Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Realizacja programu „Od dziewczynki do kobiety”

13 maja br. w naszej szkole gościła Joanna Zieleźniak – konsultant programu edukacyjnego „Od dziewczynki do kobiety”, która przeprowadziła dla dziewcząt klas II Gimnazjum ciekawe zajęcia na temat dojrzewania i dbałości o zdrowie.

Program edukacyjny (realizowany przez dział Consumer Products Company firmy Johnson&Johnson) „Od dziewczynki do kobiety” ma zasięg ogólnokrajowy – prowadzony jest w gimnazjach i ma na celu edukację nastolatek. Głównym elementem programu są 45-minutowe zajęcia w gimnazjach, w których uczestniczą tylko dziewczęta. Nastolatki zyskują szansę rozwiania wątpliwości i zadania pytań, dotyczących okresu dojrzewania, w trakcie rozmowy z ekspertem oraz podczas oglądania projekcji multimedialnej. Głównymi zagadnieniami poruszane podczas zajęć były: miesiączka, higiena osobista, środki higieny menstruacyjnej, profilaktyka raka piersi. Podczas zajęć dziewczęta uczyły się również, jak prowadzić kalendarzyk menstruacyjny, jak przeprowadzić samobadanie piersi, a także miały możliwość dowiedzieć się, na czym polega i jak przebiega pierwsza wizyta u lekarza ginekologa.

Zajęcia były okazją, by gimnazjalistki bez skrępowania porozmawiały o funkcjonowaniu swojego organizmu w okresie dojrzewania. Były też dobrym uzupełnieniem tematyki lekcji biologii i wdż.

Koordynatorem działania była mgr Magdalena Klima.  

M. Szymańska