Ziemia krakowska i kielecka celem podróży uczniów klas V

W dniach 20-22 maja klasy V wraz ze swoimi wychowawcami i opiekunami uczestniczyły w wycieczce do Krakowa, Bochni i  Kielc.

Pierwszego dnia uczniowie zwiedzili z przewodnikiem najważniejsze zabytki miasta: Zamek Królewski, Rynek z Sukiennicami, Barbakan, wysłuchali też sławnego hejnału z Wieży Mariackiej. Duże wrażenie na uczniach zrobił Kościół Mariacki i Zamek Królewski oraz ziejący ogniem Smok Wawelski, przy którym zrobiono pamiątkowe fotografie. W czasie wolnym przy Pomniku Adama Mickiewicza  można było zakupić pamiątki i upominki dla bliskich i pokosztować krakowskich słodkości. W godzinach popołudniowych uczniowie pojechali na nocleg do zabytkowej kopalni soli w Bochni, jednej z najważniejszych podziemnych atrakcji turystycznych Polski. W podziemnych komorach kopalni uczniowie mieli możliwość zwiedzania i przepływu łódką przez sztolnie. Zapoznali się z ciężką pracą górników w dawnych czasach, wysłuchali legendy o świętej Kindze, będącej patronką górników solnych. Wieczorem uczestniczyli w dyskotece, zorganizowanej dla wszystkich uczestników noclegu w kopalni.

Rankiem  po smacznym śniadaniu uczniowie pojechali do miejscowości Pacanów, do Europejskiego Centrum Bajki im. Koziołka Matołka, gdzie z myślą o dzieciach stworzono unikalną ekspozycję różnych postaci z najpopularniejszych baśni. Nasi uczniowie uczestniczyli w teatrzyku kukiełkowym, zapoznali się z pracą aktorów i wysłuchali ciekawostki o bajkowych postaciach i aktorach popularnych na całym świecie baśni. Z Pacanowa udaliśmy się do Kielc. Ze względu na pogodę, a raczej jej brak, nie udało się nam zwiedzić Zamku w Chęcinach, za to obejrzeliśmy ciekawą bajkę w multikinie, w nowoczesnej  kieleckiej galerii. Wieczorem po obiadokolacji zakwaterowaliśmy się w schronisku. Ostatnia noc, zgodnie z tradycją „zielonej nocy” zakończyła się wysmarowaniem zmożonych mocnym snem uczniów  przez opiekunów pastą do zębów. Od wczesnych godzin rannych trwało „uczniowskie dochodzenie” i szukanie sprawcy tej nocnej niespodzianki. Mimo długiego dochodzenia tajemniczy sprawca nie został wykryty.

Po wspólnie przygotowanym śniadaniu udaliśmy się na Święty Krzyż, by zwiedzić wraz z przewodnikiem zabytkowy, benedyktyński  klasztor na Łysej Górze położony w otoczeniu lasów świętokrzyskich, Sanktuarium Relikwii Świętego Krzyża, kościół i Muzeum Misyjne Ojców Oblatów. Po smacznym obiedzie w postaci 15 dużych pizz wróciliśmy do Krakowa. Ostatnią atrakcją wycieczki był krakowski park wodny z licznymi zjeżdżalniami, rwącą rzeką, ścianą wspinaczkową i ciekawą fontanną w kształcie smoka. Pobyt na basenach dostarczył uczniom wiele radości i emocji. W godzinach wieczornych, zadowoleni, pełni wrażeń, choć nieco zmęczeni  wróciliśmy do Krzanowic.

Mimo deszczowej pogody udało nam się zrealizować program, a zaplanowane atrakcje dostarczyły uczniom nowych doświadczeń i wielu emocji.

Bardzo serdecznie dziękujemy nauczycielom, panu Adamowi Gębskiemu i panu Januszowi Dudzie, którzy sprawowali opiekę nad uczniami i stworzyli bardzo sympatyczną atmosferę podczas wycieczki.

Wspomnienia uczniów:

• „Cała wycieczka mi się podobała, ale najbardziej podobało mi się w Bochni, Pacanowie, aquaparku. Na wycieczce była bardzo miła atmosfera i było bardzo fajnie. Bardzo się cieszę, że pojechałam na wycieczkę i ciekawie spędziłam czas”.
  • „Podobało mi się w Pacanowie, w świecie bajek…”
  • Najbardziej podobały mi się niespodzianki jakimi były kino i pizza”
  • „Na wycieczce najbardziej podobała mi się atmosfera, która sprawiła, że ta wycieczka była najlepsza w moim życiu”.