Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jak radzić sobie z agresją? Jak nie być obojętnym i reagować na przemoc?- tematem warsztatów dla uczniów kl. II, III i V

W dniach 11.12.2019 r. i 18.12.2019 r. dla uczniów klas II a, b i III a oraz kl. V b odbyły się warsztaty z zakresu profilaktyki zachowań agresywnych nt. ,,Nie jestem obojętny na przemoc – reaguję” oraz ,,Jak radzić sobie z agresją?”.

Zajęcia te przeprowadzone zostały przez  przedstawicieli Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Raciborzu: p. K. Brzenczkę, E Hutyrę oraz B. Kołodyńską i M. Janigę. Ich celem było udzielenie wskazówek i  wypracowanie skutecznych i adekwatnych sposobów do radzenia sobie z agresją, przemocą, skutecznym reagowaniem na te zjawiska. Uświadomiono uczniom, że zachowania agresywne nie są akceptowane społecznie, ale to większość ludzi na co dzień spotyka się z  tymi sytuacjami. Odczuwanie gniewu czy złości to naturalne i zdrowe zjawisko. Człowiek nie powinien tłumić negatywnych emocji, lecz okazać je tak, by nie wyrządzić żadnej krzywdy, a swój gniew, złość, stres lub inne negatywne emocje możne wyzwolić się dzięki np. aktywności fizycznej. Opanowanie emocji  i umiejętność nazywania własnych uczuć jest nie lada sztuką.

pedagog szkolny: Alina  Strzeduła