Wsiąść do pociągu… do Opola – czerwcowe wojaże klasy V b

15 czerwca klasa wraz z wychowawczynią oraz p. Anną Kołodziejską udała się na wycieczkę kolejową do Opola.

Nasza podróż rozpoczęła się o godz. 6.45 w Raciborzu. Po ponad godzinie dotarliśmy do Opola. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wyspy Pasieka (śluza, Narodowe Centrum Polskiej Piosenki, wydziały Uniwersytetu Opolskiego, wieża starego Zamku Piastowskiego), a następnie spacerem przeszliśmy do Katedry Opolskiej i przez plac św. Sebastiana do Muzeum Śląska Opolskiego. Tam mogliśmy podziwiać historię Ziemi Opolskiej od pradziejów, aż do współczesności, zobaczyć wystawę polskiego malarstwa XIX w. oraz ceramikę i zastawę stołową pochodzącą z fabryki porcelany w Tułowicach.

Na godzinę 11.00 udaliśmy się do Teatru Lalki i Aktora na spektakl “Wielkie mi coś” (ostatecznie okazało się, że z powodu małej liczby chętnych na ten tytuł, zobaczyliśmy ,,Calineczkę”). Po spektaklu odbyła się lekcja teatralna ,,Teatr cieni”. Uczniowie poznali historię tego teatru, dowiedzieli się, jak wykonane są dekoracje, rekwizyty, lalki, a następnie sami mogli wcielić się w rolę aktorów, pracując ze światłem, cieniem i kolorem.

Kolejnym, ostatnim punktem wycieczki było opolskie ZOO. Uczestnicy wycieczki przeszli je wzdłuż i wszerz, obserwując przeróżne gatunki zwierząt i roślin z całego świata. Uczniowie wykazali się dużą dociekliwością, zadając pytania pracownikom ZOO.

Pogoda i humory dopisały, a po zajęciu miejsc w pociągu powrotnym okazało się, że przeszliśmy ponad 20 km.