Wyjazd do Centrum Eichendorffa w Łubowicach

Dnia 24 listopada 2022 roku odbyła się wycieczka uczniów klas: VII i VIII a do Centrum Eichendorffa w Łubowicach. Naszymi opiekunami byli nauczyciele języka niemieckiego: pani Dominika Urbas (wychowawczyni klasy VIII a) i pan Marcin Obrusnik (dyrektor szkoły).

W drogę ruszyliśmy po pierwszej lekcji. Po dotarciu na miejsce zostaliśmy zaproszeni do sali – tam czekał na nas przewodnikiem, który zapoznał nas z planem wycieczki.

Na początku zwiedziliśmy muzeum Eichendorffa, gdzie mogliśmy podziwiać różne ciekawe reprodukcje przedstawiające rodzinę wybitnego poety i drzewa genealogiczne rodu Eichendorffów. Potem zobaczyliśmy przedmioty odnalezione podczas wykopalisk prowadzonych przez archeologów w okolicach Łubowic.

Następnym punktem programu było zwiedzenie cmentarza, na którym spoczywają członkowie rodziny, dokładnie rodzeństwo Josepha. Tam zostaliśmy podzieleni na grupy po to, by wziąć udział w grze terenowej. Każdy zespół otrzymał zadania dotyczące życia Josepha von Eichendorffa. Aby je wykonać, musieliśmy się przemieszczać do kolejnych punktów: pod stare symboliczne drzewo i ruiny zamku. Po odwiedzinach wskazanych miejsc, udaliśmy się z powrotem do sali i tam omówiliśmy rozwiązania przydzielonych nam zadań.

Miłą niespodzianką był pyszny obiad, na który zostaliśmy zaproszeni. A zwieńczeniem naszego pobytu w rodzinnej posiadłości niemieckiego romantyka była recytacja jego liryków (w języku niemieckim oczywiście).

Musimy przyznać, że był to owocny dzień. Zadowoleni wracaliśmy do Krzanowic. Na pamiątkę naszej wizyty otrzymaliśmy pamiątkowe breloczki z podobizną J. von Eichendorffa.

Zachęcamy Was do odwiedzin tego niezwykłego miejsca, by zgłębić dziedzictwo ziemi raciborskiej i poznać historię rodu Eichendorffów. Warto!

Wiktoria Krajs, kl. 8a

(przy udziale Dominiki Urbas i Marceli Szymańskiej)