Klasy V na wycieczce w Głuchołazach

Dnia 24.04.2017 r. o godzinie 8:15 wyruszyliśmy na wycieczkę do ośrodka „Banderoza” w Głuchołazach.

Po przybyciu na miejsce i ustaleniu kto, z kim i gdzie będzie spał, rozpakowaliśmy bagaże. W oczekiwaniu na obiad wzięliśmy udział w rozgrywkach sportowych na boisku. Po obiedzie wyruszyliśmy na Górę Chrobrego. Droga była uciążliwa, bo trwała ponad 4 godziny. W trakcie wędrówki dowiedzieliśmy się dużo ciekawych historii i legend związanych z tym miejscem. Następnie wyruszyliśmy na rynek i miasto, zrobiliśmy zakupy. Po powrocie czekała na nas biesiada przy ognisku. Piekliśmy kiełbaski i śpiewaliśmy piosenki aż do 22:00.

Noc była długa i hałaśliwa. Ranek przywitał nas piękną pogodą. Po śniadaniu relaksowaliśmy się w grocie solnej oraz na siłowni.

Po obiedzie spotkaliśmy się z górskim gawędziarzem, który w zabawny sposób opowiedział nam o historii miasta pierwszych osadników, o minerałach i o skarbach ukrytych w górach. Razem z nim szukaliśmy złota, wypłukując szlachetne drobinki z piasku. Z pełnymi kieszeniami złota wyruszyliśmy do miasta na zakupy.

Wieczorem do późnych godzin bawiliśmy się na dyskotece. Z powodu nagłej ulewy odwołaliśmy nocny marsz z pochodniami.

Kolejna noc była równie atrakcyjna jak pierwsza. Poranek przywitał nas deszczem. Zamiast podchodów w terenie i strzelania z łuku mieliśmy zajęcia warsztatowe. Dowiedzieliśmy się wszystkiego o łukach, metodach strzelania i tarczach. Następnie graliśmy w Mega Jengę i Giga bierki. Nasz pobyt w ośrodku zakończyliśmy hukiem. Olbrzymia, drewniana wieża zbudowana z klocków runęła na ziemię i rozbiła taflę szklanej podłogi. Mogliśmy zwiać, ale uczciwie załatwiliśmy sprawę. Opuściliśmy ośrodek w strugach deszczu. W drodze do domu tradycyjnie zatrzymaliśmy się w Mc’Donaldzie. Odpowiednio przygotowani do dalszego etapu podróży przystąpiliśmy do gier, zabaw i wygłupów autokarowych. Na placu szkolnym czekali już na nas rodzice. Poczuliśmy nagły stan zmęczenia. Zatroskani rodzice zabrali nam nasze bagaże i zawieźli nas do domu. Wycieczka była super! Najbardziej podobały nam się zabawy w autobusie i dyskoteka!