw a red BOOK.

4. Draw a black BIKE.

5. Draw an orange DOLL.

6. Draw a pink TEDDY BEAR.

7. Draw a purple CAR.

8. Draw a blue ROBOT.

ĆWICZENIE TO POZWOLI NA POWTÓRZENIE I UTRWALENIE KOLORÓW ORAZ ZABAWEK.

2. NARYSUJ NA KARTCE Z BLOKU W FORMACIE A3 SWOJĄ ULUBIONĄ ZABAWKE I PODPISZ JĄ WŁAŚCIWĄ NAZWĄ. MOŻESZ JĄ POKOLOROWAĆ TAK JAK LUBISZ 🙂 PRACĘ PRZYNIESIESZ DO SZKOŁY, JAK SIĘ ZOBACZYMY 🙂 ZROBIMY WSPÓLNĄ WYSTAWĘ 🙂

3. DOŁĄCZAM DWIE KARTY PRACY, KTÓRYCH NIE TRZEBA DRUKOWAĆ, JEŻELI JEST MOŻLIWOŚĆ I CHĘĆ, TO BARDZO PROSZĘ. MOŻNA ODPOWIEDZI ZAPISAĆ W ZESZYCIE.

Plik do pobrania:

Zadania j. angielski

Zadania j. angielski 1

POZDRAWIAM SERDECZNIE. W RAZIE PYTAŃ PODAJĘ SWOJ ADRES EMAIL:

agnieszka.hamerla@poczta.fm

Agnieszka Nowak


Zadania do wykonania:

Ed. polonistyczna

Przeczytać dzieciom czytankę w ks. na str. 30-31.

Zrobić zadania w ćw. na str. 23, 24, 25, 26, str. 30 zad 1 i 2, str. 31 zad. 3.

Przejrzeć ks. na str. 32 (T: Co szkodzi naszej planecie) i 37 (przeciwieństwa).

Ks. Dzień Odkrywców: str 44-45 w tym zad. 1,2,3,4. Dla chętnych: str. 46-47.

Włączyć dzieciom ekranizację lektury – Plastusiowy pamiętnik „O kleksie z kałamarza, co na nikogo nie zważa”.

https://www.youtube.com/watch?v=SyTgwHmmUD4

Matematyka

Ks. str. 10 – zad. 4 i zad. 5 –wpisać do zeszytu

Przejrzeć podręcznik na str. 12-13, 14 i 15.

Zeszyt ćwiczeń str. 19 i 20.

Dla chętnych: Zagraj z rodzeństwem albo rodzicem – ks. str. 11 – gra dla 2 osób.

Plastyka – dla chętnych

Wykonaj instrument muzyczny z puszki albo z plastikowej małej butelki (ozdób według swojego uznania i pomysłu).

J. niemiecki

Nauczyć się Familien – Rap, podr. Str. 57/ CD 2 – 13. Praca z płytą.

Narysuj swoją rodzinę. Jeśli potrafisz podpisz osoby znajdujące się na rysunku.

Przesłuchaj piosenkę „Meine Familie”, podr. str 61/CD 2 – 15-17.

Zachęcam do puszczania dzieciom płyt w celu utrwalenia słownictwa.

Proszę kontaktować się pod adresem: edukacja.skroban@gmail.com 

kontakt z nauczycielem j. niemieckiego: eduwcz.kbulenda@gmail.com

Skip to content