Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

99. ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ

8 listopada w naszej szkole odbył się nietypowy apel poświęcony tej rocznicy. Wzięli w nim udział uczniowie klas gimnazjalnych oraz  V-VII szkoły podstawowej. Najpierw uczniowie mieli do rozwiązania aplikację wykonaną wg schematu ze strony https://learningapps.org, dzięki której przypomnieli sobie daty wydarzeń związanych z utratą niepodległości i próbami jej ratowania (I rozbiór, II rozbiór, powstanie kościuszkowskie, III rozbiór, powstanie listopadowe i styczniowe). Zadanie to wykonali znakomicie.

Następnie, dzięki prezentacji multimedialnej, uczniowie poznali etapy uzyskiwania niepodległości podczas I wojny światowej (walki legionów i innych polskich formacji, kryzys przysięgowy, tworzenie tymczasowych rządów, przekazanie Józefowi Piłsudskiemu funkcji Naczelnika Państwa) oraz zgłębili swoją wiedzę odnośnie chronologii wydarzeń związanych z kształtowaniem granic II Rzeczypospolitej (powstanie wielkopolskie, powstania śląskie, wojna polsko-radziecka). Ta część uroczystości została podsumowana kolejną aplikacją, której celem było sprawdzenie stopnia opanowania wiadomości poprzez dobranie pasujących do siebie par. Uczniowie nie mieli żadnych problemów ze znalezieniem odpowiedzi, a ich aktywność przerosła oczekiwania twórców apelu.

W trzeciej części spotkania zaprezentowano filmy.

Pierwszy, był kompilacją nagrań dostępnych na https://www.youtube.com (m.in. wykorzystano: Animowaną historię Polski oraz zwiastuny filmów: 1920 Bitwa warszawska,  Katyń, Miasto 44, Generał Nil; Wałęsa. Człowiek z nadziei). Celem projekcji było ukazanie najważniejszych dziejów naszego narodu od Mieszka I do powstania III Rzeczypospolitej.

Drugi miał za zadanie utrwalić wiadomości mówiące o walce Polaków o wolność i obejmował okres od wybuchu II wojny światowej, poprzez strajki robotników w poszczególnych dekadach PRL do rozpadu żelaznej kurtyny. Ten zamysł świetnie realizowała najnowsza animacja przygotowana przez IPN na potrzeby edukacji, czyli Niezwyciężeni.

Dzięki filmom uczniowie bez trudu rozszyfrowali kolejną aplikację, w której do trzech kategorii (II wojna światowa, walka o obalenie rządów komunistycznych w Polsce, III RP) należało przyporządkować konkretne fakty.

Dynamiczny udział uczniów w apelu przyczynił się do poszerzenia ich wiedzy o drogach Polaków do niepodległej Ojczyzny.

Jolanta Draganek-Cybulska i uczniowie klasy II A