Lekcja w kinie

Lekcja w kinieLekcja w kinie

Bardzo ciekawy pomysł w zakresie edukacji medialnej mieli możliwość poznać uczniowie klas drugich gimnazjum. 15 kwietnia w Kinie Bałtyk w Raciborzu odbyła się lekcja, w której zaprezentowano warsztaty plus seans filmowy.

Tego dnia sala kinowa wypełniona była po brzegi, co świadczyło o dużym zainteresowaniu. Multimedialną lekcję poprowadził aktor, który ciekawie oprowadzał widzów po filmowych zakamarkach kina przyszłości. Podczas zajęć uczniowie zobaczyli na czym polega cyfrowa rewolucja w kinie, poznali filmowe technologie przyszłości, dowiedzieli się, czym jest motion capture i motion control, i odkryli, że w przyszłości widzowie wkroczą do filmu!

Na uwagę zasługuje fakt, że prowadzący utrzymywał stały kontakt z publicznością – z niesamowitym wyczuciem twórczo aktywizował młodzież. Po interesującym wykładzie, znawca kina zaprosił wszystkich do obejrzenia filmu pt. „PERSY JACKSON II MORZE POTWORÓW”. Podczas projekcji, widzowie mogli przenieść się do świata greckiej mitologii. Taka lekcja to nie tylko była dobra rozrywka, ale i mądra lekcja o przyjaźni, odwadze i tolerancji. Nasza młodzież z zadowoleniem przyjęła taką formę uczestnictwa i uznała ją za bardzo udaną, i wartościową. Mamy nadzieję, że taka współpraca przyniesie pozytywne efekty na polu dydaktycznym i wychowawczym. Uwaga! Przed nami ciekawe konkursy, nawiązujące do tej wspaniałej lekcji.

Nad bezpieczeństwem uczniów czuwały Panie: Anida Kaczmar, Marcela Szymańska, Dominika Urbas, Aleksandra Osadnik.

A.Kaczmar

Historia, tradycja, szacunek…

18 maja obchodziliśmy na świecie Międzynarodowy Dzień Muzeów. 19 maja, tak się szczęśliwie złożyło, że klasa czwarta wraz z opiekunami p. Anidą Kaczmar i p. Marcinem Obrusnikiem, wyruszyła na podbój muzeów do Raciborza i Radzionkowa!

W tym dniu pogoda i humory dopisywały, więc trudy pokonywania drogi nie były przykre. Pierwszym punktem docelowym był pobyt w muzeum w Raciborzu. Pani przewodnik zaprosiła uczestników do „Domu Ozyrysa”, w którym opowiedziała historię mumii. Czwartoklasiści słuchali pięknych opowieści z wielkim zaciekawieniem. Pani przewodnik swoim ciepłym i malowniczym głosem przeniosła naszych wiernych słuchaczy do egipskiej cywilizacji, by mogli poznać jego historię, kulturę i obyczaje. W trakcie wykładu padały różnorodne pytania, które najczęściej dotyczyły …mumii.

Pełni wrażeń i podziwu nasi uczniowie udali się w następną podróż, by dotrzeć do Muzeum Chleba w Radzionkowie.

Podczas muzealnej lekcji uczniowie dowiedzieli się, że muzeum to powstało z szacunku dla historii i z potrzeby serca. Zgromadzone zostały w nim eksponaty zbierane przez wiele lat „wszystko co służyło wytwarzaniu chleba i wszystko co o szacunku do chleba zaświadcza.”

W trakcie zwiedzania, czwartoklasiści obejrzeli projekcję filmu pt. „Chleb”, który nawiązywał do historii chleba, tradycji i jego produkcji na przełomie wieków. Następnie wysłuchali pięknej prelekcji o szacunku do chleba, którą wygłosił właściciel tego muzeum . Wielką frajdą dla dzieci był moment, kiedy mogły samodzielnie formować plecionki z ciasta, by po upływie wyznaczonego czasu na wypiek, smacznie je skonsumować. Ale to nie koniec atrakcji…

Uczestnicy wycieczki udali się do dawnej szkolnej klasy, gdzie mogli poznać historię nauczania: zwyczaje panujące przed laty w szkołach, dawne książki, elementarze, materiały piśmiennicze, stroje, przybory, naukę pisania rysikiem na kamiennych tabliczkach.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się sala, w której zaprezentowano historię komputerów. Może się to wydać niewiarygodne, ale dzieci mogły dotykać te eksponaty!

I tak niewiadomo kiedy, dzień minął zbyt szybko… Na szczęście w sercach i pamięci naszych uczniów pozostaną wspomnienia i wrażenia po udanej, i bogatej w treści wycieczki, bo „ od szacunku dla kromki naszej strawy powszedniej, już tylko krok do szacunku dla najbliższych, do otaczającego nas świata”.

  1. Kaczmar

Skip to content